صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






سفر کاروان خبری فجر گیلان به شهرستان سیاهکل

فرماندار سیاهکل از بهره‌برداری 42 پروژه عمرانی این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، حسین اسماعیلیان در جمع اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان در فرمانداری این شهرستان، با اشاره به اهمیت کار خبرنگاران، اظهار کرد: اگر خبرنگاران مسئولانه و آگاهانه با توجه به نیاز جامعه و بدون جهت‌گیری‌های صنفی اقدام به تولید و انتشار خبر کنند می‌توانند نیروهای نهفته در جامعه را به حرکت در آورند. وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند نقش آگاه‌سازی را در جامعه ایفا کنند، گفت: پس از خدا، قدرت رسانه از بزرگ‌ترین قدرت‌هاست.

کد خبر : 714 | 3:20 ب.ظ | ۳۰ دی , ۱۳۹۱

1

فرماندار سیاهکل از بهره‌برداری 42 پروژه عمرانی این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، حسین اسماعیلیان در جمع اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان در فرمانداری این شهرستان، با اشاره به اهمیت کار خبرنگاران، اظهار کرد: اگر خبرنگاران مسئولانه و آگاهانه با توجه به نیاز جامعه و بدون جهت‌گیری‌های صنفی اقدام به تولید و انتشار خبر کنند می‌توانند نیروهای نهفته در جامعه را به حرکت در آورند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند نقش آگاه‌سازی را در جامعه ایفا کنند، گفت: پس از خدا، قدرت رسانه از بزرگ‌ترین قدرت‌هاست.

این مسئول، فعالیت در نظام اسلامی را فرصتی برای افراد خدمتگزار دانست و تصریح کرد: تبیین اهداف نظام اسلامی از وظایف اصلی رسانه‌ها در جنگ نرم و هجمه دشمنان علیه جمهوری اسلامی است.

* واگذاری 25 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد

اسماعیلیان با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح دستگاه‌های اجرایی سیاهکل در دهه فجر امسال، گفت: 10 پروژه گازرسانی با اعتبار حدود 936 میلیون تومان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از واگذاری 25 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در سیاهکل خبر داد و افزود: در دهه فجر امسال یک پروژه توسط بنیاد شهید، دو پروژه هلال‌ احمر، پنج پروژه شرکت برق، یک پروژه شبکه بهداشت، هفت پروژه اداره راه و شهرسازی، یک پروژه صنعت، معدن و تجارت با سرمایه بخش خصوصی، سه پروژه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پنج پروژه جهاد کشاورزی، سه پروژه آبفار و یک پروژه توسط دهیاری «ازبرم» در شهرستان سیاهکل به بهره‌برداری می‌رسد.

* افتتاح کارخانه سیمان گیلان سبز در دیلمان

فرماندار سیاهکل با اشاره به احداث دو واحد مسکن مددجویان بهزیستی با همکاری سپاه قدس ناحیه سیاهکل، گفت: پروژه بزرگ کارخانه سیمان گیلان سبز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه دیلمان نیز در سال جاری با اعتباری بالغ بر 185 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

این مسئول احداث کارخانه سیمان گیلان سبز را از بزرگ‌ترین پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر عنوان کرد و متذکر شد: در صورت آماده نبودن این پروژه تا دهه فجر امسال، تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

اسماعیلیان با تصریح بر اینکه این پروژه سبب اشتغالزایی بسیاری می‌شود، خاطر نشان کرد: با آغاز به‌کار این کارخانه 400 نفر به صورت مستقیم و حدود 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

* بهره‌برداری 42 پروژه عمرانی سیاهکل در دهه فجر

وی از بهره‌برداری 188 واحد مسکن مهر تا سوم خرداد سال آینده در سیاهکل خبر داد و افزود: تاکنون 76 درصد کار عمرانی این پروژه‌ها انجام شده است.

فرماندار سیاهکل مجموع پروژه‌های قابل بهره‌برداری در این شهرستان را 42 پروژه عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 758 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.

* تنها مقبره پیامبر مدفون گیلان در دیلمان قرار دارد

این مسئول با اشاره به اینکه سیاهکل با احداث راه‌های روستایی توسعه می‌یابد، ادامه داد: توسعه سیاهکل موجب توسعه گردشگری در این منطقه می‌شود.

اسماعیلیان وسعت شهرستان سیاهکل را حدود یک‌هزار و 50 کیلومتر مربع عنوان کرد و متذکر شد: دیلمان تاریخ گمشده ایران است و مقبره تنها پیامبر مدفون گیلان در دیلمان قرار دارد.

به گفته وی، منطقه دیلمان نقش زیادی در تاریخ ایران و اسلام داشته و نیازمند توجه بیشتر مسئولان ذی‌ربط است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد