صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری جشنواره‌های‌ ورزشی دهه فجر در روستاهای گیلان

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی‌ محلی گیلان از برگزاری جشنواره‌‌ها و مسابقات متنوع ورزشی در سطح روستاهای گیلان برای بانوان و آقایان در دهه فجر خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رقیه انصاری در جمع اعضای هیئت ورزش‌های سنتی و بومی محلی استان، اظهار کرد: جشنواره بومی‌ محلی در ماسال و مسابقات طناب‌کشی در مدارس ابتدایی و راهنمایی توسط هیئت رشت و در بخش خمام و با همکاری هیئت استان در 12 بهمن امسال برگزار می‌شود.

کد خبر : 735 | 8:42 ق.ظ | ۷ بهمن , ۱۳۹۱

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی‌ محلی گیلان از برگزاری جشنواره‌‌ها و مسابقات متنوع ورزشی در سطح روستاهای گیلان برای بانوان و آقایان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رقیه انصاری در جمع اعضای هیئت ورزش‌های سنتی و بومی محلی استان، اظهار کرد: جشنواره بومی‌ محلی در ماسال و مسابقات طناب‌کشی در مدارس ابتدایی و راهنمایی توسط هیئت رشت و در بخش خمام و با همکاری هیئت استان در 12 بهمن امسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های 13 بهمن هیئت در سطح استان، افزود: جشنواره بومی محلی در فومن، مسابقه طناب‌کشی و تراکتور کشی توسط هیئت رشت و با همکاری شورای ورزشی در روستای مبارک آباد پیربازار از برنامه‌های این روز است.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی‌ محلی گیلان از برگزاری همایش پیاده‌روی توسط هیئت بخش خشک‌بیجار رشت و مسابقه طناب‌کشی آقایان بزرگسالان توسط هیئت شهرستان رودسر در سالن ورزشی شهدای کلاچای در 13 بهمن امسال خبر داد.

به گفته وی، مسابقه «قیقاچ» در روستای طالب‌دره ماسال از دیگر برنامه‌های 13 بهمن امسال است.

انصاری برگزاری مسابقه کشتی گیله‌مردی توسط هیئت بخش سنگر در سالن ورزشی سراوان را از برنامه‌های ورزشی 14 بهمن ماه جاری ذکر کرد و گفت: در این روز مسابقه سوارکاری توسط هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی ماسال در دهستان طاس‌کوه برگزار می‌شود.

وی برگزاری مسابقه طناب‌کشی توسط هیئت رشت را با همکاری دهیاری در سالن 22 بهمن پیربازار از برنامه‌های 15 بهمن امسال بیان کرد.

به گفته این مسئول برگزاری مسابقه هفت سنگ توسط هیئت ماسال در روستای چاله‌سرای شاندرمن در 15 بهمن جاری از دیگر برنامه‌های متنوع این روز است.

وی، نمایش لافند بازی توسط هیئت ورزش‌های سنت رشت با همکاری دهیاری در سالن 22 بهمن پیربازار و برگزاری مسابقه کلاه پران و قیقاچ توسط هیئت ماسال را در روستای وزتر شاندرمن از برنامه‌های متنوع 16 بهمن 91 ذکر کرد.

انصاری گفت: مسابقه چهار جانبه کشتی گیله‌مردی توسط هیئت رشت و بخش خمام در سالن شهدای خمام و مسابقه هفت‌سنگ دختران توسط هیئت ماسال در دبیرستان نادعلی ماسال در 17 بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

این مسئول، نمایش لافند بازی هیئت بخش لشت‌نشا را با همکاری بخشداری در سالن لشت‌نشا، مسابقه دوی صحرا نوردی در روستای خانقابر و جشنواره بومی‌ محلی را توسط هیئت ماسال در 18 بهمن‌ ماه جاری از دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر در سطح روستاهای استان ذکر کرد.

وی از برگزاری جشنواره بومی‌ محلی توسط هیئت‌های استان با همکاری شهرداری رشت در رشت در 19 بهمن خبر داد و اذعان کرد: جشنواره فرهنگی‌ ورزشی بومی‌ محلی توسط رشت و با همکاری بخشداری در سالن ورزشی کوچصفهان در این روز برگزار می‌شود.

انصاری اضافه کرد: بازی‌های سنتی و بومی‌ محلی هیئت تالش با همکاری اداره ورزش و جوانان و شورای ورزشی در زمین ورزشی پیر هرات 59 خاله‌سرای اسالم در 19 بهمن انجام می‌شود.

وی برگزاری مسابقه طناب‌کشی و بازی‌های بومی محلی ویژه خواهران را بخش رحیم‌آباد رودسر در سالن ورزشی شهید صمدپور بخش رحیم‌آباد و برگزاری جشنواره بومی‌ محلی توسط هیئت صومعه‌سرا در سالن شهدا را از دیگر برنامه‌های 19 بهمن جاری ذکر کرد.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی‌ محلی گیلان افزود: برگزاری مسابقه طناب‌کشی توسط هیئت لنگرود در پارک فجر این شهر از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

وی برگزاری مسابقه چهار جانبه کشتی گیله‌مردی در بندر انزلی، برگزاری مسابقه هفت‌سنگ قهرمانی استان در لاهیجان در گروه سنی نوجوانان و جوانان و برگزاری جشنواره بومی‌ محلی در سالن شهدای کپورچال انزلی را از برنامه‌های 20 بهمن امسال بیان کرد.

انصاری برگزاری مسابقه دو صحرا نوردی توسط اداره ورزش و جوانان با همکاری هیئت بومی‌ محلی تالش در سواحل دریای جوکندان و برگزاری مسابقات بومی‌ محلی برای نونهالان و نوجوانان توسط هیئت بخش چابکسر رودسر در سالن ورزشی سمام سیاه کلرود را از دیگر برنامه‌های دهه فجر در 20 بهمن جاری برشمرد.

وی اجرای نمایش لافند بازی در روستای لیفشاگرد صومعه‌سرا، برگزاری جشنواره بومی‌ محلی در سالن ورزشی پارک فجر لنگرود و برگزاری مسابقه دال‌پلان بانوان در مدرسه راهنمایی شاندرمن ماسال را از دیگر برنامه‌های این روز در دهه فجر بیان کرد.

این مسئول از برگزاری همایش ورزش‌های سنتی شامگاهی و مسابقه طناب‌کشی توسط سالن ورزشی شهید انصاری رودسر با مشارکت هیئت همگانی خبر داد و گفت: مسابقه دوی صحرا نوردی نیز در طاهرگوراب صومعه‌سرا در 21 بهمن انجام می‌شود.

وی حضور گسترده ورزشکاران بومی‌ محلی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در استان را تجلی حضور ورزشکاران در عهدی دوباره با آرمان‌های انقلاب بیان کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد