صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






پایان خلوت 3 روزه معتکفان با معبود

خلوت سه روزه معتکفان صومعه‌سرا با معبود بی‌همتا به پایان رسیده است. مراسم معنوی اعتکاف پس از سه روز راز و نیاز با خداوند و خلوت با معبود بی‌همتا به پایان رسیده اما اثرات این مراسم معنوی پایان‌ناپذیر است. رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا اظهار کرد: مراسم اختتامیه اعتکاف با حضور 570 معتکف در مساجد شهرستان برگزار شد. […]

کد خبر : 9300 | 6:20 ق.ظ | ۲۷ اردیبهشت , ۱۳۹۳

13930225000254_PhotoA

خلوت سه روزه معتکفان صومعه‌سرا با معبود بی‌همتا به پایان رسیده است.

مراسم معنوی اعتکاف پس از سه روز راز و نیاز با خداوند و خلوت با معبود بی‌همتا به پایان رسیده اما اثرات این مراسم معنوی پایان‌ناپذیر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا اظهار کرد: مراسم اختتامیه اعتکاف با حضور 570 معتکف در مساجد شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور استقبال جوانان را پرشور خواند و گفت: امسال 70 درصد از معتکفان قشر جوان دانش‌آموز و دانشجو بودند.

وی با بیان اینکه امسال برخلاف سال گذشت در 13 مسجد صومعه‌سرا اعتکاف برگزار شد ادامه داد: امسال مسجد طاهر گوراب به لیست مساجد برگزار کننده اعتکاف اضافه شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با قدردانی از همکاری حوزه علمیه خواهران این شهرستان تصریح کرد: امسال 370 نفر از بانوان در اعتکاف حضور داشتند و حوزه علمیه خواهران شهرستان مسئول انجام فعالیت‌های فرهنگی برای آنها بودند.

وی به رشد 50 درصدی جمعیت در برخی مساجد شهرستان صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: جوانان همواره در مسیر فرهنگ، دین و اهل بیت هستند و دشمنان نمی‌توانند بر آنها اثر بگذارند.

احمدی‌پور هزینه اطعام هر معتکف در سه روز اعتکاف را حدود 50 هزار تومان عنوان کرد و گفت: امسال تمام هزینه‌ها توسط مردم و خیران صومعه‌سرا تامین شد.

وی درباره توزیع بسته‌های فرهنگی بین معتکفان تصریح کرد: به تمام معتکفان حتی در دورترین روستاها بسته‌‌های فرهنگی شامل احکام و ادعیه اعتکاف و کتاب‌های متنوع داده شد.

برگزاری حلقه‌های معرفت در مساجد صومعه‌سرا

این مسئول با بیان اینکه امسال تمام تلاش خود را برای بهتر برگزار شدن اعتکاف به‌کار گرفتیم، خاطرنشان کرد: امسال برای تمام مساجد برگزار کننده اعتکاف شهرستان روحانی و مداح اعزام و حلقه‌های معرفت در این مساجد دایر شد.

احمدی‌پور با قدردانی از مردم و مسئولان گفت: خدا را شاکریم که امسال با کمک مردم و مسئولان توانستیم 570 نفر از معتکفان را پوشش دهیم.

وی احمدی‌پور اضافه کرد: معتقدیم باید در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، فعالیت فرهنگی مانند اعتکاف پررنگ منعکس شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا درباره برگزاری مراسم اختتامیه اعتکاف در تمام مساجد صومعه‌سرا، خاطرنشان شد : در هر مسجد طبق جمعیت معتکفی که داشت افراد به قید قرعه انتخاب شدند و به آنها هدایایی داده شد.

مسئول ستاد برگزاری اعتکاف صومعه‌سرا یادآور شد: از آنجا که امسال مقام معظم رهبری بر فرهنگ تاکید دارند باید پا را فرار گذاشت و در طول سال با معتکفان در ارتباط بود.

معتکفان صومعه‌سرایی با قید قرعه به قم و مشهد اعزام می‌شوند

وی از برگزاری همایشی در ماه شعبان خبر داد و گفت: در همایشی که در ماه شعبان برگزار می‌شود با دعوت از تمام معتکفان افرادی به قید قرعه به قم و مشهد اعزام شوند.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: در همایش ماه شعبان برنامه‌های متنوعی از جمله آوردن استاد اخلاق از کشور برای معتکفان در نظر گرفته شده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد