صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شب یلدا با رنگ و بوی حسینی برگزار شود

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حفظ حرمت اربعین حسینی در شب یلدا ضروری است گفت: شب یلدا با رنگ و بوی حسینی برگزار شود. حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در آستانه شب یلدا در گفت ‏وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، با تاکید بر گرامیداشت اربعین و برگزاری مراسم شب یلدا اظهار […]

کد خبر : 5602 | 4:55 ب.ظ | ۳۰ آذر , ۱۳۹۲

اشجری21

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حفظ حرمت اربعین حسینی در شب یلدا ضروری است گفت: شب یلدا با رنگ و بوی حسینی برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در آستانه شب یلدا در گفت ‏وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، با تاکید بر گرامیداشت اربعین و برگزاری مراسم شب یلدا اظهار کرد: از آن جایی که شب یلدا امسال فاصله چندانی با اربعین حسینی ندارد، بنابراین رعایت حرمت‏ها و تجدید بیعت با آرمان های امام حسین (ع) باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی صله رحم را یکی از آیین‏های باستانی مهم در شب یلدا ایرانیان بیان کرد و گفت: در این شب دور هم جمع می شویم و دل ها را به هم نزدیک و در جهت رفع مشکلات یکدیگر تلاش می کنیم.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اجرای رویکردهای اسلامی در مراسم شب یلدا از قبیل صله رحم یادآور شد: صله رحم یکی از سنت های مهم در شب یلدا است که در آیات و روایات نیز بسیار مورد سفارش قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: صله رحم يکي از اساسي ترين و محوري ترين کارکردهاي شب يلدا است و آيين هايي همچون شب يلدا، گزاره هاي فرهنگي هستند که بايد زوائد و تجمل آن را کاهش داد و اصل آن که صله رحم، محبت و دوستي است تقويت کرد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه حفظ حرمت اربعین حسینی در شب یلدا ضروری است، گفت: رسم و رسوم شب یلدا را به گونه‎ای به جا آوریم که بی‎حرمتی به امام حسین(ع) صورت نگیرد. وی ملت ایران را متدین و دلداده به اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: مردم شب یلدا امسال را با رنگ و بوی حسینی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه زائران حسینی از استان گیلان و سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام شدند خاطرنشان کرد: میهمانی زائران حسینی در شب یلدایی که با اربعین امام حسین(ع) تقارن دارد، برای استان مایه خیر و برکت است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد