صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آیت الله رودباری خدمت به مردم دیار خویش را به مقام اجتهاد ترجیح داد

نماینده ی ولی فقیه در گیلان: سیره‌ی رفتار و زندگی آیت الله رودباری، تجلی بخش ارزش‌های نابی بود که جامعه را بسوی اهداف متعالی رهنمون می‌ساخت. آیت الله فلاحتی در مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله رودباری در مسجد صفی رشت به تبیین نقش علمای اصیل شیعه در حفظ ارزش‌های ناب اسلامی و حفاظت از […]

کد خبر : 50009 | 7:50 ق.ظ | ۲۷ اسفند , ۱۴۰۱

نماینده ی ولی فقیه در گیلان: سیره‌ی رفتار و زندگی آیت الله رودباری، تجلی بخش ارزش‌های نابی بود که جامعه را بسوی اهداف متعالی رهنمون می‌ساخت.

آیت الله فلاحتی در مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله رودباری در مسجد صفی رشت به تبیین نقش علمای اصیل شیعه در حفظ ارزش‌های ناب اسلامی و حفاظت از مکتب انسان ساز تشیع پرداخت و علمای جلیل القدری همچون آیت الله سید مجتبی رودباری را از مصادیق علمای اصیل شیعه دانست که با سیره‌ی رفتاری و سلوک اخلاقی خود الگوی بارزی از انسانیت و بردباری را به جامعه ارایه کردند و زمینه ساز اقبال عمومی بسوی ارزش‌های اصیل اسلامی شدند.
وی با اشاره به شخصیت والای علمی، فقهی و اخلاقی آیت الله رودباری افزود: اگر آیت الله سید مجتبی رودباری و پدربزرگوارشان آیت الله سید حسین رودباری در نجف می‌ماندند، بی شک به مقام اجتهاد رسیده و لباس مرجعیت به تن می‌کردند، اما خدمت در دیار خویش را به مقام اجتهاد ترجیح داده و پیوند عمیقی بین روحانیت اصیل با مردم ایجاد کردند.
امام جمعه‌ی رشت در ادامه تقدیم ۸ هزار شهید و ۲۳ هزار جانباز گیلانی در راه تعالی ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی را مرهون تاسی جامعه از مکتب تشیع و سیره‌ی علمای دین دانست و اضافه کرد: در طول هزار و ۴۰۰ سال تاریخ پرفراز و نشیب اسلامی، علما و روحانیان به عنوان رهروان و ادامه دهندگان مکتب اهل بیت برای حفظ ارزش‌های الهی خون دل‌ها خوردند تا دین زنده بماند و رسالت پیامبر مکرم اسلام (ص) و اهل بیت از سوی بدعت گذاران و دین ستیزان به انحراف نرود.
آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به هجمه‌های شوم فرهنگی دشمنان برای جدایی نسل جدید با ارزش‌های ناب اسلامی گفت: اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در بستر تلاش‌های روشنگرایانه روحایت شیعه مبنی بر احیای هویت اصیل ایران اسلامی راهکاری اثربخش و کارگشاست.
آیت الله سید مجتبی رودباری از علما و فق‌های سرشناس و مردمی گیلان بود که دوم فروردین سال ۱۴۰۱ در سن ۸۹ سالگی بدلیل عارضه‌ی قلبی در رشت دار فانی را وداع گفت و در مسجد صفی، یکی از مساجد قدیمی این شهر به‌خاک سپرده شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد