صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اجرای طرح غرس 8 هزار نهال به یاد 8 هزار شهید گیلان

مدیرکل بنیاد شهید گیلان از اجرای طرح ‘غرس ۸ هزار نهال به یاد ۸ هزار شهید گیلان’ به عنوان ویژه برنامه گرامیداشت روز بزرگداشت شهدای گیلان خبر داد. احمد اسماعیلی، مدیرکل بنیاد شهید گیلان در جلسه ستاد هماهنگی روز بزرگداشت شهدای گیلان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا متعلق به […]

کد خبر : 7880 | 10:05 ق.ظ | ۱۹ اسفند , ۱۳۹۲

احمد اسماعیلی

مدیرکل بنیاد شهید گیلان از اجرای طرح ‘غرس ۸ هزار نهال به یاد ۸ هزار شهید گیلان’ به عنوان ویژه برنامه گرامیداشت روز بزرگداشت شهدای گیلان خبر داد.

احمد اسماعیلی، مدیرکل بنیاد شهید گیلان در جلسه ستاد هماهنگی روز بزرگداشت شهدای گیلان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا متعلق به همه نظام اسلامی هستند و تمام دستگاه‌های اجرایی در هر چه بهتر برگزار کردن برنامه‌های بزرگداشت شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در حد توان کوشش کنند.

وی به سالروز تاسیس بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: 22 اسفند سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) بنیاد شهید تاسیس شد بر این اساس شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور نهادینه سازی فرهنگ بزرگداشت شهدا، 22 اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید را رسما به عنوان” روز بزرگداشت شهدا “نام گذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

اسماعیلی با اشاره به اهداف روز بزرگداشت شهدا، افزود: زنده نگه داشتن یاد، نام و خاطره شهیدان و تبیین حق عظیم شهیدان، احیاء حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گیری از ظرفیت فرهنگی، شناساندن و نهادینه سازی این روز تحت عنوان روز بزرگداشت شهدا از جمله اهداف این روز است.

وی به برخی از سیاست‌ها و تدابیر این روز پرداخت و اذعان کرد: مردمی و فراگیر کردن فرهنگ شهادت، تکیه و تاکید بر امور تبلیغی و ترویجی برای شناساندن و ترویج این روز، تمرکز بر نقش و نفوذ رسانه مکتوب و مجازی برای شناساندن و ترویج از جمله تدابیر روز بزرگداشت شهداست.

 مدیرکل بنیاد شهید گیلان، در ادامه به برخی از برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی برای بزرگداشت شهدا اشاره کرد و افزود: انجام تبلیغات محیطی و متناسب، درج مقالات و وصایا، تصاویر شهدای والا مقام بویژه شهدای متولد روز 22 اسفند در رسانه‌های مکتوب و مجازی از تاریخ 16 تا 22 اسفند، انجام امور تبلیغی روز درختکاری جهت اجرا طرح “غرس 8000 نهال بیاد 8000 شهید گیلان، برگزاری مراسم ادعیه و نیایش، جلسات فرهنگی و …، دیدار از خانواده شهدای دستگاه‌های اجرایی، حضور یکپارچه کارکنان دستگاه اجرایی در مراسم ویژه گلزر شهدا و استفاده از ظرفیت‌های نماز جماعت، جلسات عمومی، همایش‌های تخصصی، افتتاح پروژه‌ها از جمله برنامه‌های ‌پیشنهادی توسط دستگاه‌های اجرایی استان در هر چه بهتر برگزار کردن” روز بزرگداشت شهدا ” است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه گیلان استان گردشگرپذیری است با نصب بنر و تصاویر از شهدا در ورودی شهرها و میادین سعی کنید شهدای گیلان را به گردشگرانی که گیلان را مقصد سفر خود قرار داده‌اند، بشناسانید.

 گفتنی است، گیلان 8 هزار شهید و 22 هزار جانباز دارد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد