صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






منازعه‌طلبی بنی‌صدر دلیل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر بود

جانباز فاتح خرمشهر گفت: منازعه‌طلبی بنی‌صدر یکی از دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر بود. سید مجید درخشان‌پور با تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال 61، فتح خرمشهر پس از 578 روز اشغال را به عنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق دانست. وی اظهار کرد: این […]

کد خبر : 9438 | 11:37 ق.ظ | ۳ خرداد , ۱۳۹۳

سید مجید درخشان‌پور

جانباز فاتح خرمشهر گفت: منازعه‌طلبی بنی‌صدر یکی از دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر بود.

سید مجید درخشان‌پور با تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال 61، فتح خرمشهر پس از 578 روز اشغال را به عنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق دانست.

وی اظهار کرد: این فتح مهم توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرماندهی محسن رضایی انجام شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بنده جزو نیروهای کمکی عملیات بیت‌المقدس بودم افزود: فتح خرمشهر با یاری خداوند و تلاش فداکارانه و متعهدانه بچه‌های رزمنده در سه روز محقق شد.

وی با اشاره به جمله تاریخی امام راحل درباره آزاد سازی خرمشهر گفت: ما با تمام وجود در این آزادسازی امدادهای پنهانی خداوند را لمس می‌کردیم.

درخشان‌پور با بیان اینکه در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر ایران بیش از 6هزار شهید نثار کرد ادامه داد: بالغ بر 20 هزار نفر مجروح شدند.

بیرون راندن نیروهای متجاوز به پشت مرزهای بین‌المللی مهم‌ترین هدف فتح خرمشهر

وی با بیان اینکه بیرون راندن نیروهای متجاوز به پشت مرزهای بین‌المللی مهم‌ترین هدف فتح خرمشهر بود، تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر به لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق است.

رزمنده دوران دفاع مقدس، روز آزاد سازی خرمشهر در تاریخ مقاومت کشورمان را نماد پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن دانست.

آغاز عملیات فتح خرمشهر با رمز «یا محمد بن‌عبدالله»

وی اضافه کرد: در تاریخ یکم خرداد ماه سال 61 آزاد سازی خرمشهر به عنوان مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس با رمز «یا محمد بن‌عبدالله» به واحدها آغاز شد.

درخشان‌پور با اشاره به اینکه فتح خرمشهر پس از 19 ماه اشغال ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد آورد، افزود: با انتشار خبر پیروزی، مردم در سراسر کشور به خیابان‌ها ریختند و از شادی و شعف شیرینی پخش کردند.

فتح خرمشهر و انعکاس جهانی

این رزمنده و جانباز 8 سال دفاع مقدس با اشاره به انعکاس جهانی آزادسازی خرمشهر گفت: پس از این پیروزی بزرگ قدرت و توان نظامی ایران به جهان و دیگر کشورهای حامی عراق اثبات شد.

وی، سوم خردادماه را یادآور رشادت‌های شهیدان راه حق و اسطوره‌های ایمان و گل واژه‌های ایثار و تجلی‌گر شهامت‌های ایثارگران در دفاع از کیان میهن اسلامی ذکر کرد.

عملیات «رمضان» نخستین عملیات جنگی پس از آزادسازی خرمشهر/منازعه‌طلبی بنی‌صدر یکی از دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر 

درخشان‌پور به مجروحیت خود در عملیات رمضان اشاره کرد و گفت: پس از آزاد سازی در بسیاری مناطق اشغالی کشور از دست دشمن تا فتح خرمشهر تحولات فراوانی حتی در سطح جهان اتفاق افتاد.

وی، منازعه‌طلبی بنی‌صدر را یکی از دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر عنوان کرد.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن پس از فتح خرمشهر دست از جنگ نکشید و بر ادامه آن اصرار ورزید ادامه داد: انجام عملیات رمضان با رمز «یا صاحب‌الزمان ادرکنی» در فاصله 100 کیلومتری با خاک دشمن بعثی نخستین عملیات نظامی پس از آزادسازی خرمشهر بود.

وی، خود را در آن زمان جوانی 21 ساله خواند و یادآور شد: در جریان عملیات رمضان در تاریخ دوم شهریور ماه سال 61 ساعت 19 و 15 دقیقه غروب توسط نیروهای دشمن مجروح شدم.

درخشان‌پور با اشاره به اینکه بنده در آن زمان آرپی‌چی‌زن گروه بودم، ادامه داد: عملیات رمضان از نظر نظامی اهمیت فراوانی در تاریخ دفاع مقدس دارد.

وی تصریح کرد: پس از مواجهه با دشمن بنده آرپی‌چی را زدم و دیگر متوجه چیزی نشدم تنها در یک لحظه درد و سوزش فراوان و صدای مهیب در گوش و جانم افتاد و بیهوش شدم.

درد ترکش‌ها رهایم نمی‌کند/ خواستار افزایش درصد جانبازی‌ام هستم

این جانباز گیلانی به انتقال خود از منطقه جنگی به بیمارستان سینای تهران اشاره کرد و گفت: در بیمارستان پس از دو ماه بستری با استقبال گسترده مردم و مسئولان مواجه شدم.

وی که مجروحیت از ناحیه دوپا و سینه و اصابت ترکش به جمجمه‌ را از فتح خرمشهر به یادگار دارد، افزود: در آن زمان کمیسیون پزشکی مربوطه مرا جزو جانبازان 25 درصد معرفی کرد که تا دوسال حقوق جانبازی می‌گرفتم.

اضطراب دائم یک جانباز

درخشان‌پور گفت: پس از مطالعه پرونده پزشکی‌ام در دوره‌های بعدی مرا به عنوان جانباز 15 درصد معرفی و حقوق و مزایایم را قطع کردند.

وی با بیان اینکه بنده به این تشخیص‌ها احترام گذاشته و تاکنون برای پیگیری مراجعه نکرده‌ام خاطرنشان کرد: با رسیدن به سن کهنسالی اکنون درد ترکش‌ها وجودم را رها نمی‌کنند و دچار اختلال حرکتی در ناحیه زانوی پای چپ و همچنین اختلال نوروتیک چشم (پلک‌زنی مداوم) شده‌ام و از این بابت خود و خانواده‌ام بسیار رنج می‌کشیم.

این جانباز گیلانی دوران دفاع مقدس گفت: دوباره پرونده پزشکی خود را به جریان انداخته‌ام و خواستار افزایش درصد جانبازیم هستم.

وی افزود: در این سال‌ها با تمام سختی کارگری کرده و اکنون با حقوق کارگری زندگی‌ام را می‌گذرانم که برایم بسیار سخت است.

درخشان‌پور به دیگر مشکلات جسمی خود اشاره کرد و یادآور شد: اکنون دچار مشکلات گوارشی مانند تهوع، پرخوابی و اضطراب هستم.

وی گفت: پزشکان در کمیسیون پزشکی اخیر مشکل بنده را اختلال نوروتیک ثانویه به ترومای جنگی تشخیص داده‌اند.

گویا در دولت یازدهم فراموش شده‌ام

جانباز دوران دفاع مقدس اضافه کرد: در جوانی برخی از این علایم را داشتم اما کمتر اذیت می‌شدم و اکنون با گذشت سن این دردها برای بنده طاقت فرسا شده و تقاضای رسیدگی به وضعیتم را از مسئولان دارم.

این رزمنده گیلانی یادآور شد : بنده جزو نیروهای اعزامی ژاندارمری سابق ( نیروی انتظامی کنونی) بودم و در دولت نهم و دهم به عنوان جانباز مورد تجلیل قرار گرفتم اما گویا در دولت یازدهم به فراموشی سپرده شده‌ام.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد