صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن جشن ملی ایرانیان است

محمد جلائی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در نشست هماهنگی راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن استان که دوشنبه ۱۶ بهمن در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، ضمن قدردانی از همکاری، همگرایی و همدلی دستگاه ‌های عضو ستاد دهه فجر گیلان، گفت: همه ساله در حوادث و رویداد ها و […]

کد خبر : 53627 | 1:03 ب.ظ | ۱۶ بهمن , ۱۴۰۲

محمد جلائی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در نشست هماهنگی راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن استان که دوشنبه ۱۶ بهمن در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، ضمن قدردانی از همکاری، همگرایی و همدلی دستگاه ‌های عضو ستاد دهه فجر گیلان، گفت: همه ساله در حوادث و رویداد ها و بزنگاه های انقلاب اسلامی بر این موضوع تاکید می شود که در شرایط مهم تر و ویژه تری نسبت به سال های قبل قرار داریم که اهمیت مناسبت ها یک واقعیت قابل احساس و احصا است.

وی دشمنی روز افزون معاندان را یکی از علل اصلی ویژه بودن هر دوره از رویدادهای بزرگ جمهوری اسلامی دانست و افزود: امروز بیش از یک میلیارد مسلمان و ۵۳ کشور اسلامی نظاره گر فجایعی هستند که از سوی رژیم جعلی صهیونیستی در حق مردم مظلوم غزه انجام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اقدام بی سابقه دیوان لاهه پس از ۶۰ سال، تصریح کرد: کشوری شکایتی را علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی مطرح کرده است؛ در واقع جهانیان این موضوع را نوعی فتح و پیروزی برای فلسطین می دانند زیرا دیوان لاهه صلاحیت خود را برای بررسی این شکایت به رسمیت شناخت و جنایت جنگی اسرائیل در نوار غزه را تایید کرد اما از لحاظ حقوق بین الملل ۱۰ سال زمان می برد تا به این موضوع رسیدگی کند.

جلائی، واقعیت موجود در جهان و سازمان های بین المللی را تلخ و ناعادلانه دانست و تاکید کرد: امروز وظیفه ماست که از نظام جمهوری اسلامی دفاع کنیم.

وی با اشاره به نقش تاریخی ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر مردم در جریان واقعه غدیر با وصیت الهی پیامبر اکرم(ص) همراهی می کردند و اگر امام حسین(ع) را در کربلا تنها نمی گذاشتند، واقعیت امروز چیز دیگری بود؛ این در حالی است که امام خمینی(ره) قبل و پس از انقلاب برای مردم نقش اساسی قائل بود که ثمره آن را در جمهوری اسلامی دیدیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، بزرگداشت ایام الله انقلاب اسلامی را به مثابه فریضه الهی دانست و تاکید کرد: امروز گرد هم جمع شده ایم تا یک امر الهی را پاس بداریم که تبلور آن راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تحقق عینی مردم سالاری در قانون جمهوری اسلامی ایران هستیم، اظهار کرد: کدام یک از کشورهای مدعی دموکراسی آمریکایی رنگ دموکراسی را دیده اند و عادلانه پای صندوق رای قرار گرفته اند و نظامی را حاکم کرده اند و ساختارش را به رفراندوم گذاشته اند؟

جلائی فریادرسی از مظلومان عالم را آموزه دینی دانست و متذکر شد: اگرچه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن جشن ملی ایرانیان است اما یکی از ابعاد مهم و بزرگ این راهپیمایی ها، حمایت از مظلومان عالم است؛ در واقع آن چیزی که ۲۲ بهمن ها را برجسته می کند این است که نشان می دهد ملت ایران نسبت به مسائل داخلی و بین المللی بی توجه نیستند و توفیقات کشور در پرتو همین نقش آفرینی ها به دست آمده است.

وی با اشاره به اذعان سردمداران آمریکایی مبنی بر افول ابرقدرتی این کشور، خاطرنشان کرد: اسلام و جمهوری اسلامی است که این قدرت را به چالش کشید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، حوادث غزه را ننگی بزرگ برای تاریخ بشریت دانست و اضافه کرد: مردم مظلوم غزه ۱۲۰ روز است که این حجم از سبوعیت و جنایت را تحمل می کنند و اگر اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نبود و اگر این ملت پای کار را نداشتیم و اگر مقام معظم رهبری با این حکمت و درایت کشتی انقلاب را هدایت نمی کردند، نمی توانستیم از حوادث جهان سربلند بیرون بیاییم و سرنوشتی مانند کشورهای منطقه در انتظار ایران بود.

وی برخی نقیصه های موجود را ناشی از اجرای ناقص برنامه ها توسط مسئولان دانست و تاکید کرد: متاسفانه در دهه ۹۰ دچار وادادگی شدیم و آزموده را آزمودیم و با شیطان دست دادیم و خداوند نیز نعمت خود را از ما گرفت.

جلائی، التزام عملی به جمهوری اسلامی را جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و عنوان کرد: اگرچه برخی مشکلات وجود دارد اما دهه فجر دهه جشن انقلاب است و اقتضا می کند که از این فرصت برای بیان دستاوردها استفاده کنیم لذا باید هرچه در توان داریم برای بزرگداشت آن به کار بگیریم تا رضایت الهی و خرسندی رهبری را به دنبال داشته باشد.

وی ۲۲ بهمن را یکی از مصادیق ایام الله دانست و یادآور شد: هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که بتواند خود را در مردم سالاری با جمهوری اسلامی مقایسه کند؛ البته در برگزاری رفراندوم ها توجه به جغرافیای سیاسی اهمیت دارد و ایران یکی از کشورهای پهناور جهان محسوب می شود و امکان برگزاری رفراندوم های متعدد را نداریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان بخشی از مشکلات کشور را ناشی از عدم آگاهی و ناتوانی مردم در مواجهه با شبهات مطرح شده از سوی دشمن دانست و اضافه کرد: ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی ما این است که در خودسازی و دشمن شناسی مشکل داریم.

وی با بیان اینکه هر کرسی مجلس ۳۴ نفر داوطلب دارد، انتخابات سال جاری را تجلی رقابت و مشارکت دانست و تصریح کرد: سلامت انتخابات نیز همچون رقابت و مشارکت مهم است لذا تمام تلاش خودمان را برای تحقق این مهم انجام می دهیم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد