صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت حاج شیخ ابوالحسن کریمی در لاهیجان

مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت حاج شیخ ابوالحسن کریمی دادستان شهید گیلان عصر امروز در مسجد جامع لاهیجان برگزار شد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، در مراسم یادبود دادستان شهید گیلان در لاهیجان با تبیین ابعاد شخصیتی شهید ابوالحسن کریمی گفت: نیاز امروز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با […]

کد خبر : 54332 | 11:40 ب.ظ | ۱۳ فروردین , ۱۴۰۳

مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت حاج شیخ ابوالحسن کریمی دادستان شهید گیلان عصر امروز در مسجد جامع لاهیجان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، در مراسم یادبود دادستان شهید گیلان در لاهیجان با تبیین ابعاد شخصیتی شهید ابوالحسن کریمی گفت: نیاز امروز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدایی همچون شهید کریمی است.

محمد جلایی افزود: شهدا مایه عزت و افتخار انقلاب اسلامی هستند و ادامه راه آنها کشور را از همه آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد.

حاج ابوالحسن کریمی سال ۱۳۲۷ در لاهیجان متولد شد. وی از شخصیت های انقلابی گیلان بود که به مبارزه با رژیم استبدادی پهلوی پرداخت و بار‌ها توسط ساواک دستگیر شد.

شهید کریمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان فرماندار لاهیجان و سپس دادستان گیلان در مبارزه با ضدانقلاب، نقش اساسی درتثبیت انقلاب اسلامی داشت.

شهید حاج ابوالحسن کریمی در غروب روز ۱۳ فروردین سال ۱۳۶۵ در نزدیکی مسجد تکیه بر لاهیجان مورد تهاجم مسلحانه منافقین کور دل قرار گرفت و با اصابت چند گلوله و با حالت سجده‌ای خونین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد