صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری همایش ‘بررسی رابطه اقتصاد و فرهنگ’ در رشت

همایش رابطه اقتصاد و فرهنگ، دوشنبه(۲۲ اردیبهشت) در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود. رضا ثقتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه اقتصاد اهمیت بسیاری در جامعه دارد و بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته اما مغفول مانده است  گفت: حلقه مفقوده جهاد اقتصادی […]

کد خبر : 9162 | 9:28 ق.ظ | ۱۸ اردیبهشت , ۱۳۹۳

ثقتی11

همایش رابطه اقتصاد و فرهنگ، دوشنبه(۲۲ اردیبهشت) در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود.

رضا ثقتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه اقتصاد اهمیت بسیاری در جامعه دارد و بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته اما مغفول مانده است  گفت: حلقه مفقوده جهاد اقتصادی همین عدم توجه به تأثیر فرهنگ است که باید به بررسی ارتباط فرهنگ و اقتصاد بپردازیم.

 وی با بیان اینکه برای ترویج یک فرهنگ خاص نیازمند توجه به زمینه‌های اقتصادی آن فرهنگ و حوزه اقتصاد فرهنگ هستیم، افزود: در مقوله‌هایی مانند سینما، کتاب، تئاتر، انواع رسانه‌های دیداری و گفتاری و شنیداری و مکتوب، نیازمند توجه به مقوله‌های اقتصاد آن رسانه هستیم.

ثقتی اضافه کرد: نمی‌توان به مسئله اقتصاد توجه کرد ولی پیش زمینه‌های فرهنگی آن را فراموش کرد.

وی تاکید کرد: نمی‌توان نسبت به فرهنگ اندیشید و انواع انگیزه‌ها و محرکه‎های مثبت و منفی که در بحث اقتصاد شکل می‌گیرد و بر رفتارها و نگرش‌های فرهنگی ما تأثیر می‌گذارد را نادیده گرفت.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در ادامه از برگزاری همایش اقتصاد و فرهنگ در رشت خبر داد و اظهار کرد: این همایش با توجه به نامگذاری سال جاری با نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری، به همت موسسه فرهنگی و هنری ماندگار فیلم گیلان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش ساعت 9 صبح دوشنبه 22 اردیبهشت ماه 93 در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) برگزار خواهد شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد