صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






جشنواره مطبوعات فجر گیلان اسفندماه برگزار می‌شود

دبیر جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فجر گیلان از برگزاری این جشنواره در نیمه نخست اسفند‌ماه امسال خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی طوماری صبح امروز در نشست با اعضای کمیته‌های تبلیغات و داوران نخستین جشنواره فجر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی گیلان، با اشاره به محورهای این جشنواره اظهار کرد: نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، نقش مردم و اتحاد مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، تاثیرات انقلاب اسلامی در شکل‌گیری بیداری اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از مهم‌ترین محورهای جشنواره فجر گیلان است.

کد خبر : 592 | 2:51 ب.ظ | ۱۷ دی , ۱۳۹۱

دبیر جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فجر گیلان از برگزاری این جشنواره در نیمه نخست اسفند‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی طوماری صبح امروز در نشست با اعضای کمیته‌های تبلیغات و داوران نخستین جشنواره فجر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی گیلان، با اشاره به محورهای این جشنواره اظهار کرد: نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، نقش مردم و اتحاد مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، تاثیرات انقلاب اسلامی در شکل‌گیری بیداری اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از مهم‌ترین محورهای جشنواره فجر گیلان است.

وی درباره برگزار کنندگان جشنواره مطبوعات فجر اظهار کرد: نخستین جشنواره فجر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی گیلان با همکاری استانداری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، صدا و سیمای مرکز استان، موسسه خانه مطبوعات و واحد استانی سرای روزنامه‌نگاران برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره مذکور از مشخص شدن چیدمان اصلی هیئت‌های داوری این جشنواره خبر داد و یادآور شد: داوران میانی و نهایی جشنواره از بین مدیران مسئول، سردبیران و استادان دانشگاه در رشته‌های مختلف ارتباطات و روزنامه‌‌نگاری تعیین شده‌اند.

وی گفت: زمان ارسال آثار تا 28 دی‌ماه جاری است و مهلت کافی برای ارسال اثر به جشنواره وجود دارد و با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به جشنواره داوری‌ها آغاز می‌شود.

*توسعه کیفی هدف جشنواره است

طوماری به نحوه داوری‌ها اشاره کرد و افزود: در دو بخش و 11 زمینه مختلفی که برای نخستین جشنواره مطبوعات فجر گیلان در نظر گرفته شده است، یک کمیته‌ داوری میانی در هر بخش تشکیل می‌شود که در هر زمینه داوران میانی و نهایی عهده‌دار بررسی و داوری آثار می‌شوند.

وی ادامه داد: از آنجا که نخستین جشنواره فجر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی گیلان به لحاظ کیفی در تراز ملی برگزار می‌شود، بنابراین نهایت تلاش به کار گرفته شده تا داوری آثار این جشنواره در بالاترین سطح انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه شاهد انتشار بیش از 150 نشریه در گیلان هستیم، اذعان کرد: هدف اصلی جشنواره فجر گیلان توسعه کیفی است.

وی یکی از فرصت‌های جشنواره را معرفی توانمندی‌های استان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: گیلان از نظر فرهنگ و داشتن مفاخر بسیار غنی است و بیش از پیش باید معرفی شود.

*استفاده از داوران ملی در جشنواره

طوماری با بیان اینکه داوران جشنواره مذکور ملی هستند، خاطرنشان کرد: داوران میانی و نهایی در زمینه عکس از فرهیختگان عکاسی گیلان بوده و در 9 زمینه دیگر داوران میانی از گیلان و داوران نهایی از مدرسان دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

وی نقش مطبوعات در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، رسالت مطبوعاتی، اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری، بحث تحول اقتصادی و فرهنگ اسلامی را از جایگاه ویژه‌ای برخوردار دانست.

به گفته دبیر جشنواره مذکور، آثاری که در فاصله زمانی اول دی‌ماه تا 25 بهمن‌ماه جاری در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دارای مجوز و مورد تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به رشته تحریر در‌آمده‌اند، در جشنواره شرکت داده می‌شوند.

وی از علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره مذکور خواست تا آثار خود را تا 28 بهمن‌ماه جاری به نشانی رشت، خیابان حافظ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه هشتم، اداره روابط عمومی، دبیرخانه جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و تحلیلی دهه فجر گیلان ارسال کنند.

طوماری یادآور شد: فرم شرکت در جشنواره در بخش فراخوان پایگاه خبری و تحلیلی گیل فجر کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان قابل دریافت است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد