صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






عظمت استان گیلان ریشه در تمدن و فرهنگ اصیل آن دارد

استاندار گیلان گفت: سلسله آل‌بویه از درخشان‌ترین دوره‌های حکومت‌ها بوده است، دوره‌ای که در آن شاهد حضور پررنگ اندیشمندان، فقها و دانشمندان برگرفته از اسلام بوده‌ایم لذا نباید این حکومت در جغرافیایی سیاسی محدود شود بلکه رسالت واقعی این حکومت، احیای فرهنگ بر پایه اسلام بوده است. اسدالله عباسی در همایش ملی آل‌بویه در تالار […]

کد خبر : 49792 | 11:18 ق.ظ | ۴ اسفند , ۱۴۰۱

استاندار گیلان گفت: سلسله آل‌بویه از درخشان‌ترین دوره‌های حکومت‌ها بوده است، دوره‌ای که در آن شاهد حضور پررنگ اندیشمندان، فقها و دانشمندان برگرفته از اسلام بوده‌ایم لذا نباید این حکومت در جغرافیایی سیاسی محدود شود بلکه رسالت واقعی این حکومت، احیای فرهنگ بر پایه اسلام بوده است.

اسدالله عباسی در همایش ملی آل‌بویه در تالار حکمت دانشگاه‌ گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه گیلان‌شناسی در سطح استان اظهار کرد: عظمت گیلان ریشه در تمدن و فرهنگ اصیل دارد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره میرزا در سال اخیر در راستای شناخت بیشتر تاریخ گیلان گفت: این فداکاری قهرمان‌های گیلان، نسل به نسل و سینه به سینه منتقل می‌شد اما نباید به راحتی از کنار آن گذشت و قطعه‌ای از تاریخ پرافتخار ما است.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت بازنویسی تاریخ تصریح کرد: دیلمیان یک قوم پیاده‌نظام بودند که در جنگاوری دارای مهارت بالایی بودند و سبب عدم نفوذ خلفای بغداد در کوه‌های البرز می‌شدند لذا پناه‌آوردن اکثر امامزادگان به گیلان به دلیل امنیت بالای این خطه بوده است.

عباسی به تاریخچه حکومت آل‌بویه اشاره کرد و گفت: در قرن چهارم، سلسله آل‌بویه از درخشان‌ترین دوره‌های حکومت‌ها بوده است، دوره‌ای که در آن شاهد حضور پررنگ اندیشمندان، فقها و دانشمندان برگرفته از اسلام بوده‌ایم لذا نباید آل‌بویه در جغرافیایی سیاسی محدود شود بلکه رسالت واقعی این حکومت، احیای فرهنگ بر پایه اسلام بوده است. حرکت و توسعه این حکومت بر پایه تجاوز نبوده است بلکه دارای مبانی فکری و اعتقادی بوده پس از این جهت نکته مهمی است که باید اندیشمندان این حوزه بر روی آن کار کنند این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های دنیا در این حوزه در حال فعالیت هستند لذا در استان مورد غفلت واقع شده است.

استاندار گیلان در پایان خاطرنشان کرد: مفاخر بسیاری در استان وجود دارد که نقاط عطف در تاریخ کشور و استان هستند که باید مورد توجه واقع شود لذا بین گیل و دیلم هیچ تفاوتی وجود ندارد و‌ همگی زیر یک پرچم هستیم و باید به عنوان یک تکلیف و وظیفه وجدانی و به عنوان یک گیلانی سهمی در این مسیر داشته باشیم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد