صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری همایش ملی بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جنگ نرم

دبیر همایش ملی بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جنگ نرم از برگزاری این همایش در 16 اسفندماه جاری در دانشگاه آزاد رودسر خبر داد. حجت‌الله تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر، اظهار کرد: جنگ نرم یکی از هجمه‌های دشمن در حوزه فرهنگی است که باید برای آگاه کردن مردم به ویژه جوانان در این زمینه تلاش کرد.

کد خبر : 1257 | 11:23 ق.ظ | ۱۲ اسفند , ۱۳۹۱

دبیر همایش ملی بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جنگ نرم از برگزاری این همایش در 16 اسفندماه جاری در دانشگاه آزاد رودسر خبر داد.

حجت‌الله تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر، اظهار کرد: جنگ نرم یکی از هجمه‌های دشمن در حوزه فرهنگی است که باید برای آگاه کردن مردم به ویژه جوانان در این زمینه تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه این همایش با همکاری و مشارکت برخی از دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مانند دانشگاه‌های رشت، لاهیجان، آستارا، فومن، لنگرود، آستانه‌اشرفیه و بسیج دانشجویی گیلان برگزار می‌شود، افزود: این همایش ملی نخستین همایشی است که در سطح استان و به ریاست مجید عاشوری رئیس دانشگاه آزاد واحد رودسر و املش برگزار می‌شود.

این مسئول برگزاری این همایش را در راستای چهار محور عنوان کرد و گفت: جنگ نرم، مفاهیم و تعاریف شامل بررسی اندیشه‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری در جنگ نرم، اصول و نظریه‌های جنگ نرم و نقش اقتصاد مقاومتی در مقابله با آن محور نخست همایش مذکور است.

وی، محور دوم را شبکه‌های اجتماعی و جنگ نرم شامل راهبرد، راهکارها و نقش شبکه‌های اجتماعی و عوامل موثر در جذب جوانان در شبکه‌های اجتماعی، نقش ایمان و باورهای دینی و ملی، نقش خانواده و حجاب و عفاف و نخبگان در مقابله با جنگ نرم ذکر کرد.

تقوی، محور سوم همایش مذکور را جنگ نرم و رسانه شامل روش‌های تاثیرگذاری جنگ نرم در رسانه‌های عمومی، جایگاه رسانه و کاهش آسیب‌های جنگ نرم بیان کرد.

وی، اساتید به عنوان افسران مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی، روش‌های تاثیرگذاری جنگ نرم در دانشگاه، جایگاه تشکل‌های اسلامی دانشجویی، جایگاه دغدغه‌های اجتماعی و نقش دانشگاهیان در مقابله با جنگ نرم را محور چهارم همایش مذکور برشمرد.

دبیر همایش «بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جنگ نرم» با تصریح بر اینکه تاکنون 180 مقاله در راستای این چهار محور به دانشگاه ارسال شده که 30 مقاله مربوط به اساتید است، خاطرنشان کرد: شش مقاله برتر در روز همایش قرائت می‌شود که دو مقاله مربوط به دانشجویان و چهار مقاله مربوط به اساتید است.

به گزارش فارس، سخنران این همایش «رضا سراج» رئیس اسبق سازمان بسیج دانشجویی کشور و کارشناس مسائل جنگ نرم است که در روز چهارشنبه 16 اسفندماه جاری ساعت 9 صبح در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر برگزار می شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد