صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






سبک زندگی با ظهور انقلاب اسلامی دچار تحول شد

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ و سبک زندگی در ایران با ظهور انقلاب اسلامی دچار تحولی بنیادین شد. محمدحسین رجبی دوانی در همایش سبک زندگی اسلامی در املش با بیان اینکه فرهنگ ملی ایران در دوره حکومتی رژیم منحوس پهلوی پدر و پسر مورد تهدید جدی قرار گرفته بود، […]

کد خبر : 7709 | 9:36 ق.ظ | ۱۱ اسفند , ۱۳۹۲

محمدحسین رجبی دوانی

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ و سبک زندگی در ایران با ظهور انقلاب اسلامی دچار تحولی بنیادین شد.

محمدحسین رجبی دوانی در همایش سبک زندگی اسلامی در املش با بیان اینکه فرهنگ ملی ایران در دوره حکومتی رژیم منحوس پهلوی پدر و پسر مورد تهدید جدی قرار گرفته بود، افزود: ظهور انقلاب اسلامی خیلی از ارزش ها را در این کشور احیاء کرد؛ ارزش هایی که اکنون در عمق جان مردم تا ابد ماندگار شده است.

وی با اشاره به تهاجم نرم فرهنگی دشمنان و اینکه دست اندرکاران باید برنامه های کلانی برای ترویج سبک اسلامی – ایرانی در عرصه های مختلف زندگی داشته باشند، بیان کرد: مسوولان باید برای مقابله با این تهاجم از ارزش های بدست آمده طی بیش از سه دهه از انقلاب به خوبی پاسداری کنند.

رجبی دوانی در ادامه اصول حاکم بر سبک زندگی اسلامی را نظم و انضباط، کار و تلاش، قناعت و اعتدال برشمرد و افزود: روح حاکم بر این سبک زندگی برادری، مروت، ایثار، ادب و احترام است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی مردمان هر کشور نشان از فرهنگ مردم آن کشور دارد، گفت: اگر قومی یا کشوری بخواهد به دور از ارزش های مذهبی خود از فرهنگ دیگری تقلید کند، دچار ذلت و انحطاط خواهد شد.

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بهره گیری از نقاط قوت فرهنگ ها با ایجاد تعامل لازم را راهگشا دانست و خاطرنشان کرد: بومی سازی نقاط قوت فرهنگ ها رشد را به دنبال دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ قومی مانند ایرانی ها به اسلام خدمت نکرده اند، یادآور شد: اسلام پس از انتشار در خارج از شبه جزیره و ورود به ایران، ایرانی های مسلمان آن را دریافتند و سپس برجسته ترین تمدن را بوجود آوردند که مردم گیلان و آل بویه نقش مهمی در آن داشتند.

وی بیان کرد: آل بویه با تسلط بر عراق و شامات اوج حکومت اسلامی را رقم زد و شخصیت های بزرگی چون شیخ صدوق، شیخ طوسی، رازی و … در سایه حکومت آل بویه توانستند آثار فاخری را بوجود آورند.

رجبی دوانی برگزاری همایش هایی در مورد حکومت آل بویه برای ترویج فرهنگ اسلامی را بسیار ارزشمند توصیف و اضافه کرد: تمام شعائر مذهبی شیعی در زمان آل بویه آشکار شد و نخستین بار توسط پسران بویه رقم خورد.

امام جمعه املش نیز در ادامه این همایش با تقدیر از مسوولان برگزارکننده این همایش گفت: پرداختن به مقوله مهم سبک زندگی اسلامی در زمان حاضر آن هم با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب، ضرورتی مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین تقی روحانی افزود: باید حریم سبک زندگی اسلامی در جامعه ایرانی مشخص شود تا مردم در اجرای عملی روش زندگی اسلامی با آگاهی بیشتری حرکت کنند.

در این همایش که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان های رودسر و املش در کانون معصومیه املش برگزار شد؛ مسوولان دانشگاهی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

حدود 200 مقاله در دبیرخانه این همایش به ثبت رسیده است.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد