صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






فراخوان سرایش اشعار فارسی و گیلکی با محوریت عالم فقید آیت الله العظمی بهجت فومنی

فراخوان سرایش اشعار فارسی و گیلکی با محوریت عالم فقید آیت الله بهجت فومنی از گیلان برای سراسر کشور صادر شد. قاسم مصفا افزود: بر اساس این فراخوان اشعار فارسی و گیلکی با محوریت شخصیت یادشده از سراسر کشور جمع آوری می شود. وی اظهار کرد: از شاعران سراسر کشور خواسته شده تا آثار خود […]

کد خبر : 9469 | 8:25 ق.ظ | ۴ خرداد , ۱۳۹۳

بهجت8

فراخوان سرایش اشعار فارسی و گیلکی با محوریت عالم فقید آیت الله بهجت فومنی از گیلان برای سراسر کشور صادر شد.

قاسم مصفا افزود: بر اساس این فراخوان اشعار فارسی و گیلکی با محوریت شخصیت یادشده از سراسر کشور جمع آوری می شود.

وی اظهار کرد: از شاعران سراسر کشور خواسته شده تا آثار خود را پیرامون شخصیت و زندگی عالم فقید آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی (ره) بهمراه مشخصات کامل خود، حداکثر تا پایان تیرماه سال جاری به آدرس gilan@farhang.gov.ir ارسال نمایند.

وی تصریح کرد: شاعران بهترین آثار ارسالی، در مراسمی ویژه تقدیر،و همچنین مجموعه اشعار در قالب کتابی چاپ و منتشر خواهد شد.

حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ محمد تقی بهجت فومنی (ره) در اواخر سال 1294در شهر فومن به دنیا آمد و هنوز شانزده ماه از عمرش نگذشته بود که مادرش را از دست داد.

تحصیلات ابتدایی حوزه را در مکتب خانه فومن به پایان رساند و پس از تحصیلات ادبیات عرب هنگامی که 14 سال از عمر شریفش می گذشت، برای تکمیل دروس حوزوی عازم عراق شد و حدود چهار سال در کربلا معلی اقامت کرد و علاوه بر تحصیل علوم رسمی از محضر استادان بزرگ آن سامان از جمله مرحوم حاج شیخ ابولقاسم خویی (غیر از آیت الله العظمی خویی معروف) بهره برد و در سال 1352 ه. ق برای ادامه تحصیل رهسپار نجف اشرف شد و سطح عالی علوم و حوزه را در محضر آیات عظام حاج آقای ضیاء عراقی و میرزای نائیینی در حوزه درسی آیت الله حاج شیخ محمدحسین غروی اصفهانی وارد شد.

از این استاد بزرگ عرفان و اخلاق تالیفاتی چند به یادگار مانده است: یک دوره کامل اصول، حاشیه بر مکاسب شیخ انصاری (ره) و تکمیل آن تا آخر مباحث مربوط به مکاسب و متاجر، دوره کامل طهارت، دوره کامل کتاب صلاه، دوره کامل کتاب زکات، دوره کامل کتاب خمس و حج، حاشیه بر کتاب ذخیره العباد مرحوم شیخ محمدحسین غروی، چندین مجله و تقریباً یک دوره فقه فارسی.

حضرت آیت الله العظمی بهجت 27 اردیبهشت سال 88 بر اثر ایست قلبی دارفانی را بدرود گفت.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد