صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بزرگداشت روز جهانی قدس با شعار فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان این که روند تحولات سرزمین های اشغالی نوید بخش آزادسازی قدس شریف و فروپاشی رژیم صهیونیستی است گفت: روز جهانی قدس با شعار “فلسطین محور وحدت جهان اسلام ؛ قدس در آستانه آزادی” برگزار می شود. دومین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم روز جهانی قدس صبح امروز […]

کد خبر : 50142 | 1:41 ب.ظ | ۱۶ فروردین , ۱۴۰۲

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان این که روند تحولات سرزمین های اشغالی نوید بخش آزادسازی قدس شریف و فروپاشی رژیم صهیونیستی است گفت: روز جهانی قدس با شعار “فلسطین محور وحدت جهان اسلام ؛ قدس در آستانه آزادی” برگزار می شود.

دومین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم روز جهانی قدس صبح امروز (سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲) با حضور رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کارشناسان و صاحب نظران و نمایندگان دستگاههای عضو این ستاد برگزار شد.

دکتر رمضان شریف در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطره ی پاسداران دلاور ایرانی، شهیدان میلاد حیدری و مقداد مهقانی که اخیرا به دست صهیونیست ها به شهادت رسیدند، گفت: صهیونیست ها همواره تلاش می کنند، هر آنچه به جبهه مقاومت کمک کرده و از آنها حمایت می کند را هدف قرار دهند ولی غافل هستند، که جریان حق و مقاومت، با خون این شهیدان، تقویت می شود و انتقام این شهیدان به زودی از آنها گرفته شده و تاوان آن را پس خواهند داد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به روند تحولات و شرایط جدید سرزمین های اشغالی اظهار داشت: تحولات سرزمین های اشغالی در ماههای اخیر، سرعت گرفته و نوید بخش آزادسازی قدس شریف و فروپاشی رژیم اشغالگر اسرائیل است.

دکتر رمضان شریف با بیان این که روز قدس امسال متفاوت و مهم تر از سالهای گذشته است، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر، شاهد تحولاتی در سرزمین های اشغالی هستیم. یکی از این تحولات، افزایش گستره جغرافیایی جبهه مقاومت از غزه تا کرانه باختری رود اردن و کل سرزمین های اشغالی است.

.

.

وی با اشاره به این که غزه همچنان به عنوان کانون مبارزه علیه صهیونیست ها به شمار می رود، تصریح کرد: همه گروههای فلسطینی به جریان اصلی مقاومت پیوسته اند و شاهد تحرکات نظامی مبارزان فلسطینی و مبارزات میدانی متعددی در این مناطق هستیم.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس افزود: سال جاری تنها سالی است که رویکرد گروههای فلسطینی با منتفی دانستن گفتگوها و مذاکراتی که جز خفت و خاری حاصلی برای مردم فلسطین نداشته، جریان مذاکره را کنار گذاشته و به رویکرد مبارزه مسلحانه و میدانی به عنوان اصلی ترین جریان مقابله با صهیونیست ها روی آورده است.

وی تاکید کرد: امروز نسل چهارم مقاومت و جوانان فلسطینی، با عزم جدی تر و شرایط تازه ای وارد عرصه مبارزه شده اند و هسته های جدید مقاومت ایجاد و یا احیا شده که پیام معناداری برای صهیونیست ها دارد.

رمضان شریف ادامه داد: فلسطینی ها در ماههای اخیر بیش از ۲۳۰ شهید تقدیم آرمان فلسطین کرده اند و هیچ روزی نیست که در سرزمین های اشغالی، تجمع و راهپیمایی علیه نخست وزیر این رژیم جعلی صهیونیستی وجود نداشته باشد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس تاکید کرد: شرایط، برای رژیم صهیونیست ها بسیار شکننده شده و این رژیم را در آستانه فروپاشی قرار داده است. تقویت زیرساخت های مقاومت و انگیزه بالای آنها، کمرنگ شدن حمایت ها از رژیم صهیونیستی و به طور کلی روند تحولات اخیر، نوید بخش آزادسازی قدس شریف است. از طرف دیگر، شاهد شکل گیری وحدت در میان کشورهای اسلامی منطقه هستیم که مایه خیر و برکت در جهت حمایت از مقاومت است.

وی گفت: روز جمعه ۲۵ فروردین مصادف با  ۲۳ رمضان راهپیمایی روز قدس را با شعار اصلی “فلسطین محور وحدت جهان اسلام ؛ قدس در آستانه آزادی” برگزار خواهیم کرد. مبدا همه راهپیمایی ها ، مساجد و حسینیه ها و مقصد راهپیمایی، میعادگاه های نماز جمعه در سراسر کشور خواهد بود.

رمضان شریف افزود: تاریخ برگزاری روز جهانی قدس، از جوار مرقد مطهر شهید قدس و علمدار جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی، اعلام و رسانه ای شد که پیام بسیار پرمعنایی برای صهیونیست ها و آزادی خواهان جهان داشت.

وی با بیان اینکه امسال از هر زمان دیگری به آزادسازی بیت المقدس نزدیک تر هستیم ، اظهار داشت: امیدواریم به اذن خداوند متعال و حضور پرشور مردم ، آرمان رهایی فلسطین که خواسته ی همه آزادی خواهان و مسلمانان جهان و مظلومان فلسطینی است، تحقق پیدا کند و ظلم و جنایتی که بیش از ۷۰ سال است، گریبانگیر مردم فلسطین است، ریشه کن شود و به فضل الهی امسال روز جهانی قدس را متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار می کنیم تا قوت قلبی برای مبارزان فلسطینی باشد.

.

.

در ادامه جلسه دکتر حسین رویوران تحلیل‌گر ارشد مسائل منطقه غرب آسیا، با بیان این که تحولات فکری و سیاسی کرانه باختری محور آزادسازی قدس خواهد بود افزود: امروز کرانه باختری محور تحولات فلسطین است و به گفته سیدحسن نصرالله، کرانه باختری امروز سپر قدس است و برای آن دلایل متعددی وجود دارد.

 وی با اشاره به وسعت جغرافیایی، شرایط جمعیتی و تاریخی و مذهبی کرانه باختری گفت: این منطقه با بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳ میلیون جمعیت فلسطینی و با توجه به قرار داشتن شهرهای مهم و متعددی با فاصله اندک از یکدیگر، از اهمیت زیادی برخوردار است.

رویوران یادآور شد: کرانه باختری از لحاظ حقوقی، منطقه اشغالی محسوب می شود و بین کشورهای غربی و صهیونیست ها مورد اختلاف و چالش است و محور ادعاهای رژیم صهیونیستی است و به لحاظ مذهبی و تاریخی اهمیت زیادی برای یهودیان دارد، بنابراین کرانه باختری پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: با توجه به شهرک سازی هایی که توسط رژیم صهیونیستی در این منطقه صورت گرفته، کرانه باختری یکی از مهمترین صحنه های رویارویی میان صهیونیست ها، غرب و مردم فلسطین است.

.

.

دکتر رویوران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدّظله العالی) در سال ۱۳۹۳ در نماز جمعه اعلام کردند، اگر تجربه مقاومت، از نوار غزه به کرانه باختری انتقال پیدا کند، قطعا همه معادلات تغییر خواهد کرد. این یک نگاه استراتژیک مهم است و آنچه امروز اتفاق افتاده، تحقق این استراتژی و تحولی عظیم است که محقق شده و اگر این مقاومت گسترش پیدا کند، آغاز فروپاشی رژیم صهیونیستی رقم خواهد خورد. بنابراین ادامه مقاومت در کرانه باختری موضوع بسیار جدی و مهمی است و فروپاشی رژیم صهیونیستی از این منطقه شروع خواهد شد.

وی گفت: اجماع بی نظیری در مورد مقاومت، در سرزمین های کرانه باختری شکل گرفته و مقاومت اسلامی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است که عمق تحولات فکری و سیاسی را در این منطقه نشان می دهد که می تواند محور آزادسازی قدس در آینده باشد.

در ادامه ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر سخنان دکتر رویوران در خصوص اهمیت تحولات کرانه باختری گفت: روندی که در کرانه باختری آغاز شده، نیازمند حمایت های بین المللی در سطوح مادی و معنوی است. وی همچنین تحلیلی از روند تحولات اخیر در منطقه و سرزمین های اشغالی ارائه داد.

در این جلسه هر یک از اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون مراسم روز قدس امسال ارائه دادند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد