صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






عطر و بوی امام رضایی شهر رشت با حضور کاروان خدام رضوی

خدام رضوی که از روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه وارد گیلان شده‌اند، با حضور در محلات و شهرستان‌های این استان به خصوص در شهر رشت، شمیم عطر رضوی را به مردم ولایتمدار گیلان هدیه کردند. کاروان خدام رضوی امام رضا(ع) که به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و سالروز میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) از […]

کد خبر : 50702 | 8:43 ب.ظ | ۵ خرداد , ۱۴۰۲

خدام رضوی که از روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه وارد گیلان شده‌اند، با حضور در محلات و شهرستان‌های این استان به خصوص در شهر رشت، شمیم عطر رضوی را به مردم ولایتمدار گیلان هدیه کردند.

کاروان خدام رضوی امام رضا(ع) که به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و سالروز میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) از روز سه‌شنبه سفر خود را به گیلان آغاز کردند، عصر پنجشنبه با استقبال باشکوه مردم رشت وارد این شهرستان شدند.

مردم شهر رشت با شاخه‌های گل از پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) استقبال ویژه‌ای داشتند و خدام رضوی را از صیقلان تا خواهر امام رشت همراهی کردند، این در حالی است که بسیاری از مردم ولایت‌مدار شهرستان رشت در هوای شرجی این شهر ساعت‌ها حضور کاروان خادمان ملکوتی حضرت ثامن‌الحج حضرت امام رضا(ع) را انتظار می کشیدند و از اعضای این کاروان در خیابان‌های رشت استقبال باشکوهی کردند.

کاروان خادمان امام هشتم شیعیان جهان که پرچم حرم مطهر رضوی را نیز به همراه داشتند، در میدان ذهاب رشت و همچنین میدان صیقلان این شهر مورد استقبال عاشقان هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت قرار گرفتند.

استقبال کم‌نظیر اقشار مختلف مردم به خصوص بانوان،کودکان، نوجوانان و جوانان برای تبرک پرچم بارگاه رضوی، باعث وقفه‌های زیاد در حرکت کاروان رضوی می‌شد و خدام حرم رضوی در میان انبوه جمعیت ، پرچم بارگاه رضوی را برای تبرک در اختیار مردم قرار می‌دادند، اشک اشتیاق نوجوانان و جوانان با مشاهده این کاروان ، فضای معنوی خاصی را در رشت ایجاد کرد.

کاروان خادمان امام هشتم شیعیان پس از رسیدن به میدان صیقلان رشت به سمت حرم مقدس حضرت فاطمه اخری(س) خواهر حضرت امام رضا (ع) حرکت کردند و پرچم مقدس بارگاه ملکوتی حضرت امام هشتم در حرم مقدس خواهر گرامیش تبرک شد.

دیدار با نابینایان، عیادت از بیماران در بیمارستان، بدرقه کاروان پیاده مرقد امام رضا (ع) و معمار کبیر انقلاب، حضور در مزار میرزا کوچک جنگلی، دیدار با نیروهای امنیتی و نظامی، دیدار با آتش نشانان و پاکبانان، دیدار با خانواده شهدا و حضور در نماز جمعه از اهم برنامه‌های حضور خدام رضوی در استان گیلان است.

فاصله زمانی یکم ذی‌القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) تا یازدهم ذی‌القعده سالروز ولادت امام رضا(ع)، دهه کرامت نامگذاری شده است که در این مدت جشن‌های مختلفی در سراسر کشور و با حضور اقشار مردم برپا می‌شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد