صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری مراسم احیای شب نیمه‌شعبان در مهدیه رشت

مراسم احیای شب نیمه‌شعبان با سخنرانی و مناجات‌خوانی حجت‌الاسلام مدنی و با تلاوت قرآن استاد اسماعیل وفایی در مهدیه رشت برگزار شد. خطیب برجسته گیلانی در مراسم احیای شب نیمه شعبان با اشاره به ابعاد و آثار دوران ظهور، گفت: توانگری مادی و معنوی، نابودی بیماری‌های خطرناک، آبادانی جهان، نزول برکات آسمانی و نمایان شدن […]

کد خبر : 49906 | 1:01 ب.ظ | ۱۷ اسفند , ۱۴۰۱

مراسم احیای شب نیمه‌شعبان با سخنرانی و مناجات‌خوانی حجت‌الاسلام مدنی و با تلاوت قرآن استاد اسماعیل وفایی در مهدیه رشت برگزار شد.

خطیب برجسته گیلانی در مراسم احیای شب نیمه شعبان با اشاره به ابعاد و آثار دوران ظهور، گفت: توانگری مادی و معنوی، نابودی بیماری‌های خطرناک، آبادانی جهان، نزول برکات آسمانی و نمایان شدن گنج‌های زمینی از آثار و برکات دوران ظهور حضرت امام مهدی(عج) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد مدنی» بامداد امروز چهارشنبه، ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ در مراسم احیای شب نیمه‌شعبان که در مهدیه رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه پس از شب‌های قدر، هیچ شبی به اندازه شب نیمه‌شعبان با قدر و منزلت نیست، اظهار کرد: اعمال بسیاری در این شب سفارش شده که افضل آن، زیارت امام حسین(ع) است و برای فضیلت آن، ثواب یک حج‌ و یک عمره مقبوله  ذکر شده است.

این استاد حوزه، با بیان اینکه سعادت انسان در گرو توجه به اعمال دینی است، افزود: باید به این اعمال توجه کنیم زیرا سکوی پرش انسان از عالم خاک به افلاک است.

وی تصریح کرد: رشد و ارتقاء با سستی و اهمال‌کاری غیرممکن است، به همین منظور باید حرکت و جوششی در انسان به سوی اهداف باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مدنی با اشاره به جایگاه شب زنده‌داری در شب نیمه شعبان، خاطرنشان کرد: شب زنده‌داری سخت است اما اگر برای اهل الله باشد از شیرین‌ترین لحظات است.

خطیب برجسته گیلانی اظهار کرد: در شب ولادت حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، به بهانه توسل و تمسک به آن ذات قدسی جشن می‌گیریم و شب زنده‌داری می‌کنیم تا بستری برای تقرب به ذات مقدس احدیت باشد.

وی به رهاوردهای ظهور اشاره کرد و گفت: دعای‌ «اَللّهُمَّ اَدْخِلْ عَلی اَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ» به معنای فرستادن شادی به اهل قبور، منسوب به دعای فرج است که کمتر از این بُعد به آن توجه شده است. این اتفاق در هنگام ظهور رخ خواهد داد لذا زمان ظهور آن‌چنان روزگار زیبایی خواهد بود که غم و اندوه در میان شیعیان عصر ظهور جایگاهی ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مدنی با اشاره به تجلی دعای‌ «اَللَّهُمَّ اَغْنِ کُلَّ فَقیرٍ» در دوران ظهور، تصریح کرد: غنی‌شدن تمامی فقرا، به دست بشر محقق نخواهد شد بلکه در دوران ظهور اتفاق می‌افتد لذا کسانی که از پرداخت خمس و زکات سرباز می‌زنند و در راه خدا انفاق نمی‌کنند در آن روز به اعمال خود واقف هستند و چه بسا فقیری را پیدا نمی‌کنند تا به آن کمک کنند.

این استاد حوزه تصریح کد: در عصر ظهور انسان به توانگری مادی و معنوی می‌رسد که از برکات این دوران خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آبادانی پس از خرابی‌ها، از آثار دوران ظهور است، افزود: قبل از ظهور آن حضرت، جنگ‌ها و خرابی‌هایی به عمل می‌آید که باید اصلاح شود لذا تحت حاکمیت ایشان، آبادانی خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کرد: بیماری‌هایی که عامل تهدید بشر محسوب می‌شوند به برکت وجود دولت کریمه امام عصر(عج)، از بین می‌روند و خداوند هر ناتوانی را اصلاح و قوت او را برمی‌گرداند.

خطیب برجسته گیلانی به دیگر ابعاد عصر ظهور اشاره کرد و گفت: در دوران ظهور، آسمان برکاتش را نازل، زمین گنج‌هایش را ظاهر و آن حضرت بر شرق و غرب عالم حکومت خواهد کرد لذا خوشا به حال کسی که شاهد آن زمان باشد و کلام ایشان را درک کند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد