صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






سفر کاروان خبری فجر گیلان به شهرستان آستانه اشرفیه

فرماندار آستانه‌اشرفیه از بهره‌برداری 33 پروژه عمرانی این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، علی باباخانی در جمع اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان در فرمانداری این شهر با بیان اینکه آستانه‌اشرفیه چهارمین شهر مذهبی ایران است، اظهار کرد: بقعه 48 امامزاده با محوریت آقا سید جلال‌الدین اشرف در این شهرستان وجود دارد.

کد خبر : 710 | 3:18 ب.ظ | ۳۰ دی , ۱۳۹۱

1

فرماندار آستانه‌اشرفیه از بهره‌برداری 33 پروژه عمرانی این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، علی باباخانی در جمع اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان در فرمانداری این شهر با بیان اینکه آستانه‌اشرفیه چهارمین شهر مذهبی ایران است، اظهار کرد: بقعه 48 امامزاده با محوریت آقا سید جلال‌الدین اشرف در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مراسم نماز جمعه در این شهرستان برگزار می‌شد، گفت: آستانه‌اشرفیه در سال 59 تبدیل به شهرستانی شامل دو بخش مرکزی و کیاشهر شد.

این مسئول، وسعت شهرستان آستانه‌اشرفیه را حدود 400 کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: این شهرستان دارای ساحلی به طول 37 کیلومتر است.

*تولید 90 درصد بادام کشور در آستانه‌اشرفیه

باباخانی با بیان اینکه 90 درصد بادام کشور در آستانه‌اشرفیه تولید می‌شود، گفت: تقریباً تمام بادام تولیدی کشور در این شهرستان فرآوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هیچ‌یک از روستاهای آستانه‌اشرفیه از نعمت آب شرب بهره‌مند نبودند، تصریح کرد: اکنون بیش از 87 درصد روستاهای این شهرستان از آب سالم و بهداشتی استفاده می‌کنند.

فرماندار آستانه‌اشرفیه، بیش از 15 روستای این شهرستان را در دست گازرسانی دانست و گفت: تاکنون بالغ بر 50 درصد روستاهای این شهرستان گازکشی شده است.

وی درباره فعالیت 4 دانشگاه در آستانه‌اشرفیه اذعان کرد: بیش از 8 هزار دانشجو در آستانه‌اشرفیه تحصیل می‌کنند.

*بهره‌برداری از 33 پروژه عمرانی در دهه فجر

باباخانی از بهره‌برداری 33 پروژه عمرانی در دهه فجر امسال در آستانه‌اشرفیه خبر داد و متذکر شد: تنها پروژه‌هایی در این دهه افتتاح می‌شوند که به صورت کامل تکمیل شده باشند.

وی به برگزاری 30 ویِژه برنامه دهه فجر در آستانه‌اشرفیه اشاره و اضافه کرد: پروژه چهاربانده کردن محور آستانه‌اشرفیه، بندر کیاشهر و حسن‌رود به طول 17 کیلومتر در حال اجراست.

فرماندار آستانه‌اشرفیه رودخانه سپیدرود را از طولانی‌ترین رودخانه‌های کشور نامید و گفت: در این رودخانه پروژه تولید ماهی‌های استخوانی در مرحله تحقیق و بررسی قرار دارد.

*احداث 600 واحد مسکن مهر در آستانه‌اشرفیه

وی با اشاره به اینکه بیش از 600 واحد مسکن مهر آستانه‌اشرفیه در حال ساخت است، تصریح کرد: تاکنون حدود 3 هزار و 250 فقره وام خود مالکی به متقاضیان پرداخت شده است.

به گفته باباخانی، به دلیل قیمت مناسب زمین در آستانه‌اشرفیه و استقبال مردم از وام‌های خود مالکی، از واحدهای مسکن مهر چندان استقبال نشده است.

وی از پیشرفت 55 درصدی واحدهای مسکن مهر در آستانه‌اشرفیه خبر داد و افزود: واحدهای مسکن مهر در شهرستان آستانه‌اشرفیه با دیگر شهرها تفاوت دارد و دارای ضریب امنیتی بیشتری بوده که مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است.

*کشت آزمایشی زعفران در آستانه‌اشرفیه

فرماندار آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه خاک این شهرستان برای کاشت هر نوع محصولی آماده است، خاطر نشان کرد: کشت زعفران در این شهرستان در مرحله آزمایشی قرار دارد.

وی نرخ بیکاری در آستانه‌اشرفیه را حدود 9 تا 17 درصد عنوان کرد و یادآور شد: میزان بیکاری در شهرستان آستانه‌اشرفیه در طول سال و فصل کشاورزی کاهش می‌یابد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد