صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






روز جهانی قدس روز دفاع از مظلومان و ایستادن در برابر ظالمان است

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روز جهانی قدس روز انجام وظیفه و ادای تکلیف و دفاع از مظلومان و ایستادن در برابر ظالمان است. سردار یدالله جوانی در راهپیمایی روز جهانی قدس که در میدان مصلی شهر رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه بزرگ پرچمدار شهدای راه […]

کد خبر : 50316 | 4:13 ب.ظ | ۲۵ فروردین , ۱۴۰۲

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روز جهانی قدس روز انجام وظیفه و ادای تکلیف و دفاع از مظلومان و ایستادن در برابر ظالمان است.

سردار یدالله جوانی در راهپیمایی روز جهانی قدس که در میدان مصلی شهر رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه بزرگ پرچمدار شهدای راه قدس، حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: امام عظیم الشان راه سعادت و رستگاری و اسلام ناب را پیش روی ملت ایران گشود و در این راه نورانی روز قدس را به عنوان یادگاری ارزشمند و گرانسنگ از خود بر جای گذاشت.

وی با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت و برکت برای رهبر انقلاب، افزود: مقام معظم رهبری بیش از سه دهه است که با وجود توطئه ها و تهدیدها و فشارها با صلابت و با حکمت و با درایت از راه نورانی امام راحل نگهبانی کرده اند و انقلاب اسلامی را وارد چله دوم و دهه پنجم نموده اند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران، با اشاره به جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان در سال های اخیر، تصریح کرد: دشمنان این جنگ ترکیبی و شناختی را به راه انداختند تا در ذهن مردم به ویژه نسل جوان این سوال ها و شبهه ها را ایجاد کنند که برخی از امور به ما چه ارتباطی دارد و مبنای روز قدس چیست و چرا باید روزی به نام قدس داشته باشیم و به خیابان ها بیاییم و شعار سر دهیم و لذا شعار «نه غزه، نه لبنان» که برخی سر می دهند از همین سوال ها و شبهه ها نشات گرفته است.

جوانی، با بیان اینکه امروز نه تنها ملت ایران و مردم مسلمان، بلکه فراتر از مسلمانان به این سوال ها و شبهه ها پاسخ دادند، عنوان کرد: روز قدس روز انجام وظیفه و ادای تکلیف و نه گفتن به ظالمان و ستمگران و دفاع از مظلومان است.

وی ادامه داد: نه تنها یک انسان مسلمان، بلکه هر انسان آزاده و آزادیخواهی باید روز قدس را پاس بدارد و امروز این چنین است و نه فقط مسلمانان، بلکه پیروان ادیان غیر اسلامی و پیروان مکاتب غیر توحیدی در بیش از ۹۰ کشور جهان نیز متوجه این معنا شده اند که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که معمار کبیر انقلاب آن را به عنوان روز قدس اعلام فرمودند، یک فضیلت است و ارزش ذاتی دارد؛ نمی شود انسان بود و با فطرت و وجدان بود و ظلم و ستم و جنایت را دید و سکوت کرد! چه برسد به اینکه مسلمان و شیعه علی ابن ابی طالب باشیم که به فرزندان خود توصیه کرد «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً».

معاون سیاسی سپاه، دفاع از مظلوم را دارای مبانی عقلی و دینی و شرعی و عرفی است و یادآور شد: درود خداوند بر زنان و مردان و پیران و جوانانی که امروز در صدها شهر و هزاران روستای ایران اسلامی و ۱۰ها کشور مسلمان و غیر مسلمان به خیابان ها آمدند تا فریادهای خود را بر سر ظالمان بزنند و از مظلومان دفاع کنند و لذا این حضور معنادار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به خیابان آمدن ها و شعار سر دادن ها و ایستادگی کردن ها نتیجه ای خواهد داشت؟، خاطرنشان کرد: شعار روز قدس امسال تحت عنوان «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» صرفا یک شعار ذهنی نیست، بلکه در این سال ها حرکت به گونه ای بوده است که در افق می توان آزادی قدس را از هم اکنون دید.

جوانی، امام راحل و ملت ایران را تغییردهنده مسیر تاریخ دانست و تاکید کرد: کسانی که با یک نگاه کلان مسائل انقلاب اسلامی و تحولات ایجاد شده در پی انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان را دنبال می کنند به خوبی گواهی می دهند که ما در چه مسیری در حرکت هستیم؛ به شهادت محققین و پژوهشگران و صاحبنظران منصف عالم، انقلاب اسلامی با تفکر و اندیشه دینی و توحیدی امام خمینی(ره)، مسیر تاریخ و زندگی بشر را به نفع مستضعفین و موحدین و مظلومین و محرومین و به ضرر ستمگران و جباران و طواغیت و شیاطین تغییر داد.

معاون سیاسی سپاه، با اشاره به اهمیت دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم در گفتمان انقلاب، عنوان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی، نظام حاکم بر جهان این معنا را پذیرفته بود که یا باید کشورها سلطه گر و ظلم باشند و یا مظلوم و تحت سیطره و لذا صاحبان قدرت ظلم و جنایت می کردند و مظلومان محکوم به پذیرش این واقعیت تلخ بودند؛ این در حالی است که تمامی ادیان توحیدی مخالف این معنا هستند و اعتقاد دارند که باید از مظلوم دفاع کرد و در مقابل ظالم ایستاد.

جوانی ادامه داد: امام خمینی(ره) قبل و پس از پیروزی انقلاب درباره یکی از مهمترین مسائل جهان و امت اسلام یعنی فلسطین به صراحت فرمودند که «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» و لذا رسانه ها و علما و اندیشمندان و اساتید دانشگاه باید در راستای جهاد تبیین به تبیین این راهبرد امام همت گمارند؛ چراکه دشمنان به دنبال روایت های غلط هستند.

وی با اشاره به شناخت غرب از پیشینه جهان اسلام، اضافه کرد: غرب برای اینکه جهان اسلام را برای همیشه خنثی و مسلمانان را متفرق کند و جلوی احیای عظمت مسلمین را بگیرد، رژیم صهیونیستی را بعد از جنگ جهانی دوم در قلب جهان اسلام ایجاد کرد و لذا عمر این رژیم نامشروع و کودک کش به بیش از ۷۵ سال نمی رسد، یعنی تا قبل از جنگ جهانی دوم کشوری به نام اسرائیل وجود خارجی ندارد و این فلسطین و قدس و مسجدالاقصی است که بخشی از تاریخ جهان اسلام را تشکیل می دهد، اما در راستای یک توطئه جهانی، اسرائیل را جعل و سرزمین های اسلامی را اشغال کردند.

معاون سیاسی سپاه، با بیان اینکه مسلمانان فلسطینی چندین دهه است که در راستای دفاع از حقوق و سرزمین و خانه و اموال خود اعتراض می کنند و سرکوب و قتل عام و از سرزمین خود رانده می شوند، تاکید کرد: تمام قدرت های استکباری با سوءاستفاده از سازمان های بین المللی حامیان مقاومت از جمله سپاه را تروریست معرفی کردند و لذا اگر دفاع از مظلوم تروریسم است، ما این را می پذیریم و امروز دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم انقلابی و غیر انقلابی ندارد و هر انسان آگاه و با وجدان و آزادیخواه و عدالت طلبی باید این چنین باشد و ملت ما این چنین است.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس در ۴۴ سال گذشته، اظهار کرد: نتیجه ۴۴ سال پاسداشت روز قدس این است که امروز با اطمینان و قاطع می گوییم که قدس آزاد خواهد شد. اگر روزی معمار کبیر انقلاب و ملت ایران این باور و اعتقاد را داشتند که می توان اسرائیل را از صحنه روزگار محو کرد و به موجودیت ننگینش پایان داد و قدس شریف را آزاد ساخت و نماز جماعت را در مسجدالاقصی اقامه کرد، امروز این نگاه و باور و اعتقاد جهانی شده است.

جوانی، آزادی قدس شریف را اعتقاد قطعی آزادیخواهان و جبهه مقاومت و ملت های مظلوم و گروه های فلسطینی دانست و اضافه کرد: امروز این اعتقاد و باور در صهیونیست ها نیز شکل گرفته که روزها و ماه ها و سال های پایانی رژیم جعلی شان فرا رسیده است. روزی که انگلیسی های خبیث با همکاری دیگر قدرت ها رژیم صهیونیستی را مبتنی بر اندیشه های باطل سرزمین موعود جعل کردند و می خواستند حکومت نیل تا فرات بر جهان مسلط شود و بر شاهرگ های جهان اسلام نفود پیدا کند، هرگز فکر نمی کردند که در ایران انقلابی پدید آید و جلوی این غده سرطانی را بگیرد، اما این اتفاق افتاد.

وی فشارهای استکبار جهانی بر انقلاب اسلامی طی ۴۴ سال گذشته را با هدف حمایت از اسرائیل دانست و بیان کرد: دشمنان اسلام نمی خواهند هیچ کشور و نظام و ملتی در مقابل اسرائیل قد علم کند و لذا با تجهیز و تقویت این رژیم جعلی به دنبال سرکوب هر مخالفی هستند و کشورها باید یا نابودی و یا ذلت سازش با اسرائیل را بپذیرند، اما ملت ایران با تاسی از مکتب تشیع و با تبعیت از ولایت امام و رهبری، راه مقاومت را انتخاب کردند و این مقاومت حرکت رو به جلو داشته؛ به گونه ای که امروز در درون سرزمین های اشغالی، شاهد مقاومت فلسطینی ها و گروه های مقاومت هستیم و عملیات های شکل گرفته علیه صهیونیست ها معنا دارد.

معاون سیاسی سپاه، جمهوری اسلامی ایران را دیگر تنها دغدغه رژیم صهیونیستی ندانست و متذکر شد: امروز دغدغه صهیونیست ها به ایران و حزب الله و انصارالله و جنبش حماس و جهاد اسلامی و گروه های مقاومت و غزه مسلح محدود نمی شود؛ آن چیزی که صهیونیست ها را به وحشت انداخته قیام فراگیر و گسترده در درون سرزمین های اشغالی است. تظاهرات و چالش ها و بحران ها و اختلافات داخلی اسرائیل نشان می دهد که این رژیم دیگر قادر به ادامه حیات نیست و از یک طرف قدرت بازدارندگی خود را از دست داده و از طرف دیگر جرات اقدام مسلحانه را ندارد.

جوانی، با بیان اینکه هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی با واکنش سخت فلسطینی ها و گروه های مقاومت مواجه می شود، خاطرنشان کرد: تا پیش از این ارتش اسرائیل را چهارمین ارتش دنیا معرفی می کردند که همه را مرعوب کرده بود، اما امروز این ارتش پوشالی و جعلی در مقابل خود عظمت مقاومت ملت های آزادیخواه همچون ایران را می بیند و از تصور درگیری با این جبهه وحشت می کند.

وی واقعیت «محور اسرائیل» را در حال تحقق دانست و بیان کرد: وقتی که مسلمانان با تبعیت از ولی خدا و نائب امام زمان حرکتی را دنبال می کند، این سنت و وعده حتمی الهی است که مورد نصرت قرار می گیرند.

معاون سیاسی سپاه، با اشاره به آغاز مهاجرت معکوس یهودیان از سرزمین های اشغالی، گفت: اگرچه رهبر انقلاب چند سال قبل فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، اما امروز سردمداران این رژیم جعلی به صراحت می گویند که مبتلا به نفرین دهه ۸۰ خواهند شد و قبل از ۸۰ سالگی مجددا حکومتشان فرو می پاشد و لذا نشانه های آن نیز روشن و مشهود است و دیگر نابودی اسرائیل آرزوی ما نیست، بلک به برکت مجاهدت ها و رشادت ها و ایستادن ها و شهادت های شهید سلیمانی ها این واقعیت در حال رقم خوردن است و خودشان برای نابودی و فروپاشی عجله دارند.

وی دو میلیون نفر از مهاجران یهودی را آماده مهاجرت معکوس دانست و تاکید کرد: تظاهرات ۷۰۰ هزار نفری یهودیان در سرزمین های اشغالی معنا دارد و در میان تظاهرکنندگان افسران موساد و خلبانان ارتش و نیروهای نظامی و اطلاعاتی نیز دیده می شوند که با وعده های واهی به سرزمین های اشغالی آمده بودند لذا رهبران رژیم صهیونیستی فقط از سوی فلسطینی ها تحت فشار نیستند و با اختلافات داخلی نیز مقابله می کنند.

جوانی، با اشاره به عادی سازی روابط با اسرائیل از سوی برخی از کشورهای منطقه، عنوان کرد: این کشورها متوجه شدند که این عادی سازی موجب شرمسازی آنان شده و لذا امروز در مسیر دیگری حرکت می کنند، زیرا می دانند که آینده از آن مقاومت است.

وی خطاب به صهیونیست ها نیز توصیه کرد: هرچقدر بیشتر تلاش کنید، خسارت ها بیشتر می شود و لذا بهتر است برای اینکه یهودیان فریب خورده که در این سال ها به سرزمین های اشغالی آمده اند، بیش از این گرفتار نشوند، به کشورهای خود بازگردند، زیرا اسرائیل برای آنان محلی برای زندگی نخواهد بود و چه نشانه ای از این بهتر که سیاسیون و نظامیان و کارگزاران امنیتی و اقتصادی رژیم صهیونیستی در حال خرید زمین در دیگر کشورها هستند.

معاون سیاسی سپاه، با بیان اینکه اسرائیل در حال محو شدن است، تاکید کرد: راه مقاومت را ادامه می دهیم و آن روز دیر نخواهد بود که این ظلم و ستم و جنایت پایان پیدا کند و قطعا وعده خداوند حتمی است.

گزارش تصویری راهپیمایی روز جهانی قدس شهر رشت






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد