صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







آیت‌الله جنتی: فرزندان قرآن باید در همه صحنه‌ها حضور داشته باشند

آیت‌الله جنتی در اختتامیه مسابقات قرآن هوافضای سپاه اظهار کرد: فرزندان قرآن باید در همه صحنه‌ها حضور فعالانه داشته باشندو اگر این افراد در جامعه حضور نداشته باشند، میدان به دست افرادی می‌افتد که موجب پشیمانی می‌‌شود. اختتامیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن نیروی هوافضای سپاه صبح امروز در حسینیه سیدالشهداء(ع) ستاد فرماندهی این […]

کد خبر : 5389 | 10:26 ق.ظ | ۱۹ آذر , ۱۳۹۲

جنتی آیت الله

آیت‌الله جنتی در اختتامیه مسابقات قرآن هوافضای سپاه اظهار کرد: فرزندان قرآن باید در همه صحنه‌ها حضور فعالانه داشته باشندو اگر این افراد در جامعه حضور نداشته باشند، میدان به دست افرادی می‌افتد که موجب پشیمانی می‌‌شود.

اختتامیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن نیروی هوافضای سپاه صبح امروز در حسینیه سیدالشهداء(ع) ستاد فرماندهی این نیرو و با حضور آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و جمعی از مسئولان و فرماندهان هوافضای سپاه برگزار شد.

بخش پایانی این مراسم مربوط به سخنرانی آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان بود. وی در سخنانی که محوریت آن را بر لزوم توجه به تدبر در قرآن کریم اختصاص داده بود، گفت: موضوع قرآن موضوع بسیار مهمی است و قرآن امانتی است که از سوی پیامبر(ص) به امت اسلامی سپرده شده است.

خواندن با تدبر آیات قرآن، شخصیت انسان را قرآنی می‌کند

وی در ادامه با اشاره به اینکه این امانت از همان ابتدا به همراه عترت(ع) معرفی شده است، افزود: اگر شما دست یاری و توسل و تمسک به قرآن و عترت دراز کنید، هیچگاه گمراه نخواهید شد؛ آیات قرآن کریم اگر با تدبر خوانده شود و در فکر، متن، دل، اخلاق، رفتار و کردار انسان اثر بگذارد؛ آن شخص شخصیت قرآنی خواهد یافت.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه انسان قرآنی به هر رشته‌ای که ورود پیدا کند، در همان رشته سرآمد خواهد شد، اظهار کرد: خواندن با دقت قرآن باعث خواهد شد که انسان در هر رشته‌ای که ورود پیدا می‌کند، در صف مقدم آن رشته قرار بگیرد؛ اگر در صف جبهه باشد از پیروزمندان و اگر در صف مدرسه باشد جزء برجسته‌ترین‌ها خواهد بود و اگر در خدمت به مردم در صحنه‌های مختلف باشد، جزء مخلص‌ترین خدمتگذاران جای می‌گیرد.

انسان در روز قیامت حسرت بهره نبردن از قرآن را خواهد خورد

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اسامی روز قیامت یوم‌الحسرت است، خاطرنشان کرد: زمانی که انسان وارد روز قیامت می‌‌شود با حسرت‌های زیادی مواجه می‌شود که یکی از آنها حسرت غفلت از قرآن کریم  وبهره‌برداری نکردن از آن در دنیا است؛ آنجا است که انسان متوجه می‌شود، قرآن می‌توانسته بشر را به عالی‌ترین درجات فردوس برین برساند؛ اما در اثر فاصله گرفتن از آن زمین‌گیر شده‌ است.

وی یکی از کارها و خدمات قرآن به انسان را خداشناسی و معرفت‌الله عنوان کرد و افزود: ما باید با خواندن قرآن به فکر فرو برویم، امام موسی کاظم(ع) در زمینه فکر کردن به مخلوقات خدا توسط انسان می‌فرماید «علیکم بالفکر ….»، یعنی بر شما باد فکر کردن؛ زیرا فکرزندگی و حیات قلب انسان با بصیرت و کلید درهای حکمت است.

لزوم تدبر در آیات مربوط به خلقت انسان

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود در اختتامیه مسابقات قرآن نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه ویژگی قرآن به تفکر واداشتن انسان است، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که قرآن انسان را به تفکر کردن سفارش کرده است، بحث تفکر در مورد خلقت انسان است؛ از اول خلقت تا به امروز و تا بی‌نهایت زمان مطالعات بسیار زیادی در مورد خلقت انسان صورت گرفته است و در آینده نیز صورت خواهد گرفت، اما هنوز این مطالعات نتوانسته است به اعماق خلقت دست یابد.

آیت‌الله جنتی گفت: بخشی از آیات قرآن کریم مربوط به رویش گیاهان و نباتات است که خداوند متعال این مورد را یکی دیگر از نشانه‌های وجود خود معرفی کرده است؛ در حقیقت برای بسیاری این سؤال وجود دارد که این همه گیاه و نباتی که از دل خاک مرده روییده می‌شوند، ابتدا کجا بوده‌اند. آن روزی که زمین خلق شده است و هیچ نشانی از حیات نبوده است، این نباتات و دانه‌های گیاهی چگونه شکل‌ گرفته‌اند.

وی افزود: خداوند در جاهای متعددی در قرآن از جاری کردن چشمه‌ها برای سیراب شدن خاک و رویش نباتات و دانه‌ها برای انسان‌ها سخن گفته است تا برای ما هیچ بهانه‌ای برای ناشکری نسبت به خداوند متعال وجود نداشته باشد.

امام جمعه موقت تهران به سخنی از امام علی(ع) در مورد شفا دهنده بودن قرآن کریم اشاره و بیان کرد: بر اساس فرمایشات حضرت علی(ع) قرآن بدترین دردها را شفا می‌دهد و بدترین بلاها را دور می‌کند، زیرا از دید امام علی(ع) بدترین دردها درد کفر و بدترین بلاها گمراهی است که قرآن و تدبر در آیات آن انسان را از این دردها و بلاها دور می‌کند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه افرادی که با قرآن مأنوس هستند، باید در همه صحنه‌ها حضور داشته باشند، گفت: افرادی بوده‌اند که قرآن‌خوان بوده و تمام مستحبات دین را نیز به جا می‌آوردند، اما کاری به خیر و شر مردم نداشتند؛ چنین افرادی هر چه قرآن بخوانند به عنوان فرزندان قرآن شناخته نمی‌شوند. قرآن فرزندانی می‌خواهد که زمانی که اعلان بسیج داده می‌شود، در دفاع از میهن سینه سپر کنند.

فرزندان قرآن در همه عرصه‌های اجتماع حضور آگاهانه دارند

آیت‌‌الله جنتی در ادامه خاطرنشان کرد: فرزندان قرآن و تربیت شدگان حکومت قرآنی با ظالم دشمن و یاور مظلوم هستند؛ فرزندان قرآن باید در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها همچون انتخابات حضور فعالانه داشته باشند. یک فرزند قرآن باید حضور در صحنه، ولایت‌مداری یاور مظلوم بودن را به خوبی بفهمد. به نظر شما چرا حق علی(ع) در حکومت ضایع شد، چون قرآن‌خوانان واقعی در صحنه حضور پیدا نکردند.

آیت‌الله جنتی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه فرزندان قرآن باید با بصیرت وارد همه صحنه‌ها شوند و با نیروهای جاهل بحث کنند، گفت: باید افرادی که همنشین با قرآن هستند از ولایت فقیه دفاع کنند، اگر امثال شما در صحنه فعال نباشید؛ میدان دست دیگران می‌افتد که نه شما و نه قرآن را قبول دارند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد