صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری همایش حماسه‌سازان فتح خرمشهر در رشت

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری همایش حماسه‌سازان فتح خرمشهر همزمان با سالروز آزادی این شهر در رشت خبر داد. رسول جلایی در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژه‌برنامه‌های سالروز آزادی خرمشهر در سوم خرداد ماه امسال اظهار کرد: کرسی‌های آزاداندیشی با عنوان «مقاومت و ایثار» به مناسبت آزادی […]

کد خبر : 9153 | 9:01 ق.ظ | ۱۷ اردیبهشت , ۱۳۹۳

جلایی رسول

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری همایش حماسه‌سازان فتح خرمشهر همزمان با سالروز آزادی این شهر در رشت خبر داد.

رسول جلایی در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژه‌برنامه‌های سالروز آزادی خرمشهر در سوم خرداد ماه امسال اظهار کرد: کرسی‌های آزاداندیشی با عنوان «مقاومت و ایثار» به مناسبت آزادی خرمشهر در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش حماسه‌سازان فتح خرمشهر در رشت خبر داد و افزود: برگزاری همایش «پیام‌آوران ایثار» با حضور همسران و فرزندان خانواده شهدا از ویژه‌برنامه‌های سالروز آزادی خرمشهر در رشت است.

جلایی با بیان اینکه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مستقر در گیلان همزمان با سالروز آزادی خرمشهر در این استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: گلباران مزار شهدا از جمله برنامه‌های آزادی خرمشهر در گیلان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به برگزاری مسابقه‌های فرهنگی در فضای مجازی همزمان با سوم خرداد ماه امسال اشاره کرد و گفت: مسابقه «کتابخوانی آنلاین» توسط اداره کل کتابخانه‌های گیلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد در 10 شهرستان گیلان، بیان کرد: ستاد مذکور در دیگر شهرستان‌ها در حال تشکیل است.

جلایی از اجرای 352 ویژه‌برنامه دستگاه‌های اجرایی در سالروز آزادی خرمشهر در گیلان خبر داد و یادآور شد: تعداد 176 همایش و سخنرانی در نقاط مختلف استان همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد ماه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه 71 محفل شعر و خاطره در حوزه ادبیات همزمان با سالروز آزادی خرمشهر در استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای 15 عنوان برنامه تئاتر، نقاشی و فیلم همزمان با سوم خرداد ماه سال جاری در گیلان پیش‌بینی شده است.

وی برپایی 35 نمایشگاه عکس و خوشنویسی، 17 مسابقه فرهنگی و 18 همایش پیاده‌روی را از جمله ویژه‌برنامه‌های سالروز آزادی خرمشهر در گیلان برشمرد و اظهار کرد: بیش از یک‌هزار دیدار با خانواده‌های ایثارگران همزمان با سالروز آزادی خرمشهر پیش‌بینی شده است.

جلایی با اشاره به ویزیت رایگان نیروهای مسلح همزمان با سوم خرداد ماه امسال در مناطق مختلف گیلان، بیان کرد: 15 گروه پزشکی همزمان با سالروزی آزادی خرمشهر به روستاهای استان اعزام می‌شوند.

اعزام کاروان پیاده مرقد امام خمینی (ره) از رشت

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، کاروان پیاده مرقد امام خمینی (ره) همزمان با سوم خرداد ماه امسال از رشت اعزام می‌شود.

وی به فعالیت‌های بسیاری در فضای مجازی همزمان با سالروز آزادی خرمشهر در گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد هشت عنوان کتاب همزمان با سوم خرداد ماه سال جاری در گیلان رونمایی می‌شود.

جلایی در ادامه با تاکید بر نقش همه‌جانبه معلمان در دفاع مقدس، تصریح کرد: معلم به عنوان قشر فعال و از الگوهای نخست شخصیت نسل جوان در دوران دفاع مقدس دارای جلوه‌ای ویژه بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بخش بزرگی از بدنه رزمندگان در دوران دفاع مقدس را از دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: پیوند تعلیم و تربیت حتی در جبهه‌ها قطع نشد و موفقیت‌ترین رابطه‌ها بین دو نسل معلم و دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس شکل گرفت.

وی استمرار دانایی را یکی از جلوه‌های انسانی در دفاع مقدس خواند و یادآور شد: استفاده از دانش و دانایی برای دفاع بهتر و زندگی جاودانه بود.

جلایی با بیان اینکه جامعه امروز نیاز به فرهنگ دانایی برای فرهنگ همه‌جانبه دارد، اظهار کرد: ایمان زیربنایی زندگی جاوید است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود: موفقیت تنها در تجهیزات و تسلیحات نیست و در مقابل آهن صدام، انسان‌هایی داشتیم که از جنس آهن بودند و مقاومت و صبوری داشتند.

وی با تاکید براینکه امروز نیاز به انسان‌هایی داریم که از جنس آهن محکم باشند، بیان کرد: انسان‌های از جنس آهن محکم می‌توانند در دنیا تمدن‌ساز باشند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد