صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







روایت فجر آفرینان (7)/ عکس شاه را پایین کشیدیم و عکس امام را بالا بردیم

یکی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در ابتدا آموزش ما با هدف حفظ گارد سلطنتی بود، گفت: با توجه به اینکه طرفدار تغییر رژیم بودیم عکس شاه را پایین کشیده و عکس امام را بالا بردیم. محمدرضا آقا محمدی، ناخدا یکم و جانباز تکاور در نشست خبری پیشکسوتان نیروهای مسلح که در […]

کد خبر : 5550 | 9:06 ق.ظ | ۲۸ آذر , ۱۳۹۲

شاه11

یکی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در ابتدا آموزش ما با هدف حفظ گارد سلطنتی بود، گفت: با توجه به اینکه طرفدار تغییر رژیم بودیم عکس شاه را پایین کشیده و عکس امام را بالا بردیم.

محمدرضا آقا محمدی، ناخدا یکم و جانباز تکاور در نشست خبری پیشکسوتان نیروهای مسلح که در قالب کاروان خبری دهه فجر در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان برگزار شد، با بیان خاطراتی از زمان خدمتش، گفت: به همراه 30 نفر از دوستانمان جزء اولین دوره پایلوت تکاوران نیروی دریایی بودیم که یک دوره آموزشی 36 هفته‌ای را در منجیل گذراندیم.

 یک تکاور باید بی نیاز باشد

وی با بیان اینکه یک تکاور باید با فراگیری فنون رزمی و آموزشی خاص، در میدان رزم بی‌نیاز باشد، افزود: آموزش ما با هدف حفظ گارد سلطنتی به عنوان تیپ تفنگ داران در گردان‌های تکاور بوشهر و انزلی، تشکیل و ساماندهی شد.

 آقامحمدی اذعان کرد: در 22 بهمن بود که ما را به عنوان گارد سطنتی برای حفاظت به پادگان رشت آوردند تا ما در درگیری‌ها از رژیم دفاع کرده و با مردم روبرو شویم، ولی با توجه به اینکه اکثر ما خود نیز با سلطه مخالف بوده و امام و انقلاب را دوست داشتیم و طرفدار تغییر رژیم بودیم، شب ورود به پادگان رشت، اقدام به پایین کشیدن عکس شاه و بالا آوردن عکس امام خمینی(ره)، کردیم.

 این جانباز 30 درصد، ادامه داد: فردای آن روز اسامی بیش از 80 نفر در لیست کودتاگران قرار گرفت و بی‌شک اگر انقلاب پیروز نمی‌شد، همگی اعدام می‌شدیم.

 این پیشکسوت نیروهای مسلح، تصریح کرد: عکس امام را همچون سایر مردم روی سینه‌هایمان زدیم و به ملت پیوستیم.

 وی گفت: پس از انقلاب دوباره به پادگان منجیل برگشتیم تا تفنگ بر دوش از تاسیسات دولتی همچون سد و نیروگاه منجیل محافظت کنیم.

 آقامحمدی با اشاره به اینکه از زمان قاجار و دوره‌های بعد از آن اسلحه‌های مختلفی در پادگان نقره‌بر(اطراف امام زاده هاشم)، نگهداری می‌شد، خاطر نشان کرد: محافظت از آنها و نیفتادن دست مردم عادی، وظیفه ما بود.

 وی با بیان اینکه در مقایسه قبل و بعد از انقلاب تحولات بسیار است، گفت: قبل از انقلاب در ایران هیچ چیز حتی تجهیزات ابتدایی نیز به ما ایرانی‌ها تعلق نداشت.

 اجاره بروز استعدادها قبل از انقلاب وجود نداشت

این پیشکسوت ارتش با اشاره به اینکه در زمان شاه حتی یک میخ ساده هم از خارج وارد می‌شد، بیان کرد: آموزش‌های نظامی که به ما می‌دادند همگی زیر نظر مستشاران بود و ما اگر استعدادی هم داشتیم در این عرصه نمی‌توانستیم بروز دهیم.

 ناخدا یکم آقامحمدی اضافه کرد: در مورد تجهیزات نظامی نیز آنقدر به ما هراس داده بودند که ما به عنوان یک نظامی حتی بدون اجازه و خارج از نظر آنها می‌ترسیدیم کوچکترین خلاقیت و ابتکاری از خود نشان دهیم.

 وی تصریح کرد: بعد از انقلاب وقتی از سوی حضرت امام دستور داده شد که از تولیدات داخلی استفاده شود، دیدیم که چطور همه امکانات و تجهیزات در هر عرصه‌ای بهتر شد و وضعیت مناسبتری شکل گرفت.

 پیشکسوت نیروهای مسلح با تاکید بر مشکلات ارتش و پیشکسوتان آن، ادامه داد: آنچه را که امروز از نظر فرهنگی و اجتماعی با توجه به شرایط بد تحریم‌ها و تهدیدها شاهد هستیم، فراموش شدن این نسل زحمتکش و ایثارگر ارتش است.

 همسان سازی حقوق از مشکلات ارتش است

آقا محمدی با ناراحتی اذعان کرد: نسل جوان ما گمان می‌کند هر آنچه را که امروز می‌بیند همینگونه بوده و تلاشی برای آن صورت نگرفته است.

 وی در ادامه با اشاره به بحث سواد و سنوات در ادارات، همسان سازی حقوق را یکی از مشکلات این قشر دانست که تلاش و ارتقای بیشتر را برای افراد، کم سوتر کرده است.

 آقامحمدی گفت: در زمانی که ما خدمت می‌کردیم هر کس برای رسیدن به جایگاه برتر و داشتن مزایای بهتر تلاش می‌کرد اما امروز وقتی حقوق همه یکسان است دیگر کمتر کسی به فکر زحمت کشیدن و ترقی کردن، است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد