صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اجرای 343 برنامه توسط کانون‌های‌ فرهنگی هنری مساجد گیلان

مسئول کانون‌های فرهنگی ‌هنری مساجد گیلان از اجرای 343 برنامه و افتتاح 34 کانون فرهنگی ‌هنری مساجد استان در دهه فجر خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم در جمع اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه مبارک فجر گیلان با گرامیداشت فرا رسیدن سال روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: برپایی کاروان خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان حرکت خوبی بود که لایق قدردانی از مسئولان این برنامه‌ها است.

کد خبر : 940 | 2:34 ب.ظ | ۱۵ بهمن , ۱۳۹۱

مسئول کانون‌های فرهنگی ‌هنری مساجد گیلان از اجرای 343 برنامه و افتتاح 34 کانون فرهنگی ‌هنری مساجد استان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم در جمع اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه مبارک فجر گیلان با گرامیداشت فرا رسیدن سال روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: برپایی کاروان خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان حرکت خوبی بود که لایق قدردانی از مسئولان این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه وظایف کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان برای چندمین سال پیاپی به کانون فرهنگی هنری مساجد استان سپرده شده است، گفت: فعالیت‌های این کمیته از اواسط دی ‌ماه امسال آغاز شده است.

*دستاوردهای انقلاب اسلامی به جوانان معرفی شود

این مسئول، دستاوردهای انقلاب اسلامی را نیازمند معرفی به قشر جوان جامعه دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و در این راستا باید به جایگاه محوری مساجد توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه رسالت سنگینی به‌ عهده مساجد است، گفت: باید از فرصت دهه فجر برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به ‌ویژه جوانان استفاده کرد.

پورابراهیم استمرار انقلاب اسلامی را نیازمند انجام درست وظایف مساجد و اهالی مسجد دانست و افزود: همگان باید از سنگر انقلاب اسلامی محافظت کنند.

وی با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب اسلامی باید به صورت هنرمندانه منعکس شود، تصریح کرد: دشمنان با استفاده از روش‌های هنرمندانه به دنبال مقابله فرهنگی با ارزش‌های اسلامی هستند.

*اجرای 343 برنامه توسط کانون‌های فرهنگی مساجد

مسئول کانون‌های فرهنگی ‌هنری مساجد گیلان از اجرای 343 برنامه این نهاد در دهه فجر خبر داد و افزود: سه برنامه جزو برنامه‌های شاخص در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مشاوره خانواده در مسایل مختلف برای نخستین بار در سطح روستاهای گیلان، خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در روستاهای استان از برنامه‌های مهم است.

پورابراهیم اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دهه فجر امسال افزایش ارتباط بین مدارس و مساجد با همکاری دانش‌آموزان است.

*فعالیت مساجد موجب کاهش معضلات اجتماعی می‌شود

وی با اشاره به وجود مشکلات فرهنگی در برخی روستاهای استان، گفت: در هر منطقه اگر مساجد فعالیت مناسبی داشته باشند از میزان مشکلات فرهنگی و اجتماعی کاسته می‌شود.

این مسئول از برگزاری همایش بزرگ با موضوع ارتباط بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و افزود: این همایش در روز 18 و یا 19 بهمن‌ ماه جاری با حضور ائمه جماعات مساجد، مسئولان بسیج مساجد و محلات برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در همایش مذکور با ارائه راهکارهای عملی به همراه کارگاه آموزشی در راستای افزایش ارتباط بین بسیج محلات با کانون فرهنگی مساجد تلاش می‌کنیم.

*افتتاح 34 باب کتابخانه در مساجد گیلان

پورابراهیم درباره افتتاح 34 باب کتابخانه در مساجد استان گفت: اکنون 202 باب کتابخانه در مساجد گیلان فعال هستند.

وی خاطر نشان کرد: در دهه فجر امسال 41 نفر از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زیر ‌پوشش بیمه‌ قرار می‌گیرند.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به وجود مشکل فضای فرهنگی در استان تصریح کرد: اگر حداقل 50 درصد روند احداث مراکز فرهنگی هنری مساجد در سطح استان ایجاد شود کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان روند احداث این مراکز را تکمیل می‌کند.

*افتتاح 34 کانون فرهنگی مساجد گیلان

وی از افتتاح 34 کانون فرهنگی‌ هنری مساجد در سطح گیلان خبر داد و یادآور شد: در دهه فجر امسال حدود شش هزار جلد کتاب شامل قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به کتابخانه‌های مساجد استان اهدا می‌شود.

پورابراهیم یکی دیگر از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی ‌هنری مساجد را برگزاری 500 برنامه سخنرانی با موضوع انقلاب اسلامی در مساجد استان عنوان کرد و گفت: 60 درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در مساجد روستایی دایر شوند.

به گفته وی، اکنون حدود 65 درصد کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد در روستاهای گیلان وجود دارد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد