صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نود مسجد پذیرای معتکفان گیلانی

معاون فرهنگی-پژوهشی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه اعتکاف از اعمالی است که انسان بیش از روزهای دیگر به خداوند نزدیک می‌شود گفت: در اعتکاف امسال ۹۰مسجد در گیلان آماده میزبانی معتکفان است. حجت السلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی- پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: ماه رجب یکی از ماه‌های […]

کد خبر : 9143 | 12:51 ب.ظ | ۱۶ اردیبهشت , ۱۳۹۳

اعتکاف

معاون فرهنگی-پژوهشی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه اعتکاف از اعمالی است که انسان بیش از روزهای دیگر به خداوند نزدیک می‌شود گفت: در اعتکاف امسال ۹۰مسجد در گیلان آماده میزبانی معتکفان است.

حجت السلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی- پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: ماه رجب یکی از ماه‌های پر برکت خداوند است که باید مورد توجه همه مسلمانان قرار گیرد، اعتکاف از روز 13 رجب همزمان با تولد امام علی(ع) آغاز وتا غروب 15 رجب ادامه دارد.

 وی بابیان اینکه افراد معتکف به راز و نیاز و روزه داری در این سه روز می‌پردازند، افزود: 70 در صد از معتکفان گیلان افراد زیر 30 سال هستند و 30 درصد مابقی از سنین مختلف هستند.

 حجت الاسلام گلمیرزاده ادامه داد: 60 درصد از معتکفان استان را خواهران تشکیل می‌دهند.

وی به آمادگی مساجد برای پذیرایی از معتکفان اشاره و اظهار کرد: در اعتکاف امسال 90 مسجد در نظر گرفته شده که در صورت افزایش مراجعه کننده، مکان‌های اعتکاف افزایش خواهد یافت.

معاون فرهنگی- پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی گیلان به مساجد شهرستان رشت در ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: در شهرستان رشت هشت مسجد  برای معتکفان مشخص شده است که مسجد علی بن ابیطالب خیابان امام خمینی، مسجد امام علی و امام هادی خیابان شهید بهشتی، مسجد هاشمی در علی آباد  و مسجد صاحب الزمان از مساجدی است که خواهران در آن معتکف می‌شوند.

حجت الاسلام گلمیرزاده در ادامه از آماده شدن مساجدی برای اعتکاف جوانان خبر داد و تصریح کرد: مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان شهید انصاری مشترک برای خواهران و برادران ویژه جوانان در نظر گرفته شده، همچنین خواهر امام رشت برای برادران معتکف مهیا شده است.

معاون فرهنگی ، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان بااشاره به برنامه های ویژه برای معتکفین گفت :  حلقه های معرفتی ، با موضوعات تحکیم خانواده ، سبک زندگی و افزایش عقلانیت معنوی و اجتماعی در جامعه ، ترویج اخلاق دینی و… از جمله برنامه های ویژه ای است که در سه روز عبادت و راز ونیاز معتکفین با معبود در مساجدمنتخب برگزار خواهد شد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته 13 هزار نفر در گیلان در انجام اعمال اعتکاف شرکت کردند.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد