صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






جشن انقلاب در 500 مسجد گيلان

مسئول کميته مساجد ستاد دهه فجر از برگزاري جشن انقلاب در 500 کانون فرهنگي و هنري مساجد در ايام الله دهه فجر خبر داد. حجت الاسلام سليمان پورابراهيم در جلسه کميته مساجد ستاد دهه فجر استان با اشاره به نقش مساجد در پيروزي انقلاب اسلامي گفت: مساجد به عنوان مرکز و پايگاه ديني و فرهنگي، […]

کد خبر : 6264 | 10:05 ق.ظ | ۲۱ دی , ۱۳۹۲

مسجد50

مسئول کميته مساجد ستاد دهه فجر از برگزاري جشن انقلاب در 500 کانون فرهنگي و هنري مساجد در ايام الله دهه فجر خبر داد.
حجت الاسلام سليمان پورابراهيم در جلسه کميته مساجد ستاد دهه فجر استان با اشاره به نقش مساجد در پيروزي انقلاب اسلامي گفت: مساجد به عنوان مرکز و پايگاه ديني و فرهنگي، نقش بسيار حساس و خطيري در ايجاد انقلاب اسلامي و جهت دهي به اين حرکت مردمي داشته‌اند.
وي با بيان اينکه انقلاب اسلامي ايران به عنوان يک جنبش اجتماعي، با استفاده از مساجد، فراگير شد، افزود: مساجد و جلسات مذهبي همانند حلقه واسط ميان رهبرانقلاب و مردم بودند که وظيفه بسيج مردم را در جهت مخالفت سياست‌هاي حاکم بر عهده داشتند.
حجت الاسلام پورابراهيم ادامه داد: مساجد ميتوانند بيشترين نقش را در جريان امور مادي و معنوي مردم داشته باشند.
وي تصريح کرد: مسجد نه تنها درشکل دهي مبارزه عليه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهي نقش مهمي را ايفاء کرده بلکه در پايداري و دفاع مقدس و جانانه در طول هشت سال جنگ تحميلي در رأس اين هرم دفاعي قرار داشته است.
مسئول کميته مساجد ستاد دهه فجر استان گيلان تاکيد کرد: نقش مسجد به عنوان مرکز فرماندهي در قرارگاه ديني و فرهنگي غيرقابل انکار است و در عرصه‌هاي مختلف دفاع و صيانت از اسلام ناب محمدي(ص) و فرهنگ و اعتقادات ديني مردمان اين مرزو بوم، جايگاهي بسيار رفيع و بي‌بديل داشته است.
وي با اشاره به برگزاري جشن‌هاي مردمي انقلاب اسلامي در مساجد خواستار بهره گيري از ظرفيت اين اماکن مقدس در تبيين ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب براي نسل جوان شد.
حجت الاسلام پورابراهيم افزود: کميته مساجد ستاد دهه فجر بر عهده دبيرخانه کانون‌هاي مساجد است و برگزاري باشکوه جشن‌هاي مردمي دهه فجر مستلزم مشارکت همه کانون‌هاست.
وي با بيان اينکه مردم پشتوانه اصلي انقلاب هستند از تشکيل 19 کميته دهه فجر در کميته مساجد خبر داد و گفت: اين کميتهها با توجه به ظرفيت کانون‌هاي تخصصي مساجد تشکيل شده است.
به گفته حجت الاسلام پورابراهيم، کميته قرآن، آموزش، پژوهش، کتابخانه‌ايي، مهدويت، IT، ايثار و شهادت، سمعي و بصري، هنرهاي نمايشي، بازرسي و نظارت، ورزش، عترت، ولايت، عقايد اسلامي، مهدويت و مراسم‌ها و همايشها از کميته‌هاي تخصصي تشکيل شده در کميته مساجد است.
وي ادامه داد: مسئوليت هر يک از اين کميته‌ها بر عهده کانونهاي تخصصي بوده و بايد برنامه ريزي لازم جهت برگزاري جشن‌هاي مردمي در مساجد را فراهم آورند.
اين مسئول از برگزاري جشن انقلاب در 500 کانون فرهنگي و هنري مساجد استان در ايام الله دهه فجر خبر داد و افزود: مسابقه طلوع فجر، خاطره‌گويي دوران انقلاب، مسابقات قرآني، ديدار با خانواده شهداي انقلاب، اعطاي تسهيلات قرض الحسنه مساجد به اعضاي کانون، توزيع سبد کالا در بين نيازمندان محل، مسابقه کتابخواني، برگزاري مسابقه روزنامه ديواري، همايش پياده روي،  جشنواره غذاهاي محلي از جمله اهم برنامه‌هاي کانون هاي مساجد در سي و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب است.
مسئول دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد گيلان با بيان اينکه همايش نقش ولايت فقيه و انقلاب در کانون‌هاي مساجد انزلي برگزار مي‌شود، افزود: همچنين در اين ايام زنان بي‌سرپرست شناسايي شده و جهت آموزش مهارت و اشتغال به فني و حرفه ايي معرفي شده و گواهينامه دريافت مي‌کنند.
گفتني است، در ادامه اين جلسه هر يک از مسئولان کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد حاضر در جلسه به ارائه برنامه‌هاي کانون خود در دهه فجر پرداختند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد