صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شهدا با نثار جان خود در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی سربلند شدند

عباسی گفت: شهدا برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی جان خود نثار کردند و در مسیر آزمون الهی سربلند شدند، اینک باید همه ما پاسدار راه و منش این شهدای گرانقدر باشیم. اسدالله عباسی پنج شنبه ۲۴ اسفند در همایش «شکوه ایثار» آیین تجلیل از افتخارآفرینان شاهد و ایثارگر استان اظهار کرد: شهدای گرانقدر ما برای […]

کد خبر : 54211 | 10:26 ق.ظ | ۲۵ اسفند , ۱۴۰۲

عباسی گفت: شهدا برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی جان خود نثار کردند و در مسیر آزمون الهی سربلند شدند، اینک باید همه ما پاسدار راه و منش این شهدای گرانقدر باشیم.

اسدالله عباسی پنج شنبه ۲۴ اسفند در همایش «شکوه ایثار» آیین تجلیل از افتخارآفرینان شاهد و ایثارگر استان اظهار کرد: شهدای گرانقدر ما برای سربلندی نظام و برای به اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکردند و مشعل هدایت ما شدند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: زمانی که دشمنان به خاک مقدس ما حمله کردند، جوانان و زنان و مردان این مرز و بوم استوار ایستادند و از همه داشته های خود گذشتند.

وی تصریح کرد: پس از آن نیز که دشمن قصد داشت تا اماکن دینی و مذهبی ما و کشورهای عراق و سوریه را تخریب کنند، این شهدای ما با نثار جان خود جلوی آنان را گرفتند و همه ما آرامش و امنیت امروزمان را مدیون ایثارگری ها و دلاوری های شهدای، ایثارگران و جانبازانمان هستیم.

عباسی خاطرنشان کرد: دشمنان ما با قساوت و بی رحمی تمام در مقابل ما قرار گرفتند و حتی به زائران ما هم رحم نکردند و شاهد بودیم که تعدادی از زائران سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

استاندار گیلان اضافه کرد: ما نیز در برهه کنونی با افتخار اعلام می کنیم که میراث‌دار آرمان‌های شهدا و امام(ره) هستیم و در برابر همه دشمنان و زیاده خواهان ایستاده‌ایم و افتخار ما نیز خدمتگزاری به خانواده معظم شهدا و جامعه ایثارگران است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر امروز نیز شاهد درخشش فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان در عرصه‌های مختلف هستیم که با استفاده از نبوغ خود و تلاش وافر در بخشهای مختلف فرهنگی، هنری، عملی و ورزشی افتخارآفرینی می‌کنند.

عباسی بیان کرد: استان گیلان با تقدیم هشت هزار شهید والامقام دوران دفاع مقدس، ۲۳ شهید مدافع حرم، ۲۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده در دنیای اسلام می‌درخشد و هم اینک نیز فرزندان آنان در میادین مختلف افتخارآفرینی می‌کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان در پایان گفت: ما همانطور که مدیون شهدای کربلا هستیم، مدیون خانواده شهدا نیز هستیم و در مقطع فعلی نیز نیاز به نقد و توصیه خانواده و فرزندان شهدا و جانبازان داریم زیرا این توصیه‌ها چراغ راه آینده ما خواهد بود.

.

پاسداری راه و منش شهدا وظیفه همگانی است

.مدیرکل بیناد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش همه جامعه ایثارگری در کشور و در بخشهای مختلف جایگاه بسیار مناسبی داریم و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رتبه برتر کشور را دراختیار داریم.

محمدرضا داوطلب افزود: خوشبختانه با توجه به فعالیت سه هزار و ۱۱۷ قرآن آموز در گیلان، در گروه قرآنی نیز رتبه دوم کشور را داریم و در بخشهای دیگر نیز صاحب‌های مقام هستیم و امیداریم که درخشش فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان همچنان به افتخارآفرینی خود ادامه دهند.

.

پاسداری راه و منش شهدا وظیفه همگانی است

.

وی بیان کرد: با وجود اینکه حدود هزار و ۵۰۰ نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند، حدود سه هزار خاطره‌نگاری از خانواده شهدا در استان گیلان جمع آوری شده و تمامی گلزارهای شهدا نیز در این استان ترمیم و بهسازی شدند.

در پایان این مراسم نیز از تعدادی از نخبگان جانباز و آزاده و فرزندان شهدا و جامعه ایثارگران که در بخشهای مختلف مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی صاحب رتبه شده بودند، تجلیل و تقدیر شد./ شبستان






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد