صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تبدیل دانشجو به عنوان سفیر انقلاب اسلامی از اهداف ماست

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: تبدیل هر دانشجو به عنوان سفیر انقلاب اسلامی برای جنگ از دیگر برنامه‌های محوری ماست.

کد خبر : 112 | 11:00 ق.ظ | ۲۰ مهر , ۱۳۹۱

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: تبدیل هر دانشجو به عنوان سفیر انقلاب اسلامی برای جنگ از دیگر برنامه‌های محوری ماست.

غلامرضا ملک علیپور در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات این استان برگزار شد، با اشاره به برگزاری دوره روایتگری گفت: تکریم ارزش‌های دفاع مقدس اصلی‌ترین هدف برگزاری این دوره است.

وی به سهم 30 درصدی دانشجویان به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: امسال 4800 دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه دوره روایتگری برای اولین بار در استان برگزار می شود، افزود: این دوره با حضور 180 دانشجو به مدت هشت روز در اردوگاه چمخاله لنگرود برگزار می شود.

ملک علیپور آشنایی با مفاهیم جنگ، بصیرت افزایی و عمق بخشی معرفت دینی، اخلاق و شیوه و روش‌های روایتگری را از سطوح این دوره بیان کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از اساتید دعوت شده در دوره روایتگری کشوری هستند، گفت: این اساتید بنابر مطالبه دانشجویان دعوت شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، حلقه‌های تربیتی صالحین و پاسخ به شبهات دانشجویان را از مهم‌ترین برنامه‌های جانبی این دوره عنوان کرد.

ملک علیپور دعوت از خانواده‌های معظم شهدا در کنار روایان شرکت کننده در این دوره را یکی از برنامه‌های متنوع برشمرد و گفت: تبدیل هر دانشجو به عنوان سفیر انقلاب اسلامی برای جنگ از دیگر برنامه‌های محوری این برنامه است.

وی تبدیل دانشجویان شرکت‌کننده در طرح روایتگری به عنوان وبلاگ نویسان فضای سایبری، انتخاب یک شهید به عنوان شهید شاخص برای دانشجویان، حضور مادر شهیدان اسحاقی و غيره را از دیگر برنامه‌های مختلف این دوره بیان کرد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان تصریح کرد: دانشجو به عنوان افسر جوان جنگ نرم هر اندازه با ارزش‌های دفاع مقدس، آشنا شود به همان اندازه زودتر در برابر توطئه‌های دشمنان انقلاب قادر به رویارویی است.

ملک علیپور گفت: اگر دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح به عنوان راوی در اردوهای راهیان مورد استفاده قرار نگیرند، قطعا به عنوان راوی در زندگی شخصی حضور خواهند داشت که این همان عمق‌بخشی داخلی است.

وی با بیان اینکه دوره روایتگری از برنامه‌های ابلاغی نیست، گفت: دوره روایتگری یک برنامه ابتکاری و از مطالبات دانشجویان است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان تربیت راوی در نسل دانشجویی را آینده‌پژوهی و آینده‌نگری دانست و افزود: امروز نسلی که حادثه کربلا را ندیده‌اند آن را روایتگری می‌کنند و حادثه جنگ تحمیلی نیز باید این گونه باشد.

ملک علیپور خاطرنشان کرد: در عرصه گذاشتن فن خطابه و روایتگری، حسن خلق و توانایی ارتباط گیری، مطالعات اولیه در مباحث جنگ و دفاع مقدس، اعتقاد به مقوله‌های روایتگری و دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان گفت: با اجرای این طرح از این پس اردوهای راهیان نور، دانشجو محور خواهد بود و از راویان دانشجو استفاده خواهد شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد