صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







برگزاری جشنواره منطقه‌ای مطبوعات فجر با حضور شش استان در گیلان

کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان از برگزاری جشنواره منطقه‌ای مطبوعات فجر انقلاب برای نخستین بار با حضور 6 استان کشور خبر داد. شهرام درویشی بعد از ظهر امروز در دیدار  استاندار گیلان با اعضای کمیته‌های ستاد دهه فجر استان فعالیت کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر این استان را تشریح کرد. وی اظهار […]

کد خبر : 5528 | 11:47 ق.ظ | ۲۷ آذر , ۱۳۹۲

مطبوعات11

کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان از برگزاری جشنواره منطقه‌ای مطبوعات فجر انقلاب برای نخستین بار با حضور 6 استان کشور خبر داد.

شهرام درویشی بعد از ظهر امروز در دیدار  استاندار گیلان با اعضای کمیته‌های ستاد دهه فجر استان فعالیت کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر این استان را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: فعالیت تمام کمیته‌های 20‌ گانه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان با اطلاع‌رسانی به جامعه منتقل می‌شود و برای این امر کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر استان برنامه‌ریزی لازم اطلاع‌رسانی کمیته‌ها و تمام دستگاه‌ها، نهاد و ارگان‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها را انجام داده است.

دبیر کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان افزود: با توجه به سال حماسه سیاسی و اقتصادی و ایجاد نشاط، پویایی، بالندگی و سرزندگی در جامعه، نیاز بود برنامه‌ریزی لازم در امر خطیر اطلاع‌رسانی صورت گیرد و امیدواری ویژه‌ای به جامعه منتقل شود.

وی درباره ساماندهی خبرنگاران دهه فجر گیلان خاطرنشان کرد: کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان با فراخوان از خبرنگاران رسانه‌های گیلان شامل خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و مطبوعات استان در رشت و شهرستان‌ها، خبرنگاران را برای پوشش اخبار دهه فجر ساماندهی کرده است.

*ساماندهی بیش از 200 خبرنگار دهه فجر گیلان

درویشی، ادامه داد: با فراخوانی که از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انجام شد، تعداد 160 خبرنگار در شهرستان‌ها و حدود 50 خبرنگار در شهر رشت ساماندهی شدند و برای آنها کارت شناسایی صادر می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه کمیته اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان نقشه راهی را ترسیم کرده تا خبرنگاران بتوانند به صورت هدفمند برای ایجاد نشاط و امید در جامعه گزارش و خبر تهیه کنند، خاطرنشان کرد: به همین منظور «کارگاه آموزشی رسانه و انقلاب اسلامی» در عصر روز هشتم دی امسال با دعوت از اساتید کشوری با حضور خبرنگاران تمام استان و حدود 100 روابط عمومی دستگاه‌ها، نهاد و ارگان‌های گیلان در رشت برگزار می‌شود تا هدف‌گذاری‌ها در امر اطلاع‌رسانی برای دستگاه‌ها و خبرنگاران مشخص و تبیین شود.

این مسئول با اشاره به اینکه حرکت کاروان خبری برای پوشش اخبار و توجه و نگاه جامعه به دهه فجر انقلاب اسلامی پس از برگزاری کارگاه آموزشی به نقاط مختلف استان و دستگاه‌ها آغاز می‌شود، افزود: این امر برای آماده‌سازی گام‌به‌گام اذهان عمومی برای برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی دهه فجر انقلاب اسلامی را اوج فعالیت اطلاع‌رسانی در ابعاد مختلف دانست و تصریح کرد: کاروان‌های خبری حتی به شهرستان‌ها نیز سفر می‌کنند.

*برگزاری جشنواره منطقه‌ای مطبوعات دهه فجر گیلان با حضور 6 استان

درویشی متذکر شد: برای اینکه ارزیابی صحیح و بهتری از فعالیت‌های انجام شده در عرصه اطلاع‌رسانی داشته باشیم، جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی فجر انقلاب اسلامی نیمه دوم اسفند امسال در گیلان برگزار می‌شود.

به گفته وی، برای نخستین بار در کشور جشنواره منطقه‌ای مطبوعات فجر انقلاب با حضور استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، زنجان و قزوین در گیلان برگزار می‌شود و این امر افتخاری برای استان است.

دبیر کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان یادآور شد: فعالان عرصه رسانه در منطقه شمال کشور آثار خود را به جشنواره منطقه‌ای مطبوعات فجر انقلاب اسلامی ارسال می‌کنند و آثار در دو مرحله استانی و کشوری داوری می‌شود و گیلان نقش و جایگاه خود را به عنوان استانی فرهنگی در منطقه ایفا می‌کند.

*تجلیل از روابط‌عمومی و فرمانداران برتر در امر اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان

وی تجلیل از خبرنگاران برتر صدا و سیما، روابط عمومی‌های برتر استان و فرمانداران برتر در امر اطلاع‌رسانی گیلان را از دیگر برنامه‌های کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ذکر کرد.

درویشی با بیان اینکه بودجه کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان صفر است، خاطرنشان کرد: حرکت کاروان‌های خبری و برگزاری کارگاه آموزشی رسانه و انقلاب اسلامی با همکاری بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد و برای برگزاری جشنواره منطقه‌ای مطبوعات فجر انقلاب با توجه به اینکه به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و آبروی استان است، نیاز به حمایت و مساعدت‌های ویژه استاندار گیلان دارد.

به گزارش فارس، خبرگزاری فارس برای دومین سال متوالی مسئولیت کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان را به‌عهده گرفته است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد