صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم بزرگداشت طلبه شهید ناهی از منکر در شهر رشت

حجت‌الاسلام محمد سمیعی در مراسم بزرگداشت طلبه شهید امر به معروف و نهی از منکر «علی خلیلی» در حسینیه شهدای گمنام  شهر رشت با بیان اینکه انسان با انجام امور واجب وارد بهشت می‌شود، اظهار داشت: شناخت امر واجب نخستین سیر و سلوک به طرف خداوند است. وی، به‌جا آوردن امور واجب را نخستین منزل […]

کد خبر : 8256 | 9:46 ق.ظ | ۹ فروردین , ۱۳۹۳

شهید خلیلی2

حجت‌الاسلام محمد سمیعی در مراسم بزرگداشت طلبه شهید امر به معروف و نهی از منکر «علی خلیلی» در حسینیه شهدای گمنام  شهر رشت با بیان اینکه انسان با انجام امور واجب وارد بهشت می‌شود، اظهار داشت: شناخت امر واجب نخستین سیر و سلوک به طرف خداوند است.

وی، به‌جا آوردن امور واجب را نخستین منزل بندگی خداوند عنوان کرد و افزود: انجام امور واجب موجب ایجاد فضیلت و نزدیکی به خداوند می‌شود.

سمیعی با بیان اینکه خداوند نماز، روزه، خمس، زکات، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و … را برای انسان واجب کرده است، تصریح کرد: انسان با انجام امور واجب به اوج می‌رسد و جایگاه خود را در عالم هستی پیدا می‌کند.

فعال سیاسی گیلان، انجام امور واجب را سبب نجات انسان از بندگی غیر خداوند دانست و بیان کرد: انسانی که در مقابل خداوند تعظیم کند در مقابل هیچ ظلمی کرنش نمی‌کند.

وی، ایمان را به دلیل شناخت قلبی انسان مومن از خداوند ذکر کرد و گفت: ظاهر و باطن مومن یکی است.

* استعمار به‌دنبال دور کردن مسلمانان از قرآن است

سمیعی با اشاره به اینکه استعمار به دنبال دور کردن مسلمانان از دین و قرآن است، خاطرنشان کرد: اسلام کامل‌ترین و جامع‌ترین ادیان است و قرآن بهترین مسیر را به انسان‌ها نشان می‌دهد.

فعال سیاسی گیلان وجود مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی در جامعه را به دلیل عمل نکردن به وظایف دینی خواند و یادآور شد: تمام احکام اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش پیدا می‌کند و نهادینه می‌شود.

وی با تاکید براینکه مسلمانان تنها از خداوند خوف دارند، تصریح کرد: ملت ایران دفاع از آرمان‌های توحیدی را از امام (ره) آموخته است.

سمیعی به تحمل تمام مشکلات برای حفظ ارزش‌های اسلامی توسط امام (ره) اشاره کرد و افزود: ولایت فقیه برای نجات بشریت است و انسان‌ها را از یوغ بندگی ستمگران نجات می‌دهد.

*دفاع از حریم ولایت بزرگ‌ترین فریضه اسلامی است

فعال سیاسی گیلان دفاع از حریم ولایت و امامت را بزرگ‌ترین فریضه اسلامی دانست و بیان کرد: روح و جان اسلام ولایت است.

وی عزت ملت ایران را به دلیل اطاعت از امر ولایت خواند و تصریح کرد: عزت و اقتدار نظام اسلامی به برکت خون شهدا و ولایت کسب شده است.

سمیعی پشتیبانی از ولایت را پیام شهدا عنوان کرد و گفت: درود خداوند بر شهدایی که در فتنه سال 88 مظلومانه به شهادت رسیدند و کسی از آنها خبری نمی‌پرسد.

فعال سیاسی گیلان با بیان اینکه تمام مستکبران و ظالمان به دنبال از بین بردن نظام اسلامی در فتنه سال 88 بودند، خاطرنشان کرد: 9 دی سال 88 به برکت ولایت به وجود آمد و سخنان مقام معظم رهبری مردم را بیدار کرد.

وی به 9 ماه صبر مقام معظم رهبری در فتنه سال 88 اشاره کرد و یادآور شد: ملت ایران در عاشورا طومار فتنه‌گران را درهم پیچیدند.

سمیعی ملت ایران را فدایی امامت و لایت خواند و اظهار کرد: حضور در مجلس شهدا توفیق است.

فعال سیاسی گیلان با بیان اینکه شهید علی خلیلی عاشق حضرت فاطمه (س) بود، تصریح کرد: شهید خلیلی به وظیفه دینی خود عمل کرد و در این راه به شهادت رسید.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد