صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






هدف برنامه‌های مساجد، الگوسازی سبک زندگی اسلامی باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مسجد هسته اصلی مشارکت در تصمیم‌های اجتماعی است، گفت: هدف برنامه‌های کانون‌های مساجد الگوسازی سبک زندگی اسلامی باشد. حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص 18 اسفند، بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی […]

کد خبر : 7744 | 1:34 ب.ظ | ۱۲ اسفند , ۱۳۹۲

اشجری19

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مسجد هسته اصلی مشارکت در تصمیم‌های اجتماعی است، گفت: هدف برنامه‌های کانون‌های مساجد الگوسازی سبک زندگی اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص 18 اسفند، بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با تبریک سالروز تاسیس این نهاد تاثیرگذار گفت: باید از مساجد در راستای حمله فرهنگی دشمن بهره برد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی مساجد در هویت مساجد و پیشینه ارزشمند آن قرار دارد.

 مساجد هسته اصلی مشارکت در تصمیم‌ گیری‌های اجتماعی

 حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی و نخستین مسجدی که توسط پیامبر(ص) بنا نهاده شد توجه به تحول آفرینی، حل مشکلات مردم، تصمیم سازی و عبادت پروردگار درهم تنیده شد، افزود: از آن زمان به بعد مساجد به عنوان هسته اصلی مشارکت در تصمیم‌های اجتماعی نقش آفرینی می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه نقش مساجد باید پررنگ تر شود، اظهار کرد: ما در برابر سیل هدفمند تهاجم فرهنگی قرار گرفتیم و اگر در گذشته‌های دور حرکت فیزیکی دشمن برای فتح کشورهای اسلامی مورد توجه بود امروزه این حرکت تبدیل به یک حرکت خزنده شده است و مساجد نقش بالنده خود را در این زمینه ایفا کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید به سنت حقیقی و کارکرد واقعی مساجد در گذشته بر گردیم، نقشی که در آن مساجد مرجع تصمیم گیری‌ها، ایجاد وحدت، رفع کدورت‌ها و منبع بسیاری از راهکارها بود.

 آگاه سازی از ظرفیت مساجد بر عهده کانون‌های فرهنگی و هنری است

وی با تصریح اینکه مساجد در راستای ظرفیت سازی همه وجوه فرهنگی را دارا هستند، اذعان کرد: باید بپذیریم، می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد که این کار مهم یعنی آگاهی بخشی از ظرفیت مساجد بر عهده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ائمه جماعت و هیئت امنا و سایر فعالان فرهنگی در مساجد است.

 حجت الاسلام والمسلمین اشجری هدف برنامه‌های کانون‌های مساجد را الگوسازی سبک زندگی اسلامی دانست وافزود: زمینه سازی‌های انجام شده در کانون‌های مساجد رویکر جوان محور دارد اگر چه مخاطبان این نهاد سنین مختلف هستند اما خاستگاه بهره گیری از فضایل معنوی فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی برنامه‌هایی است که بخش مهمی از آن را جوانان عضو کانون‌ها برعهده دارند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد