صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







بزرگداشت مقام ميرزا کوچک تنها در يک يادواره خلاصه نشود

فرماندار رشت:نبايد بزرگداشت مقام ميرزا کوچک خان تنها در يک يادواره در سال خلاصه شود،بايد تلاش نماييم تا ابعاد وجودي او را به همگان نشان دهيم. ولي الله عظمتي در حاشيه برگزاري يادواره شهيد ميرزا کوچک و 150روحاني و طلبه گيلان، به بيان دلاور مردي هاي ميرزا کوچک خان جنگلي پرداخت. وي گفت:ميرزا که خود يک […]

کد خبر : 5282 | 12:43 ب.ظ | ۱۲ آذر , ۱۳۹۲

عظمتی ولی

فرماندار رشت:نبايد بزرگداشت مقام ميرزا کوچک خان تنها در يک يادواره در سال خلاصه شود،بايد تلاش نماييم تا ابعاد وجودي او را به همگان نشان دهيم.
ولي الله عظمتي در حاشيه برگزاري يادواره شهيد ميرزا کوچک و 150روحاني و طلبه گيلان، به بيان دلاور مردي هاي ميرزا کوچک خان جنگلي پرداخت.
وي گفت:ميرزا که خود يک روحاني آزاده و از مبارزان دوره مشروطيت بود، با تأسي از افکار و ايده انقلابي اتحاد اسلام، اقدام به تشکيل و سازماندهي دسته جات مسلح در گيلان نمود که بعداً به انقلاب گيلان و نهضت جنگل معروف شد.
عظمتي اذعان داشت:هفت سال تلاش ميرزاکوچک در راه اندازي نهضت جنگل و مبارزه با حکمرانان در دوره محمدعلي شاه و احمدشاه قاجار نام نيکي بر ايشان به ارمغان گذاشت که هميشه در تاريخ ايران خواهد درخشيد.
وي با بيان اينکه آنچه مسلم است نهضت جنگل انديشه‌‌اي بود که هرگز از مسير واقعي خود منحرف نشد تصريح کرد: ميرزا کوچک‌خان يک پيوند عاطفي، فرهنگي و ديني با مردم داشت و همين امر باعث جاودانگي آوازه اش در سراسر خاک ايران وديگر سرزمين ها شد.
عظمتي با بيان اينکه ميرزا نام نيکي در تاريخ ايران است،خاطرنشان کرد:همه نهادها بايد در حفظ ياد و خاطره شهيد ميرزا کوچک تلاش نمايند تا ابعاد وجودي او به همگان آشکار شود و  برگزاري برنامه هايي در بزرگداشت مقام اين دليرمرد را تنها در يک روز در سال خلاصه نکنند.
فرماندار رشت به تصويب تشکيل بنياد ميرزا کوچک خان اشاره کرد و با تبريک اين موضوع به مردم ايران به خصوص مردم گيلان، ابراز اميدواري کرد که اين بنياد، موجبات احيا و جذب نيروهاي متخصص و متعهد در حوزه‌هاي گوناگون تاريخي، جامعه‌شناسي و سياسي جهت واکاوي درخصوص شخصيت ميرزاکوچک‌خان جنگلي و نهضت اسلامي او در مبارزه با عوامل استکبار و ايجاد بصيرت سياسي مبتني بر هويت اسلامي و ايراني، شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد