صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شب قدر، شب قرآن و عترت پیامبر گرامی اسلام است

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) شب قدر را شب قرآن و عترت پیامبر گرامی اسلام دانست و گفت: تقارن شب قدر و قرآن و عترت، تصادفی و اتفاقی نیست بلکه بر اساس حقیقت شکل گرفته است. آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه سه‌شنبه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شب […]

کد خبر : 50197 | 8:51 ق.ظ | ۲۴ فروردین , ۱۴۰۲

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) شب قدر را شب قرآن و عترت پیامبر گرامی اسلام دانست و گفت: تقارن شب قدر و قرآن و عترت، تصادفی و اتفاقی نیست بلکه بر اساس حقیقت شکل گرفته است.

آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه سه‌شنبه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شب شهادت امام علی (ع) که در مسجد صفی رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه شب قدر، شب قدرشناسی است، اظهار کرد: انسان برای اینکه قدرشناس باشد باید جایگاه خود را بفهمد و درک کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به نقش قرآن در فهم درست انسان از جایگاهش اشاره کرد و افزود: خیلی‌ها تلاش کردند که خودِ انسان را معرفی کنند، اما هیچ کتابی به جامعیت قرآن برای معرفی انسان به انسان پیدا نمی‌شود.

وی به تعبیر «گوته» دانشمند و شاعر آلمانی در رابطه با قرآن اشاره و تصریح کرد: «گوته» قرآن را کتابی معرفی می‌کند که برای اداره جهان نقش ایفا کرده و عهده‌دار خواهد شد.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: همچنین «گوستاو لوبون» در کتاب «تمدن اسلام و عرب» تعبیری دارد مبنی بر اینکه خیلی‌ها خواستند نظام اخلاقی تدوین کنند، ولی زیباتر از نظام اخلاقی قرآن، در جایی پیدا نمی‌کنید؛ قرآن هم نظام اخلاقی و هم نظام عقیدتی و هم نظام‌های دیگر مرتبط با شأن انسان را داراست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه قرآن، کتاب جامع برای درک و فهم از جایگاه انسان است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم قرآن را از غربت دربیاوریم تا ما را شفاعت کند، باید خود را به این کتاب آسمانی، عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن شأن بالایی دارد، افزود: یک شأن پیامبر اکرم (ص) نیز تلاوت کردن آیات کتاب الهی بود.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه با صرف تلاوت و ترتیل قرآن که البته شأن بالایی دارند، جامعه نجات پیدا نمی‌کند و به رشد نمی‌رسد، گفت: تلاوت یک شأن از شئون قرآن است ولی شأن مهمتر، تفکر و تعقل است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقتی انسان خردمند، عاقل و خردورز شد، آن وقت جامعه رشد می‌کند، افزود: چیزی که انسان و جامعه را نجات داده و جامعه جهانی را اداره می‌کند، فهم دقیق در رابطه با قرآن و آشنا شدن با زبان این کتاب آسمانی است.

وی در ادامه به فضیلت شب‌های قدر اشاره و خاطرنشان کرد: شب قدر، شب ثقل اصغر و ثقل اکبر یعنی شب قرآن و عترت پیامبر اکرم (ص) است.

آیت‌الله رمضانی اظهار کرد: تقارن شب قدر و قرآن و عترت، تصادفی و اتفاقی نیست بلکه بر اساس حقیقت شکل گرفته است؛ ما باید خود را در محضر این دو ثقل قرار بدهیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم قرآن را بفهمیم باید با زبان آن آشنا شویم، تصریح کرد: زبان قرآن کریم، اهل بیت (ع) هستند.

وی با بیان اینکه بعد از پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) مبین و مفسر قرآن بود، افزود: تفسیر جامع فقط توسط معصوم انجام می‌شود و غیر معصوم به هیچ وجه نمی‌تواند تفسیر جامع داشته باشد.

آیت‌الله رمضانی در خصوص ضرورت شناخت انسان از خود، اذعان کرد: ما باید انسان را بشناسیم، تا قدر خودمان را بدانیم؛ انبیا آمدند و بهترین نوع شناخت از خوشتن را به انسان‌ها ارائه دادند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد