صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






پیش‌نویس سند تحول اسلامی دانشگاه‌های کشور تدوین شد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان گفت: پیش‌نویس سند تحول اسلامی دانشگاه‌های کشور تدوین شده و روند کارشناسی سند در حال انجام است. حجت‌الاسلام سعید مهدوی با بیان اینکه تحول در علوم انسانی و تحقق دانشگاه اسلامی از دغدغه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است اظهار کرد: پیش‌نویس سند تحول […]

کد خبر : 9298 | 9:12 ق.ظ | ۲۷ اردیبهشت , ۱۳۹۳

مهدوی12

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان گفت: پیش‌نویس سند تحول اسلامی دانشگاه‌های کشور تدوین شده و روند کارشناسی سند در حال انجام است.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی با بیان اینکه تحول در علوم انسانی و تحقق دانشگاه اسلامی از دغدغه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است اظهار کرد: پیش‌نویس سند تحول اسلامی دانشگاه‌ها تدوین شده است.

وی ادامه داد: روند نظرخواهی و کارشناسی با بخشی از استادان متبحر درباره سند تحول اسلامی دانشگاه‌ها در حال انجام است.

مهدوی، یکی از مهم‌ترین وظایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را شکل‌گیری دانشگاه اسلامی و رسیدن به تولید علم و جنبش نرم‌افزاری به عنوان یکی از مهم‌ترین پیش‌زمینه‌های رسیدن به تمدن نوین اسلامی عنوان کرد.

* برگزاری ضیافت اندیشه با 2 ساختار در دانشگاه گیلان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان در ادامه از اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان و دانشجویان در دانشگاه گیلان خبر داد و بیان کرد: امسال طرح مذکور با توجه به حمایت‌های مسئولان دانشگاه به صورت محدود و هدفمند برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح ضیافت اندیشه با دو ساختار حضوری و غیرحضوری در حوزه دانشجویان فعال فرهنگی ـ اجتماعی و فعال در تشکل‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

مهدوی با اشاره به اینکه امید داشتیم در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از تمهیدات و حمایت‌های دولتمردان بیش از سال‌های گذشته برخوردار می‌شدیم، گفت: امسال به دلیل دستاوردهای خوب طرح ضیافت اندیشه دانشجویی و استادان با همکاری مجموعه مدیریتی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

*راه‌اندازی حوزه علمیه دانشگاهی در دانشگاه گیلان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان به افتتاح مسجد دانشگاه باقرالعلوم دانشگاه گیلان اشاره کرد و یادآور شد: این انتظار وجود دارد با تکمیل شبستان‌های مسجد مذکور بتوانیم حوزه علمیه شهید بهشتی که در تعدادی از دانشگاه‌های کشور فعال است را برای دانشجویانی که تمایل به تحصیل در درس‌های حوزوی دارند، راه‌اندازی کنیم تا پاسخگوی دانشجویان مشتاق و جویای مباحث حوزوی باشد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود در مرکز حوزه علمیه دانشگاه گیلان از استادان حوزه‌های علمیه استان استفاده شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از مبلغان، مشاوران مذهبی و استادان گروه معارف دانشگاه گیلان از طریق فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه جذب می‌شوند.

به گفته مهدوی، فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه اکنون در حوزه تدریس معارف و تبلیغ در محافل دانشجویی، مشاوره دینی و مذهبی بین دانشجویان دانشگاه گیلان انجام وظیفه می‌کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد