صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







سفر سه کاروان حامل پرچم مقدس بارگاه رضوی به استان گیلان

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان هدف از حضور کاروان‌ زیر سسایه خورشید در سراسر کشور و در استان گیلان را احیای سنت زیارت از راه دور دانست و گفت: استان گیلان امسال میزبان سه کاروان است. اسحاق معبود مژدهی، مسئول کانون جوانان رضوی گیلان امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار […]

کد خبر : 54766 | 2:47 ب.ظ | ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان هدف از حضور کاروان‌ زیر سسایه خورشید در سراسر کشور و در استان گیلان را احیای سنت زیارت از راه دور دانست و گفت: استان گیلان امسال میزبان سه کاروان است.

اسحاق معبود مژدهی، مسئول کانون جوانان رضوی گیلان امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: کانون جوانان رضوی همه ساله در ایام دهه کرامت برگزارکننده قسمتی از جشنواره زیر سایه خورشید است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در آغاز بین چند استان محدود بود و امسال در هفدهمین سال برگزاری خودش در قالب یک جشنواره بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: برگزارکنندگان این جشنواره، مجموعه‌ای از تشکل‌های مردمی هستند و در قالب ارتباط غیراداری با آستان قدس رضوی بابت اعزام این کاروان‌ها به استان‌ها و با اسم اختصاری «شجر» شبکه جوانان رضوی همکاری دارند.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان، هدف از حضور این کاروان‌ها در سراسر کشور و در استان گیلان را احیای سنت زیارت از راه دور دانست و گفت: این کاروان‌ها متشکل از خادمین فرهیخته‌ از آستان قدس است و آستان قدس برای انتقال و ابلاغ پیام جشن‌های دهه کرامت، از بهترین آن‌ها استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه استان گیلان امسال میزبان سه کاروان است، افزود: سال قبل میزبان دو کاروان بودیم و هر کاروان متشکل از چهار نفر است که لباس خدمت رضوی را می‌پوشند و پرچم مقدس و مطهر بارگاه حرم علی بن موسی الرضا را به استان‌ها می‌آورند. امسال این سه کاروان به همه ۱۷ شهرستان اصلی استان خواهند رفت و در ابتدای ورود به گیلان با نماینده ولی فقیه دیدار دارند.

وی افزود: حضور در گلزار شهدا، سرکشی به خانواده شهدا، عیادت از بیماران، سرکشی و احوالپرسی از زندانیان، حضور در مدارس و نواخته شدن زنگ دهه کرامت از جمله این برنامه‌هاست و با توجه به اینکه ما حدود ۳ کاروان و ۱۷ شهرستان و در هر کدام از شهرستان‌ها چندین بخش و روستا داریم به نظر می‌رسد این کاروان‌ها امسال در بیش از ۸۰۰ نقطه حضور پیدا خواهند کرد.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان گفت: امسال یکی از این کاروان‌ها ویژه مناطق محروم است از جمله مناطق ییلاقی و روستایی با محوریت مناطقی که تا به امروز این کاروان‌ها حضور نداشتند. کاروان زیر سایه خورشید از روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه وارد شهرستان رشت می‌شود و تا یک روز بعد از میلاد امام رضا(ع) در اول خرداد ماه در استان گیلان حضور خواهند داشت.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد