صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







نمایشگاه عکس روایت عاشقی در رشت افتتاح شد

مراسم افتتاحیه  عکس های عاشورایی با موضوع روایت عاشقی 21 آذر ماه در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا رشت برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور فرماندار رشت، کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ثقتی رییس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و سایر مسئولین برگزار شد، مریم […]

کد خبر : 5428 | 8:24 ق.ظ | ۲۳ آذر , ۱۳۹۲

عاشورا14

مراسم افتتاحیه  عکس های عاشورایی با موضوع روایت عاشقی 21 آذر ماه در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور فرماندار رشت، کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ثقتی رییس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و سایر مسئولین برگزار شد، مریم رفیعیان دبیر  نمایشگاه روایت اظهار کرد: بسی مایه سعادت است که در جمعی حاضر هستیم که شکیله آن را شخصیت های مذهبی، فرهنگی و بزرگواران درد آشنای فرهنگ و دیانت تشکیل می دهند و حضورشان در افتتاحیه روایت عاشقی موجب اعتبار و غنای مجلس ماست.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران پیروز شد تا تمدنی بر پایه مادیت و معنویت بسازد و یقینا این تمدن با تمدن غرب این تفاوت اساسی را خواهد داشت که معنویت اسلامی در تمامی اجزا و جزییات آن وجود خواهد داشت و محوریت الله جوهره اساسی آن را شکل خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که امروز نیازمندی بشریت به اخلاق و معنویت اسلامی روز افزون است قشر جوان هم به حاکمیت روح اخلاق و معنویت اسلامی به شدت نیازمند است و این نیازمندی دایمی و همیشگی است.

رفیعیان افزود: روزنامه قدس نیز جهت پیشبرد همین اهداف و انتقال ارزشهای ملی، مذهبی و فرهنگی در باورهای نسل آینده اقدام به برپایی نمایشگاه روایت عاشقی در 72 نقطه کشور به نیت 72 شهید کربلا کرده است.

وی تصریح کرد: از 1200 اثر تصویری از محرم سال گذشته و امسال به دبیرخانه نمایشگاه روایت عاشقی در روزنامه قدس مشهد مقدس، 40 اثر برگزیده از عکاسان برتر کشور به صورت کادر نمایشگاهی آماده و در اختیار سرپرستی های روزنامه قدس در سراسر کشور قرار گرفته است .

وی ادامه داد: این نمایشگاه از تاریخ 21 تا 28 آذر ماه در رشت و از 1 تا 5 دی ماه در آستانه اشرفیه دایر است.

مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: فرهنگ عاشورایی حلال مشکلات جمهوری اسلامی ایران است و توجه به همین فرهنگ باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده و تا امروز نیز توانسته است دست متجاوزین را قطع کند.

وی ادامه داد: امروزه به خانواده هایی که دنبال  الگویی جهت زندگی آرام هستند  آزادگی و آزادمردی حسین (ع) و فرهنگ او پیشنهاد می شود که اگر بخواهند فرزندانشان را با این فرهنگ آشنا کنند به اعتلای فرهنگی کشور کمک کرده اند.

وی افزود: از روزنامه قدس سپاسگزاریم که با برپایی اینگونه نمایشگاهها و جشنواره ها در سطح کشور در ترویج سیره معصومین با سردمداری حسین (ع) گام بر داشته و از نمایندگی روزنامه قدس گیلان نیز جهت برپایی این مراسم باشکوه و چیدمان بسیار معنوی آن در سالن نمایشگاه کمال سپاس را دارم.

همچنین ولی الله عظمتی فرماندار شهرستان رشت نیز در این مراسم گفت: فرهنگ عاشورایی یک فرهنگ غنی است که شیعیان هر چه دارند از این  فرهنگ است.

وی افزود: هرگاه مردم عاشورایی شوند مشکلات فرهنگی نیز مرتفع شده و دیگر تنگناهای فرهنگی نیز با تاثیر پذیری  از فرهنگ عاشورایی حل می شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه روایت عاشقی یک ایده نو بود که به بهترین شکل در شهرستان رشت انجام شد و آنان که علاقمند به فرهنگ عاشورا هستند دیدن این نمایشگاه سراسر لطف است.

عظمتی خاطر نشان کرد: دیدن این عکس ها جدا از ایجاد حس معنوی در انسان باعث تزکیه روح  نیز می شود لذا  امیدواریم قوام و دوام نهضت حسینی جدای از ماه محرم وصفر در زندگی تک تک مردم شیعه آل علی نقش بندد .

رضا ثقتی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه گفت: اعتقادمان بر این است که هر چیزی با هنر آمیخته شود در ذهن ها ماندگارتر است.

ثقتی ادامه داد: موسسه فرهنگی آستان قدس رضوی توانسته مجموعه آثار عاشورایی را در قالب هنر به نمایش بگذارد .

وی افزود: مجموعه آستان قدس رضوی در این سالها  توانسته همچون یک پایگاه و وزارت  خانه فرهنگی عمل کند و فرهنگ  عاشورایی را به نحو مطلوب و موثر در جامعه گسترش دهد.

رییس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت تصریح کرد: نمایشگاه ضریح مهمانی و اینک نمایشگاه روایت عاشقی کار بسیار ارزشمندی است که در ثبت تصویری ارزش های عاشورایی به نسلهای آینده توسط آستان قدس رضوی صورت گرفته که جای بسی سپاس دارد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد