صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری مراسم پیاده‌روی روز شهید در رشت

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برگزاری مراسم پیاده‌روی روز ۲۲ اسفند سال‌ جاری روز شهید در رشت خبر داد. علی عمویی در جلسه بزرگداشت روز شهدا در فرمانداری این شهر با اشاره به اینکه امروز اقتدار نظام اسلامی به برکت وجود شهدا است، اظهار کرد: اقتدار نظام اسلامی […]

کد خبر : 7884 | 10:12 ق.ظ | ۱۹ اسفند , ۱۳۹۲

مراسم پیاده روی

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برگزاری مراسم پیاده‌روی روز ۲۲ اسفند سال‌ جاری روز شهید در رشت خبر داد.

علی عمویی در جلسه بزرگداشت روز شهدا در فرمانداری این شهر با اشاره به اینکه امروز اقتدار نظام اسلامی به برکت وجود شهدا است، اظهار کرد: اقتدار نظام اسلامی در داخل و از منظر دیگران عظمت وجود شهدا را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در روز 22 اسفند سال 58 فرمان تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را برای پاسداشت جایگاه شهادت دادند، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 20 مرداد سال 83 مصوبه‌ای برای انتخاب روز 22 اسفند به نام روز شهید در تقویم ثبت کرد.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اینکه هدف اصلی روز برنامه‌های روز شهید این است تا یاد شهدا را در جامعه زنده نگه داریم، تصریح کرد: طرح غرس 8 هزار نهال به یاد 8 هزار شهید استان گیلان در هفته درختکاری در استان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار و 300 گلزار شهید از یک تا 980 مزار در استان داریم.

عمویی با تاکید بر اینکه 22 اسفند روز 5 شنبه و مدارس تعطیل است، گفت: در روستاها و شهرهای استان نزدیک‌ترین مدرسه به گلزار شهدا انتخاب می‌شود و تعدادی از دانش‌آموزان در گلزار شهدا حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کاری مبتنی بر ایمان است، خاطرنشان کرد: انجام تبلیغات محیطی، استفاده از پوستر، معرفی و شناسایی روز شهید، استفاده از ظرفیت نماز جماعت، دیدار با خانواده شهدا، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب و مراسم پیاده‌روی روز 22 اسفند از مهم‌ترین برنامه‌های روز شهید در استان گیلان است.

در ادامه مراسم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با اشاره به اینکه روز 22 اسفند همیشه بر روی تقویم دیده می‌شد، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه‌های مجازی و مکتوب را نسبت به روز 22 اسفند با استفاده از انتشار خاطرات و مقالات شهدا فعال می‌کند.

رضا ثقتی با تصریح بر اینکه از خانواده شهدای هنرمند باید تجلیل شود،‌ افزود: سال گذشته یادواره 31 شهید هنرمند برگزار شد که بعد از تحقیق‌های صورت‌گرفته مشخص شد تعداد این شهدا بیشتر است.

وی تاکید کرد: فضاسازی روز 22 اسفند توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد