صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نخستین گردهمایی سادات گیلان به مناسبت عید غدیر خم/ غدیر واقعه ارزشمند در دین مبین اسلام است

استاندار گیلان واقعه غدیر را یک حادثه تاریخی در دین مبین اسلام برشمرد و گفت: غدیر تنها یک حادثه نیست بلکه مؤلفه‌ای از هندسه طرح‌ریزی شده در دین مبین اسلام است، زیرا رسالت را به امتداد ضرورت هدایت پیوند می‌زند. اسدلله عباسی صبح امروز (یک‌شنبه) در مراسم جشن بزرگ سادات در حوزه علمیه حضرت امیر […]

کد خبر : 55493 | 11:37 ق.ظ | ۴ تیر , ۱۴۰۳

استاندار گیلان واقعه غدیر را یک حادثه تاریخی در دین مبین اسلام برشمرد و گفت: غدیر تنها یک حادثه نیست بلکه مؤلفه‌ای از هندسه طرح‌ریزی شده در دین مبین اسلام است، زیرا رسالت را به امتداد ضرورت هدایت پیوند می‌زند.

اسدلله عباسی صبح امروز (یک‌شنبه) در مراسم جشن بزرگ سادات در حوزه علمیه حضرت امیر المومنین(ع) رشت با تبریک ایام دهه کرامت و امامت با بیان اینکه سادات نقش مهمی در دین مبین اسلام دارند، اظهار کرد: سادات در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارند زیرا آنها نسل دختران و فرزندان پیامبر اسلام (ص) هستند و به همین دلیل مقام والایی در اسلام و مورد احترام خاصی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به ولایتمداری و دینداری مردم گیلان در برهه‌های مختلف تاریخ گفت: وجود بقاع متبرکه امامزدگان عزیز در گیلان نشان‌دهنده دینداری مردم دیار شهید میرزا کوچک جنگلی در برهه‌های مختلف تاریخ است.

استاندار گیلان با تاکید بر احترام ویژه سادات در جامعه در بخش‌های مختلف بیان کرد: حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و فرزندانشان نیز جزو سادات محسوب شده و دارای مقام والای معنوی هستند که باید به آن توجه شود.

عباسی، واقعه غدیر را یک حادثه تاریخی در دین مبین اسلام برشمرد و افزود: غدیر تنها یک حادثه نیست بلکه مؤلفه‌ای از هندسه طرح‌ریزی شده در دین مبین اسلام است، زیرا رسالت را به امتداد ضرورت هدایت پیوند می‌زند.

وی با بیان اینکه شهید جمهور در خصوص مشکلات و مطالبات مردم حضور ذهن داشتند، تصریح کرد: شهید حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی وقتی به یک استان سفر می‌کردند اولویت‌های نخست و معضلات مهم را ابتدا شناسایی کرده و در همان سفر تصمیم‌گیری کرده و مصوباتی را به آن مشکلات اختصاص می‌دادند.

استاندار گیلان با اشاره به افتتاح بسیاری از پروژه‌های عمرانی مهم استان در دولت شهید جمهور افزود: راه‌آهن رشت کاسپین، هشت کیلومتر آزادراه منجیل رودبار، پل کابلی آستانه‌اشرفیه، پل میدان گیل لاهیجان، ساماندهی بخش اعظمی از پسماند سراوان و شناسایی منشأ آلودگی ۲ رودخانه زرجوب و گوهر رود از جمله اقدامات شهید جمهور در گیلان است.

عباسی، با بیان اینکه هدایت و رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری بعنوان سکان‌دار هدایت جمهوری اسلامی همیشه منشا خیرات و برکات است، گفت: بعد از شهادت دکتر رئیسی در اداره کشور هیچ خللی وارد نشد لذا کسانی به ایشان تمسک جستند به سعادت رسیدند لذا مردم باید در انتخابات ریاست جمهوری به فردی ولایتمدار رای دهند.

وی با بیان اینکه باید سرنوشت افرادی که از ولایت فقیه جدا شدند را برای نسل جدید بازگو کنیم، افزود: عده‌ای در انتخابات ریاست جمهوری سعی دارند واقعیت‌ها را جور دیگر جلوه دهند در حالی که مردم هیچگاه اتفاقات و مشکلات پیش آمده در دولتهای مختلف که مردم بهتر میدانند را فراموش نخواهند کرد.

استاندار گیلان، ساخت مسکن را یکی از افتخارات دولت سیزدهم در سه سال گذشته دانست و بیان کرد: وزرای دولت گذشته اعتقادی به ساخت مسکن برای محرومان و مردم نداشته و آن را وظیفه دولت نمی دانستند در حالی که شهید جمهور همواره تاکید ویژه‌ای به ساخت مسکن داشتند.

در این مراسم همچنین آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت نیز سخنرانی کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد