صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







دکتر نائینی: رونمایی از ۹ جلد دایرة‌المعارف فتنه ۸۸ همزمان با بزرگداشت حماسه ۹دی

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹دی گفت: یک کار جامع توسط یک مرکز تحقیقاتی از طریق جمعی از پژوهشگران و تحلیلگران سیاسی برای تبیین فتنه 88 و زمینه‌های شکل‌گیری حماسه ۹دی ۸۸ انجام شده که حاصل آن انتشار دایرة‌المعارف ۹ جلدی فتنه ۸۸ است.  دکتر علی‌محمد نائینی رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی در دومین جلسه […]

کد خبر : 5365 | 9:08 ق.ظ | ۱۷ آذر , ۱۳۹۲

نایینی11

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹دی گفت: یک کار جامع توسط یک مرکز تحقیقاتی از طریق جمعی از پژوهشگران و تحلیلگران سیاسی برای تبیین فتنه 88 و زمینه‌های شکل‌گیری حماسه ۹دی ۸۸ انجام شده که حاصل آن انتشار دایرة‌المعارف ۹ جلدی فتنه ۸۸ است.

 دکتر علی‌محمد نائینی رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی در دومین جلسه ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه اظهار داشت: اهمیت حماسه 9 دی را از جهات مختلف می‌توان مورد بررسی قرار داد. مهمترین جهت آن این است که مردم ایران در اوج عملیات روانی دشمن، مسیر خود را پیدا کرد، از این جهت می‌توان گفت هیچ رویدادی بعد از انقلاب به اندازه 9 دی اهمیت ندارد.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی با تأکید بر اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری این حرکت چون در شرایط غبارآلودگی فضا انجام شده اهمیت مضاعف داشت، تصریح‌کرد: هنوز مراکز تحقیقاتی ما به این سؤال پاسخ نداده‌اند که چطور مردم ایران به خروش انقلابی از جنس حرکت‌های سال 57 رسید.

وی ادامه داد: در تبیین ابعاد بسترهای شکل‌گیری 9 دی جای 10‌ها اثر علمی، پژوهشی و صدها تولیدات ادبی نمایشی، هنری، پایان نامه و رساله دکتری در دانشگاه‌های کشور و مراکز تحقیقاتی و مراکز رسمی و رسانه‌ای وجود دارد.

نایینی افزود: با خردمندی، حکمت، ‌فهم، نگاه راهبردی، تدبیر، شجاعت و دوراندیشی مقام معظم رهبری که عنایت و فضل الهی به ملت ایران است، نظام جمهوری اسلامی ایران را در سال 88 از انحراف در مسیر خودش نجات داد.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی یادآورشد:‌ ‌تحولات سیاسی کشور و فضای متفاوت ناشی از انتخابات 92 باید انگیزه بیشتری در مدافعان انقلاب اسلامی برای کار بیشتر ایجاد کند؛ 6 دی ماه روز جمعه همزمان با عاشورای 88 است و 9 دی همزمان با دهه آخر صفر و باید از این فرصت بهره گرفت.

وی تأکید کرد: حماسه 9 دی متعلق به نظام و یک قیام مردمی بر محور دین، ولایت و عاشورا بود؛ در واقع یک حرکت مردمی بدون فراخوان غیرمتعارف و با شعارهای خودجوش بود.

*حماسه 9 دی حقیقتا هویت انقلاب اسلامی است

نایینی اضافه‌کرد: در فضای فتنه مردم مسیر را درست تشخیص دادند و هیچ اقدام سازمان یافته در 9 دی دیده نشد؛ عاشورا نقطه شروعی بود که بلافاصله در 7 و 8 دی این واکنش مردمی آغاز شد، برخی القا می‌کنند 9 دی مسئله‌ای بوده که تمام شده اما حماسه 9 دی حقیقتا هویت انقلاب اسلامی است و یک ماجرای به تاریخ پیوسته نیست.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی ادامه داد: 9 دی یک اتفاق ساده سیاسی نبود بلکه نمایش ظرفیت واقعه انقلاب در برابر دشمن و شکست الگوی فروپاشی از درون توسط مردم بود.

وی تاکید کرد: از همه نهادها و تشکل‌ها انتظار است با بزرگداشت 9 دی مسئولانه برخورد کنند، قطعا با چند روز و کارهای سطحی و شعاری نمی‌توان حق 9 دی را به جا آورد؛ وقتی عمق و ابعاد فتنه که جنگ پیچیده تمام عیار بود، تبیین شود عظمت 9 دی مشخص می‌شود.

*9 دی حرکتی کاملاً مردمی-عاشورایی بود

نایینی افزود: راهپیمایی 9 دی سریع‌ترین و شفاف‌ترین حرکت عظیم مردمی در دفاع از انقلاب و مقابله با دشمن بود. حرکتی در گستره ایران اسلامی برای نمایش عمق باور مردم مسلمان ایران به انقلاب و مقابله با انحراف و تجدید نظر طلبی در کشور بود.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی تاکید کرد: 9 دی حرکتی کاملا مردمی- عاشورایی بود همه طیف‌ها و سلائق مختلف اجتماعی و سیاسی حضور برجسته‌ای در آن داشتند.

وی با بیان اینکه 9 دی را نمی‌توان جدای از بستر آن که فتنه و جنگ نرم دشمن است، مورد تحلیل قرار داد، گفت: فتنه‌ای که رهبر انقلاب به عنوان یک بیماری از آن یاد کردند و فرمودند فتنه 88 آن چیزی نبود که در خیابان‌های تهران دیده شد، این فتنه مقدمات فراوان و اهداف خطرناکی داشت.

نائینی یادآور شد: فتنه 88 یک بیماری بود که با اقدامات و حرکات نظامی و انتظامی هم نمی‌توانستیم آن را درمان کنیم، این وضعیت به یک حرکت عظیم مردمی نیاز داشت.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: حضور حماسی و خروش انقلابی مردم عاشورایی ایران در 9 دی 88 تمامی رسانه‌های خارجی و تحلیلگران غربی را دچار سردرگمی کرد و معادلات و محاسبات آنها را در هم ریخت.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی ادامه داد:‌ الگوی مقابله غرب با جمهوری اسلامی ایران پس از حماسه 9 دی از سال 89 تغییر کرد؛ حماسه سازان 9 دی را با تحریم‌های اقتصادی و با هدف خسته کردن مردم ایران هدف قرار دادند.

وی اضافه کرد: 9دی ظرفیت نظام جمهوری اسلامی ایران را در بسیج نیروهای اجتماعی به نمایش گذاشت؛ روحیه مدافعان نظام را افزایش داد و جمهوریت را به معنای حقیقی به نمایش گذاشت.

نائینی تاکید کرد: یک کار جامع توسط یک مرکز تحقیقاتی از طریق جمعی از پژوهشگران و تحلیلگران سیاسی برای تبیین فتنه 88 و زمینه‌های شکل‌گیری حماسه 9 دی 88 توسط گروهی از محققان و تحلیلگران انجام شده است که حاصل این تلاش علمی- محققانه 4 ساله انتشار دایره‌المعارف 9 جلدی (حدود 4 هزار و 500 صفحه) فتنه 88 است.

وی ادامه داد: یک مجموعه مرجع و ماندگار که سه جلد آن برای چاپ و انتشار آماده شده و هر جلد در 400- 500 صفحه زوایای مختلف فتنه 88 و حماسه 9 دی را مورد بریسی قرار داده است.

نائینی گفت: موضوعاتی از جمله فتنه‌شناسی از منظر قرآن کریم و روایات، روایت رخدادهای سال 88، ریشه‌های فتنه 88، مواضع احزاب و گروه‌های سیاسی در فتنه 88، مواضع نخبگان و خواص و نقش و مدیریت مقام معظم رهبری در گذر از فتنه از موضوعات این کتاب‌ها به شمار می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشاءالله در سالگرد 9 دی امسال علاوه بر رونمایی از سه کتاب تحلیلی- تبیینی از مجموعه دایره‌المعارف 9 جلدی فتنه 88 رونمایی خواهد شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد