صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






روایت فجر آفرینان(22)/ عشق به اسلام و امام خمینی(ره) مرا به صحنه تظاهرات کشاند

یک مبارز انقلابی گفت: عشق به اسلام و امام خمینی(ره) مرا به صحنه تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی کشاند. علی پورواجد، یکی از مبارزان انقلابی بندرآستارا انقلاب اسلامی را معجزه عصر معاصر دانست و اظهار کرد: آغاز، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران به خواست خداوند متعال است.  این مبارز انقلابی با اشاره به مبارزات انقلابی […]

کد خبر : 6845 | 9:34 ق.ظ | ۹ بهمن , ۱۳۹۲

تظاهرات53

یک مبارز انقلابی گفت: عشق به اسلام و امام خمینی(ره) مرا به صحنه تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی کشاند.

علی پورواجد، یکی از مبارزان انقلابی بندرآستارا انقلاب اسلامی را معجزه عصر معاصر دانست و اظهار کرد: آغاز، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران به خواست خداوند متعال است.

 این مبارز انقلابی با اشاره به مبارزات انقلابی خود علیه رژیم شاهنشاهی، گفت: نشانههای انقلاب و حرکات پنهانی مردم ولایتمدار آستارا در سال 56 در قالب محافل قرآنی در مساجد عباسیه، میرزا و  امام جعفر صادق(ع) نمایان شد.

 وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این محافل قرآنی پس از اتمام کلاسها یکی یکی و به فاصله حدود 2 دقیقه از مسجد خارج می‌شدند چرا که تحت تعقیب ساواک بودند.

 پورواجد توزیع کتابهایی از شهید مطهری، دکتر شریعتی، آیت الله رفسنجانی و مهدی بازرگان را از جمله فعالیت‌های انقلابیون در آن دوران اولیه شروع راهپیمایی‌ها در شهرستان مرزی آستارا عنوان کرد.

 این مبارز انقلابی با بیان اینکه در دوران شکل گیری قیام‌های مردمی در آستارا هر جای شهر زیر ذره بین نیروهای ساواک بود، گفت: در آن دوران به خاطر مرزی بودن آستارا بعد از رشت این شهرستان برای ساواکی‌ها اهمیت ویژه‌ای داشت و به این خاطر به شدت ساواکیها به آن حساس بودند.

 وی با اشاره به چگونگی مبارزات انقلابی خود علیه رژیم پهلوی، بیان کرد: همزمان با قیام مردم در سراسر کشور مردم آستارا نیز در اواخر مهرماه سال 57 راهپیمایی به یادماندنی را انجام داده و با شعارهای مرگ بر شاه مرگ بر شاه و درود بر خمینی و سلام بر شهیدان علیه ستم شاهنشاهی به پا خاستند.

 پورواجد در بخش دیگری از بیان خاطراتش در دوران انقلاب به دیدار خود با رییس آگاهی آستارا اشاره کرد و افزود: رییس آگاهی به خاطر دوستی که با بنده داشت مرا از دستگیری به دست نیروهای ساواک آگاه و از من خواست که از شهر خارج شوم و بنده نیز به خانه عمویم در روستای هودول رفتم.

 وی با بیان اینکه مقر ساواک را در یک هوای ابری به کمک انقلابیون تسخیر کردیم، افزود: بعد از تسخیر و آتش کشیدن ساختمان، ساواکی ها اقدام به فرار کردند.

 این مبارز انقلابی با اشاره به حضور انقلابیون در 7 بهمن سال 57 در جلوی قهوه خانه‌های شهر گفت: به دلیل اینکه در آن دوران بیشتر مردم در خانه تلویزیون نداشتند انقلابیون به خاطر شنیدن خبر ورود امام راحل به کشور به جلوی قهوه خانهها آمده و وقتی مجری تلویزیون اعلام کرد که امام خمینی(ره) به دلایل امنیتی وارد ایران نمی‌شود با شعارهای مرگ بر شاه مرگ بر شاه صحنه را ترک کردند.

 وی بیان کرد: در ساعت 9:33 دقیقه 12 بهمن امام راحل وارد کشور شد و مردم به جشن و شادی پرداخته و این شیرین ترین خاطره طول دوران زندگی‌ام است.

 این مبارز انقلابی با اشاره به پایین کشیدن مجسمه شاه جلوی بیمارستان توسط انقلابیون آستارایی، اظهار کرد: در 18 بهمن سال 57 انقلابیون در حالی که ماموران شهربانی اسلحه‌ها را به طرف مردم گرفته بودند مجسمه شاه را پایین کشاندند.

 وی تصریح کرد: اگر در این اقدام انقلابی افرادی با تیراندازی مامورین شهید می‌شدند حادثه ای تلخ رخ می‌داد که باید به نظر بنده نمادی از انقلاب در جلوی بیمارستان نصب شود.

 پورواجد گفت: تشکیل کمیته امنیت شهر به همت انقلابیون نیز از دیگر خاطراتی است که از آن دوران به یاد دارم.

 وی علت حضور خود در تظاهرات علیه شاه را عشق به امام خمینی(ره) دانست و خاطر نشان کرد:افتخار می‌کنم که در راه امام راحل و اسلام گام برداشتم.

 این مبارز انقلابی تنها عامل پیروزی انقلاب اسلامی علیه رژیم ستم شاهی را در اعتقاد ملت ایران به قرآن و اسلام ذکر کرد و افزود: ملت ایران با توکل بر خدا و با الگوگیری از نهضت عاشورا و به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در برابر ظلم و ستم‌های آن دوران ایستادند و انقلاب به پیروزی رسید.

 پورواجد، ایران را یکی از کشورهای تاثیر گذار در مسائل منطقه دانست و اظهار کرد: آتش خشونت منطقه بدون دخالت جمهوری اسلامی ایران خاموش نمی‌شود.

وی تصریح کرد: به برکت وجود ولایت فقیه امروز کشور ما در همه عرصه‌ها به قلههای عزت و افتخار رسیده است.

پورواجد گفت: پرچم این انقلاب زیر سایه توجهات خدا، امام زمان(عج) و هدایتهای مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی‌اش میرسد و پرچم کفر سرنگون میشود.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد