صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی در پرتو معنویت درمان می شود

رییس ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه نماز انسان را از ارتکاب به منکرات باز می‌دارد، گفت: آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی را می‌توان در پرتو معنویت علاج کرد. حجت الاسلام ابوطالب ، رییس ستاد اقامه نماز استان گیلان در گردهمایی ائمه جماعات سازمان بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه روح انسان به مانند جسمش […]

کد خبر : 9189 | 11:45 ق.ظ | ۲۰ اردیبهشت , ۱۳۹۳

حجازی11

رییس ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه نماز انسان را از ارتکاب به منکرات باز می‌دارد، گفت: آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی را می‌توان در پرتو معنویت علاج کرد.

حجت الاسلام ابوطالب ، رییس ستاد اقامه نماز استان گیلان در گردهمایی ائمه جماعات سازمان بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه روح انسان به مانند جسمش احتیاج به غدا دارد گفت: غذای جسم از دو راه دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی به بدن می‌رسد، در حالی که روح از طریق چشم و گوش تغذیه می‌شود.

 وی با بیان اینکه چشم و گوش دروازه ورود ندارد، ادامه داد: هر چیزی که می‌بینیم و هر چیزی که می‌شنویم بر روح آدمی تاثیرگذار است پس باید در آن دقت کنیم.

حجت الاسلام حجازی در ادامه به فعالیت بهزیستی اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی با اقشار مختلف مردم که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند سروکار دارد و باید با ترویج معنویت و گسترش فرهنگ نماز از تاثیر آسیب‌ها بر روی افراد بکاهد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی را می‌توان در پرتو معنویت علاج کرد، گفت: هیچ عاملی به مانند معویت نمی‌تواند به انسان آرامش عطا کند و اساس معنویت هم دین و آموزه‌های دینی است.

رییس ستاد اقامه نماز استان نماز را عامل معنویت دانست و با اشاره به فرموده امام راحل درباره نماز اظهارکرد: نماز مهمترین اعمال دینی است که اگر قبول درگاه خداوند شود، عبادت های دیگر هم قبول می‌شود و اگر پذیرفته نشود اعمال دیگر هم قبول نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه نماز در مکتب اسلام دارای اهمیت فراوان است و انسان را از ارتکاب به منکرات باز می‌ دارد، تصریح کرد: نماز انسان را به سمت معنویت سوق داده و از گناه دور می‌کند، روح انسان را پالایش کرده و چرک‌های روح را می‌زداید.

حجت الاسلام حجازی با تصریح اینکه نمازدر گسترش فضائل اخلاقی و زدودن خصائل اخلاقی و ناپسند، نقش اساسی دارد، ادامه داد: زمانیکه روح انسان از آلودگی‌ها پاک می‌شود بسیاری از مشکلات رفع می‌شود، نماز رفتار انسان را کنترل می‌کند تا گناه نکرده و گناه را در او ریشه کن می‌کند.

وی خطاب به ائمه جماعات بهزیستی استان تاکید کرد: وظیفه شما بسیار سنگین و خطیر است چرا که مخاطبان شما افرادی هستند که با انواع آسیب‌ها روبرو هستند و شما باید با خلق خوش آنان را به سمت نماز سوق داده و فرهنگ نماز را ترویج دهید.

وی با تاکید بر اینکه نباید افراد را به نمارخواندن مجبور کنیم، خاطرنشان کرد: منظور ما از اشاعه فرهنگ نماز ایجاد فضایی است تا افراد خودجوش به سمت اقامه نماز هدایت شوند.

 گفتنی است، در پایان این مراسم، هر یک از ائمه جماعات سازمان بهزیستی به بیان مشکلات محل خدمت خود پرداخته و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد.

 

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد