صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برخی تلاش دارند حماسه 8 دی در گیلان و 9 دی در کشور را کمرنگ جلوه دهند

نماینده ولی فقیه در گیلان در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال 92 گفت: برخی تلاش دارند حماسه 8 دی درگیلان و9 دی درسراسرکشور را کمرنگ جلوه  دهند تا زمینه جولان سیاسی فرصت طلبان فراهم آید. به گزارش “خبر گیلان”، آیت الله قربانی با تاکید بر برپایی هرچه باشکوهتر مراسم 8 دی سالروز […]

کد خبر : 5644 | 1:48 ب.ظ | ۱ دی , ۱۳۹۲

قربانی18

نماینده ولی فقیه در گیلان در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال 92 گفت: برخی تلاش دارند حماسه 8 دی درگیلان و9 دی درسراسرکشور را کمرنگ جلوه  دهند تا زمینه جولان سیاسی فرصت طلبان فراهم آید.

به گزارش “خبر گیلان”، آیت الله قربانی با تاکید بر برپایی هرچه باشکوهتر مراسم 8 دی سالروز تجدید میثاق مردم ولایتمدار گیلان با رهبر معظم انقلاب گفت: 8 دی نماد ولایت پذیری وبصیرت مردم گیلان است. برخی تلاش دارند حماسه 8 دی درگیلان و9 دی درسراسرکشور را کمرنگ جلوه دهند تا زمینه جولان سیاسی فرصت طلبان فراهم آید، درحالیکه این روز حماسی در خاطره ی ملت بزرگ ایران باقی خواهد ماند و تاسی از پیام های آن می تواند چراغ راهی برای دوستداران انقلاب باشد.

آیت الله قربانی باتاکید براینکه دوستداران انقلاب و پیروان راستین ولایت هیچگاه با کسانی که بر راه باطل و ضد ولایت فقیه پای فشاری می کنند کنار نخواهند آمد اضافه کرد: ولایت فقیه مرکز ثقل حاکمیت در نظام اسلامی ست و بدون این جایگاه مهم جامعه بسوی ارزش های الهی حرکت نخواهد کرد.

 وی همچنین برضرورت تاسی از آموزه های اسلام اصیل در پرتو پیام های درس آموز عاشورا تاکید کرد و گفت واقعه کربلا سرشار از عبرت های پند آموز و انسان ساز است که اهتمام به آن انسان را از هرگونه انحراف و تزلزل مصون می دارد .

نماینده ولی فقیه درگیلان اعمال دقت نظردرروند انتقال پیام عاشورا را مهم دانست وازمتولیان دستگاههای فرهنگی خواست برمحتوای اشعارعزاداری های عاشورایی نظارت بیشتری داشته باشند.

آیت الله قربانی انعکاس گسترده و زنده عزاداری های ماه محرم در شهرهای مختلف گیلان رابرای ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایتمداری با اهمیت توصیف کرد و با تقدیر از دست اندرکاران رسانه ملی گفت: جا دارد در روند تولید برنامه های مربوط به نهضت امام حسین علیه السلام از هرگونه بدعت و خرافات احتمالی جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش خانه های عالم در جذب مبلغان روحانی در مناطق مختلف روستایی گیلان از استاندار خواست تدابیر لازم را برای تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل طرح های مربوط به این بخش اتخاذ کند.

استاندار نیز در این مراسم توسعه فرهنگی را زیربنای توسعه پایدار برشمرد وبا اشاره به پیشینه فرهنگی مردم گیلان افزود: برون رفت از مشکلات فرهنگی واجتماعی مستلزم برنامه ریزی واجرای نظارت کارشناسی است .

محمد علی نجفی ازعزم جدی دولت برای تکمیل طرحهای نیمه تمام فرهنگی درگیلان خبرداد واضافه کرد زیبنده گیلان باپیشینه فرهنگی غنی نیست که برخی از طرحهای مربوط به حوزه فرهنگ وهنر بیش از یک دهه نیمه تمام باقی بماند.

 وی در ادامه همچنین برلزوم توجه به معماری بومی در روند توسعه شهری تاکید کرد واز دست اندر کاران مدیریت شهر رشت خواست در روند صدور مجوزها به نقشه ونمای طرحهای عمرانی توجه بیشتری داشته باشند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد