صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






خانواده در اسلام رکن اصلی و زن‌محور است

سردار دامغانی یکی از تفاوت های بسیار شاخص مبانی اسلامی با مبانی و تفکر غربی را جایگاه خانواده دانست و گفت: در مبانی اسلامی خانواده رکن اصلی و زن محور است. سردارسرتیپ دوم پاسدار حمید دامغانی_ فرمانده سپاه قدس گیلان پنج شنبه ضمن تشکر از مجموعه جامعه زنان و فرهنگی خانواده به واسطه برگزاری همایش […]

کد خبر : 54207 | 12:22 ب.ظ | ۲۵ اسفند , ۱۴۰۲

سردار دامغانی یکی از تفاوت های بسیار شاخص مبانی اسلامی با مبانی و تفکر غربی را جایگاه خانواده دانست و گفت: در مبانی اسلامی خانواده رکن اصلی و زن محور است.

سردارسرتیپ دوم پاسدار حمید دامغانی_ فرمانده سپاه قدس گیلان پنج شنبه ضمن تشکر از مجموعه جامعه زنان و فرهنگی خانواده به واسطه برگزاری همایش فرهنگی خانواده «ماه مهمانی خدا»، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و اظهار کرد: رمضان فرصت خوبی برای استغفار و توبه است و امیدواریم خدای متعال پاکیزگی روح و طهارت قلب را در انتهای این ماه به ما عنایت کند.

وی با بیان اینکه، خانواده سپاه به واسطه نیات خالص، عبادات و اعتقاداتشان قاعدتاً با خانواده های دیگر تفاوت دارند و انتظار هم از آنان بیشتر است گفت: حضور در جمع خانواده های سپاه خوشایند و آرامش بخش است.

دامغانی، موضوع خانواده را موضوع بسیار مهمی دانست و افزود: یکی از تفاوت های بسیار شاخص مبانی اسلامی و دینی، با مبانی و تفکر غربی، جایگاه خانواده است.

وی تصریح کرد: برای غربی ها خانواده خیلی موضوعیت ندارد و هر چیزی که شما در ارزش ها و برنامه ریزی های آن ها می بینید معطوف به فرد است.

دامغانی با بیان اینکه، برای آنها فردیت مهم است ولی امروز با بحران اینکه خانواده در غرب ارزش و جایگاهی ندارد روبرو هستند ادامه داد: در مبانی اسلامی خانواده رکن اصلی است و بنای فرد باید از خانواده ها و با استحکام خوب باشد.

وی اذعان کرد: خانواده ها به عنوان کوچکترین سلول جامعه اسلامی هستند و خانواده اسلامی، جامعه اسلامی و سپس الگو سازی و تکثیر آن مطرح می شود و تمدن سازی با این خانواده اسلامی محقق می شود.

دامغانی با تاکید بر اینکه در خانواده اسلامی، زن‌محور است به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: فرمایش امام(ره) مبنی بر اینکه «از دامن زن مرد به معراج میرسد» جامعه محوری زن را که برگرفته از ائمه(ع) و قرآن است می توان دید.

وی اضافه کرد: حضرت امام که مقید است و اهل غلو و تابع هوای نفس نیستند در جایی دیگر می فرمایند «زنان رهبران واقعی نهضت ما هستند» و این جمله یعنی انقلاب ما، انقلاب زنانه است.

دامغانی ادامه بیان کرد: حضرت آقا نقش زن در جامعه را معماری می دانند و یعنی نقش جامعه سازی و معماری جامعه با زنان است گرچه ممکن است کارگری و بنایی با مردان باشد.

وی خانواده ای را موفق دانست که مادر موفقی داشته باشد و همسر خانواده نقش خود را خوب ایفا کرده باشد ادامه داد: نقش اصلی در تربیت شهدا را مادر داشته است.

دامغانی، حجاب و عفاف را صرفا به خاطر نقش محوری بانوان در اسلام مهم دانست و افزود: گرچه خانه داری بخاطر نقش سازندگی اش یک ارزش است اما فعالیت با حدود اجتماعی برای زن نیز مهم است.

وی اضافه کرد: غرب زنان را ابزاری برای لذت ها می بیند تا فارغ از جایگاه واقعی اش باشد، ولی دم از تساوی میزند ولی اسلام نقش معماری را به زن داده و جایگاه آنرا رفیع می داند زیرا زن هم در ساخت جامعه و هم در تربیت انسان سازی نقش مستقیم دارد./ شبستان






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد