صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







شهادت 13 نفر در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب در لاهیجان

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روز ۲۲ بهمن پس از شنیدن صدای بوق ماشین‌ها، سخنرانی طولانی و کوبنده‌ای در چهار راه لاهیجان داشتم، گفت: مردم پس از سخنرانی خوشحال شده و شیرینی پخش کردند و به یکدیگر تبریک می‌گفتند. با اشاره به فعالیت مستمر در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در […]

کد خبر : 7029 | 7:21 ب.ظ | ۱۲ بهمن , ۱۳۹۲

آیت الله قربانی50

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روز ۲۲ بهمن پس از شنیدن صدای بوق ماشین‌ها، سخنرانی طولانی و کوبنده‌ای در چهار راه لاهیجان داشتم، گفت: مردم پس از سخنرانی خوشحال شده و شیرینی پخش کردند و به یکدیگر تبریک می‌گفتند.

با اشاره به فعالیت مستمر در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان لاهیجان، تصریح کرد: برنامه‌مان در لاهیجان متمرکز بود و معمولا از سراسر استان با ما ارتباط داشتند و می‌‌‌آمدند اخبار انقلاب را از ما می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه در آن زمان کمونیست‌ها در منطقه لاهیجان فعالیت بیشتری داشتند، افزود: گاهی بعضی از راهپیمایی‌های کمونیست‌ها بعد از انقلاب به پنج هزار نفر می‌رسید و علت آن رئیس حزب توده ایران و مادر فرح  بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما در لاهیجان یک عده مؤمن بی‌تفاوت و یک عده جوان انقلابی داشتیم که سر از پا نمی‌شناختند و یک عده اکثریت کمونیست‌ها و کسانی که سرشان به جاهای دیگر بند بود، تصریح کرد: ما یک عده از جوان‌ها توانستیم با تشکیل کانون‌ها، جلسات و بعد هم به اصطلاح کمیته که من بعد از انقلاب رئیس آن بودم را تشکیل دهیم.

شهادت 13 نفر در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب در لاهیجان

آیت‌الله قربانی تاکید کرد: روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب چماقداران و ماموران شاه در شهر تیراندازی کردند و حدود 13 نفر را شهید و مجروح کردند و شهید سجاسی یکی از آن‌ها است.

وی افزود: یادم می‌آید جلوی مسجد جامع، ما یک سخنرانی داشتیم و آن وقتی که بختیار (مرغ توفان)، می‌گفت که من باید چنین بکنم و روحانیت باید چنان بکند؛‌ ما آن جا سخنرانی کردیم و آیت‌الله فیض سخنرانی کرد و مردم شعارهای انقلابی از جمله‌ «بختیار… بی اختیار،‌ … مرغ توفان» سر دادند و برای نخستین بار در این سخنرانی، تیر اندازی هوایی انجام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این تیر هوایی، نشان داد که ما مسلح هم هستیم و می‌توانیم بعضی از کارها را انجام بدهیم و ما با این بچه‌ها توانستیم جلوی تحرکات آن‌ها را بگیریم و به مردم روحیه بدهیم و در همین زمان مجسمه فرح را در نزدیک استخر پایین آوردیم و من در همان‌جا ماندم و سخنرانی کردم.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب چپی‌ها کارخانه‌ها و اموال سرمایه‌داران را مصادره کرده بودند ولی ما در برابر آن‌ها می‌ایستادیم و می‌رفتیم سخنرانی می‌کردیم، ادامه داد: خوبی این بود که مردم ما را قبول داشتند برای این که من سال‌ها در آن منطقه منبر رفته بودم،‌ فعالیت کرده بودم و حرف‌های ما را گوش می‌کردند.

وی افزود: من از طرفی داماد مرحوم آقای کوشالی بودم و ایشان در آن‌جا محبوبیت خاصی داشت و از طرفی نماینده امام بودم و از طرف آیات عظام مجاز بودم،‌ جز هیئت تحریریه مکتب اسلام باشم و مراجع و بزرگان مرا تایید می‌کردند که در نتیجه توانستیم به قسمتی از آن شلوغی‌ها تقریبا مسلط شویم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بنده نخستین رئیس کمیته انقلاب اسلامی لاهیجان و شرق گیلان بودم، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی بنده را به تهران احضار کرد و حکم ریاست کمیته از رامسر تا آستانه را به من دادند و اسلحه آوردم و میان بچه‌ها توزیع کردم.

آیت‌الله قربانی افزود: روز 22 بهمن که خبر فرار مرغ توفان و پیروزی انقلابیون پخش شد، یک راهپیمایی بزرگ راه انداختیم و سر چهار راه من و آقای فیضی سخنرانی کردیم، شهربانی و ژاندارمری لاهیجان و سیاهکل را در اختیار گرفتیم که خوشحالی آن روز غیر قابل توصیف است.

وی با بیان اینکه به نظر من دستاوردهای انقلاب اسلامی آن قدر زیاد است که با نوشتن یکی دو کتاب نمی‌شود حق مطلب را ادا کرد، تصریح کرد: اخیرا شورای سیاستگذاری سه جلد برای ما فرستاد که البته مال دو سه سال قبل است و اگر این سال‌ها به آن اضافه شود، چیز فوق‌العاده‌ای می‌شود.

انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط مسئولان ضروری است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئولان باید در زمینه انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی باید کارهای زیادی بکنند، تصریح کرد: ائمه جمعه، مطبوعات، گویندگان، نویسندگان باید انقلاب اسلامی که نعمتی از سوی خداوند است را برای مردم بازگو کنند.

آیت‌الله قربانی افزود: بعضی‌ها فکر می‌کردند که اگر انقلاب پیروز شود،‌ باید زن‌ها در کفن سیاه پیچیده بشوند و در خانه بنشینند و مردها هم در کنار محراب بنشینند و مشغول دعا و نماز و غیره بشوند.

وی تاکید کرد: الان می‌بینید که بیش از 60 درصد دانشجویان خانم‌ها هستند که زیادتر از مردها هستند و در جامعه تعداد زیادی خانم‌ متخصص و دارای پست‌های بالا وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان افزود: در صنعت، زیر دریایی، هواپیماسازی،‌ ماهواره امید، موشک‌های شهاب 2و 3 می‌سازیم و در سلول‌های بنیادی، نانو و غیره پیشرفت‌های چشمگیری داریم.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه بنده روز 22 بهمن منزل بودم که دیدم صدای بوق ماشین‌ها بلند شده است، افزود: پس از پیگیری متوجه شدم که مسئله تمام شده است و انقلاب پیروز شده است و بختیار هم رفته است و مردم به خیابان‌ها ریخته‌اند.

وی افزود: آن وقت من از خانه بیرون آمدم و جلوی چهارراه لاهیجان، از طرف رشت به لنگرود این جا که جمعیت انبوهی جمع شده بودند یک سخنرانی بلندی کردم و مردم دیگر خوشحال بودند، شیرینی پخش می‌کردند و به یکدیگر تبریک می‌گفتند و شروع کردیم به در اختیار گرفتن شهربانی و ژاندارمری و حفظ امنیت شهر و منطقه که خود داستان ویژه دارد.

تاریخ انقلاب گیلان نیازمند نگارش جدید است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تاریخ انقلاب گیلان درست نوشته نشده است و چیزهایی هم که نوشته شده یا اختصاصی است و یا برداشت شخصی است و یا مربوط به روزهای مقارن انقلاب است، خاطرنشان کرد: عده‌ای اهل فن باید جمع شوند و راجع به تاریخ انقلاب گیلان یک کاوش و تحقیق اصولی بکنند.

آیت‌الله قربانی تحریف تاریخ را خیانت به تاریخ دانست و اذعان کرد: اگر تحریف در تاریخ صورت بگیرد،‌ باورهای مردم دگرگون می‌شود و این انتظار را دارم و با بعضی‌ها صحبت کردم، بنا است به من کمک بکنند تا کتاب تاریخ انقلاب را بنویسم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد