صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اعلام اهم برنامه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن سراسر کشور

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، صبح امروز با حضور در نشست خبری – مطبوعاتی اعلام برنامه‌های مراسم یوم الله ۲۲ بهمن، جزئیات این مراسم در تهران و سراسر کشور را تشریح کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه […]

کد خبر : 49545 | 1:50 ب.ظ | ۲۰ بهمن , ۱۴۰۱

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، صبح امروز با حضور در نشست خبری – مطبوعاتی اعلام برنامه‌های مراسم یوم الله ۲۲ بهمن، جزئیات این مراسم در تهران و سراسر کشور را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری – مطبوعاتی که صبح امروز پنجشنبه ۲۰ بهمن۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، به عنوان’ جشن ملی و خانوادگی ملت ایران ‘ با حضور پرشور ملت بصیر و آگاه ایران از ساعت ۹:۳۰ صبح به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

وی ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به گستره تاثیر و نفوذ حوادث و اتفاقاتی که برخی ایام را نسبت به سایر اوقات پراهمیت تر و برجسته تر می سازد، ایام الله دهه فجر را به دلیل الهام بخش بودن برای مردم ایران و بلکه سایر ملل ستمدیده و آزاده جهان، دهه نمایش شکوه و عظمت حقیقی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: دهه فجر به عنوان دهه بازیابی خاطرات انقلاب اسلامی و یادبود حیات دوباره ملت ایران یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی برای نظام و انقلاب محسوب می‌شود و امسال چهل و چهارمین سالگرد این معجزه قرن بوده است و راهپیمایی ۲۲ بهمن، جلوه عظمت و جشن ملی مردمی است که امسال به شکل حضور خانوادگی، همه آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی را پاس خواهند داشت .

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور، ماندگارترین حادثه در تاریخ ایران برای رهایی از وابستگی و سلطه دوران متمادی سلطنت  مستبد پهلوی  و رسیدن به استقلال و آزادی را، دهه فجر دانست و گفت: بزرگداشت دهه فجر، بزرگداشت ارزش ها، آرمان ها و پاسداشت مجاهدت ها و ایثار شهیدان انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (رحمت الله علیه) است که مردم ایران را به امّتی واحده، برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی تبدیل کرد تا با ارائه الگویی نو از حاکمیت مردم برای تعیین سرنوشت خویش، تحقق بخش ارزش های دینی و اسلامی در عرصه حیات سیاسی و حکومت باشد.

وی انقلاب اسلامی را، انقلابی متکی به معنویات عنوان کرد و گفت: امام خمینی (رحمت الله علیه)،تجلی لطف خدا و تبلور تحقق آرزوهای دیرینه و تاریخی مردم ایران بود که با بهره گیری از آموزه های دینی و مبانی غنی شریعت اسلامی توانست با اتکال به خداوند و پشتیبانی و همراهی مردم بزرگترین اعجاز قرن را رقم بزند.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: امام خمینی (رحمت الله علیه) توانست حکومتی را بر مبنای حاکمیت ارزش های اسلامی برای رسیدن به زندگی دین مدارانه، عادلانه و آزادانه، پی ریزی کند و همین امر جبهه استکبار جهانی را بر آن داشت تا در  ۴۴ سال گذشته و با تمام توان، برای بحران آفرینی و مقابله با انقلاب و اسلام از هیچ توطئه و خباثتی دریغ نکند که آخرین نمونه های آن را می توان در جنگ تمام عیار ترکیبی و اغتشاشات ۴ ماه گذشته دانست.

وی با تاکید بر اینکه دنیا نظاره گر تحولات و پیشرفت های عظیم انقلاب اسلامی است گفت: جمهوری اسلامی ایران در بیش از چهار دهه گذشته، به عنوان میراث ماندگار و جاودان امام خمینی (رحمت الله علیه) نیازمند حفظ و نگهداری است و دهه فجر باید پویایی لازم را برای زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب برای نسل حاضر و آینده داشته باشد و در گام دوم انقلاب ، شاداب تر و پرتوانتر و یکپارچه، دستاوردهای خود را به نسل ها عرضه  دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور با بیان اینکه، حتی در شرایط تحریم های سخت و مشکلات اقتصادی و معیشتی، باز هم نمایش باعظمت حضور و اقتدار ملت، یکی از مهمترین عوامل بازدارندگی در مقابل توطئه های دشمنان است، افزود: به میدان آوردن ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی و حضور مردم به ویژه دهه هشتادی ها و دهه نودی ها، به شکل خانوادگی در صحنه برای پاسداری از آرمان ها و هویت تاریخی و انقلابی، یکی از اهداف ایام الله دهه فجر چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و در یک هفته گذشته، شاهد برگزاری برنامه های متنوع در سراسر کشور بوده و در روزهای پایانی این دهه، خود را برای هماوردی دیگر آماده می کنیم.

برنامه های مختلف این ایام، به ویژه راهپیمایی سراسری یوم الله ۲۲ بهمن، علاوه بر نمایش یکپارچگی ، نشاط، هوشمندی ، امیدآفرینی و حضور حماسی مردم در پاسداشت ارزش های انقلاب، اتحاد و پیوند مردم با انقلاب اسلامی و تجدید میثاق و عهد با امام خمینی رحمت الله علیه و خلف صالح ایشان ، امام خامنه ای مدظله العالی  را به رخ دشمنان خواهد کشید.

در حالی به استقبال مراسم باشکوه ۲۲ بهمن خواهیم رفت که در شرایط گذر از بیماری کرونا که در حقیقت حضور مردمی به شکل راهپیمایی گسترده و سراسری را در دو سال گذشته از ملت سلب کرده و در اشکال راهپیمایی خودرویی و موتوری حضور داشته و امسال عظمتی دیگر را رقم خواهند زد. هر چند در چهار ماه گذشته ، شاهد یکی از سخت ترین جلوه های دشمنی مستکبرین (آمریکایی ، عبری ، عربی) با تمام توان همه جانبه بویژه همراهی بعضی از ایرانیان ضد انقلاب و نانجیب  ، علیه انقلاب اسلامی و مردم بودیم و اعتراضات آرام و به حق مردم را به اغتشاشات تا سرحد براندازی بدل کرده و در حقیقت ، حضور لحظه شناسانه مردم غیرتمند ، عوامل انتظامی و امنیتی تحت رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ، از تمام این بحران ها عبور کرده و اینک با روحیه ای شاداب و امیدوار ، خود را برای  ‘جشن ملی و خانوادگی بزرگ مردم ایران ‘ در صبح ۲۲ بهمن در سراسر کشور آماده می سازند.

 گلبانگ تکبیر و نورافشانی

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور گفت: در شامگاه ۲۱ بهمن امسال نیز به یاد تکبیرهای بهمن ۵۷، نوای روحانی و دل انگیزگلبانگ تکبیر و فریاد «الله‌اکبر»  رأس ساعت۲۱:۰۰  (۹ شب)، در آسمان میهن، همراه با نورافشانی در محلات، مقابل مساجد و میادین اصلی در تمام شهرهای سراسر کشور طنین انداز خواهد شد.

وی اضافه کرد: این نورافشانی در ۳۱ مرکز استان و بیش از  ۴۰۰ شهر و در ۳ هزار روستا بزرگ و همچنین مناطق  ۲۲ گانه  تهران در بیش از ۱۰۰۰ نقطه انجام خواهد شد. البته در ۱۴ نقطه تهران مانند میدان آزادی، پارک لاله، برج میلاد، دریاچه خلیج فارس، پارک پلیس، باغ موزه دفاع مقدس، مصلی امام، مرکز علوم تحقیقات دانشگاه آزاد و مراکز استان‌ها، این نورافشانی با برد بالا و در دیگر مناطق، با برد پایین انجام می‌شود.

اقدامات، برنامه‌ها و تمهیدات راهپیمایی تماشایی ۲۲ بهمن در تهران و سراسر کشور

 نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که در ۲۲ بهمن دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، مراسم ۲۲ بهمن به راهپیمایی خودرویی و موتوری و محدود بود گفت: ۲۲ بهمن امسال ان شاالله به شکل تماشایی، باشکوه و با حضور حماسی مردم بویژه دهه هشتادی ها و نودی ها و خانواده بزرگ ایران برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: این مراسم به صورت همزمان در بیش از  هزار و ۴۰۰  شهر و بیش از ۳۸ هزار روستای کشور ، برگزار می شود. این مراسم در سراسر کشور به شکل همزمان از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز می شود . در تهران نیز مردم عزیز از مسیرهای دوازده‌گانه اعلام شده ، به سوی میدان آزادی راهپیمایی خواهند کرد و سخنران مراسم تهران رئیس جمهور محترم، حجت الاسلام والمسلمین هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شناخته شدن روز ۲۲ بهمن به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ، مراسم ویژه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی ، در تمام سفارتخانه ها و کنسولگری ها و خانه های فرهنگ ایران در ۷۰ نمایندگی و بیش از ۵۰کشور  با حضور ایرانیان و همه دلدادگان انقلاب اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور خاطرنشان کرد: به جهت مشارکت دهی بیشتر اقشار مردمی ، بویژه نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی ها، راه اندازی  بانک طرح و ایده، از تلاش های نوآورانه ای است که از چند روز قبل آغاز شده و اقشار مردم عزیز با طرح ایده های خود در درگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جهت ارتقای برنامه ها مشارکت میکنند. اولین گام در این راستا، راه اندازی پویش عظیم مردمی، جشن ۴۴  به‌مناسبت چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی است. این پویش در ۱۰ رشته برگزار شده و در هر رشته ۴۴ اثر مردمی انتخاب و در مجموع به ۴۴۰ اثر برگزیده جوائز نفیسی اهداء می‌شود. این ۱۰ رشته شامل عکس از جلوه‌های ویژه راه‌پیمایی ۲۲ بهمن ، عکس خانوادگی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، دست نوشته به زبان و گویش اقوام ایرانی از آذری و لری و عرب تا کرمانچی و مازنی و گیلکی و بلوچی و دیگر گویش ها، تهیه فیلم مستند از جلوه های ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۱۲۰ ثانیه ، مصاحبه دهه هشتادی و نودی ها با مضمون انقلاب و ضرورت مشارکت و حضور در ایام الله با اقشار مردمی در ۱۲۰ ثانیه، طراحی پوستریا تراکت تبلیغاتی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ، تولید اثر هنری و ساخت آدمک های استکباری و تهیه عکس، کاریکاتور با مضمون مبارزه با استکبار، تهیه فیلم های کوتاه ویژه راهپیمایی  ۲۲ بهمن روستایی و ارسال دلنوشته ها با موضوع انقلاب ، فجرآفرینان ۵۷ و شهیدان است.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اغتشاشات و شرایط جامعه در چند ماه گذشته اظهار داشت: در این ناآرامی ها، با طراحی دشمنان، بی احترامی هایی نسبت به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت ، لذا امسال ، پرشورتر از گذشته، پویش پرچم و هشتک (در فضای مجازی) و فراخوان عمومی برای نصب پرچم در سر درب منازل، مراکز عمومی و واحدهای صنفی صورت گرفته است و امیدواریم این پویش در روز ۲۲ بهمن به اوج خود برسد.

وی گفت: در راهپیمایی امسال، مردم انقلابی ایران می توانند با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و پرچم های الوان مزین به شعارهای انقلابی، تصاویر امام و رهبری و تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر اقلام تبلیغاتی، به خصوص اقلام دست ساز دهه هشتادی ها و نودی ها، در راهپیمایی حضور پیدا کرده و جلوه های ویژه این جشن ملی باشند .

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور افزود: امسال نیز حضور خانواده های معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان ، همراه با تصاویر زیبای شهیدان، به ویژه شهدای امنیت (شهید آرشام، آرمان علی وردی ، روح الله عجمیان و دیگر شهدای مظلوم اغتشاشات اخیر ) زینت‌بخش راهپیمایی خانوادگی خواهد بود.

وی گفت: تحقق شعار ایران یکپارچه با حضور پیروان ادیان الهی همراه با روحانیون دینی و نمایندگانی از اقوام ایرانی با لباس های محلی و با حضور در مراسم ۲۲ بهمن در تهران و قطعا حضور آنان در استانهای کشور و در راهپیمایی روستاها، حتی با جمعیت اندک، با وسایل نقلیه بومی و مثلا در شهرهای شمالی با ماشین آلات کشاورزی، از دیگر جلوه های ویژه مراسم امسال است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور یادآور شد: نهضت اعزام سخنرانان ملی به مراکز استانها ، همانند سال های قبل  و ایراد سخن و پخش از رسانه ملی و فضای مجازی از جمله فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مراسم امسال است.

وی گفت: روز ۲۲ بهمن، تمامی رسانه های خارجی مقیم با حدود ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار و بیش از ۶ هزار ۵۰۰ عوامل رسانه ای داخلی و در مجموع بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ خبرنگار ، عکاس و تصویربردار ، مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در سراسر کشور را پوشش خبری خواهند داد . همچنین ، تمامی شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله بیش از ۳۵۰ گروه خبری  و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشوردر مسیرهای راهپیمایی ، مراسم ۲۲ بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری ـ تصویری می دهند.

 نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: علاوه بر عکاسان رسانه ها ، امسال نیز در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن بیش از ۳۰۰۰ هنرمند جوان عکاس ویژه مردمی ، به ثبت افتخارات و بالندگی های مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام می کنند و انتظار داریم هر شرکت کننده در مراسم ، با انتشار جلوه حضور خانوادگی در راهپیمایی و در فضای مجازی ، خودش یک رسانه باشد .

 حجت الاسلام والمسلمین موسی پور خاطرنشان کرد: در تمامی مسیرهای منتهی به میدان آزادی در تهران ، بیش از ۱۶۰۰ غرفه اطلاع رسانی ، فرهنگی ، نمایشگاهی ، نظامی  و از همه مهمتر ، غرفه هایی که جلوه هایی از دستاوردهای عظیم ۴۴ ساله را به نمایش خواهند گذاشت و به تعبیری ، راهپیمایی ۲۲ بهمن جلوه ای از نمایش بخش هایی از  دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی خواهد بود. وجود ۱۵۰ غرفه با موضوع جهاد تبیین و ۳۱ غرفه معرفی اقوام ایرانی ، از غرفه های جدید و نوآوری های امسال است.

وی در ادامه از برگزاری اجرای سرود توسط گروه های ۱۳۵۷ نفره دانش آموزی در تمام مراکز استان های کشور خبر داد و گفت: اجراهای متفاوت از جمله ‘ سرود رفیق شهیدم ‘ توسط ا نوجوانان و جوانان دانش آموز در مسیرهای راهپیمایی از دیگر برنامه های راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال است.

 برنامه های مراسم ویژه میدان آزادی تهران

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور در خصوص ویژه مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در میدان آزادی تهران گفت: با فروکش کردن بیماری کرونا ، امسال شاهد حضور باشکوه مردم در ۲۲ بهمن خواهیم بود و یقین داریم با  لحظه شناسی و هوشمندی مردم عزیز و اعلام برائت چندین باره از مستکبرین و بویژه ضد انقلاب که در چند ماه گذشته ، با دامن زدن به صحنه اغتشاشات، کام ملت را تلخ کرده بودند، امسال متفاوت تر از سالهای قبل، راهپیمایی ‘خانواده بزرگ ایران ‘ برگزار می شود و این راهپیمایی ها در بیش از ۱۴۰۰ شهر و بیش از ۳۸۰۰۰ روستای کشور جلوه های به یادماندنی را ثبت خواهند کرد .

وی یادآور شد: این مراسم که به شکل سراسری و رأس ساعت ۹:۳۰ آغاز می شود، در میدان آزادی تهران، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجیدتوسط یکی از قاریان ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران ، آغازهمراه است و پرواز بادکنک ها و کاغذهای رنگی از برج آزادی و انجام جلوه های ویژه ، سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی ، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران ، قرائت قطعنامه سراسری یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، آیت الله سید ابراهیم  رئیسی ، رئیس محترم جمهوری ، سخنران ویژه مراسم خواهند بود ، همچنین مراسم گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران  در پایان مراسم ، از دیگر برنامه های این روز بزرگ و تاریخی است.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: ۲۲ بهمن امسال، علی رغم تحریم‌های ظالمانه دشمنان و مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم آگاه و صبور به شکل خانوادگی، بویژه همراه با فرزندان دهه هشتادی و دهه نودی خود به خیابان‌ها  می‌آیند و سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارند و همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: ‘مردم عزیزمان، این راهپیمایی و روز بزرگ (۲۲ بهمن) و حرکت با شکوه را مظهر اتحاد و اعتماد ملی قرار دهند و این پیام را به صراحت به دشمن برسانند که تلاش آن‌ها برای از بین بردن اتحاد ملی خنثی شده است و نمی توانند مردم را از یکدیگر و از نظام جدا کنند و نظام را به مردم بدبین کنند، یا گروه‌های مختلف مردم را به جنگ با یکدیگر بکشانند.’

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: ۲۲ بهمن امسال، مظهر حضور و عزت مردم و اتحاد ملی است.  مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن جواب تهدیدات دشمنان را خواهند داد و پاسخی قاطع و کوبنده به سردمداران شیطان صفت آمریکا و هم‌پیمانانش و اغتشاشگران ضد انقلاب می‌دهند.

 حجت الاسلام والمسلمین موسی پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسیرهای دوازده‌گانه راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوم بهمن تهران در سال ۱۴۰۱ را به شرح زیر اعلام کرد:

 مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (علیه السلام)، میدان امام حسین(علیه السلام)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۳: مسجد امام هادی(ع)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۴: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۵: مسجد الجواد (ع)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت‌الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت امیر (ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۷: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۸: مسجد ابوالصدق، خیابان امام خمینی (ره)، تقاطع خیابان کارون، خیابان آذربایجان، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۹: مسجد جامع امام سجاد (ع)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۰: مسجد قمر بنی‌هاشم (ع)، خیابان شهید بختیاری (سی متری جی)، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۱: مسجد جامع رسول‌اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشکری، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۲: مسجد نظام مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسیر ویژه از محل قتلگاه شهید آرمان علی‌وردی (شهید امنیت به دست اغتشاش‌گران) از شهرک اکباتان به سمت میدان آزادی

 راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ساعت ۹:۳۰ روز شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد