صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






هنرمندان آثار خود را به طرف اسلام ناب محمدی (ص) جهت دهند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: هنرمندان با جهت‌دهی به آثار خود به طرف اسلام ناب محمدی (ص) پاسخ عمیق فرهنگی به حرکت‌های غیر بشری و دروغین دشمن دهند. به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حمید حاذق‌نیکرو بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت «شیون فومنی» شاعر گیلان در سالن اجتماعات شهید خدمتگزار […]

کد خبر : 143 | 10:33 ق.ظ | ۲۳ مهر , ۱۳۹۱

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: هنرمندان با جهت‌دهی به آثار خود به طرف اسلام ناب محمدی (ص) پاسخ عمیق فرهنگی به حرکت‌های غیر بشری و دروغین دشمن دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حمید حاذق‌نیکرو بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت «شیون فومنی» شاعر گیلان در سالن اجتماعات شهید خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن، شیون فومنی را یک هنرمند بزرگ دانست و اظهار کرد: هنرمندی ماندگار است که زبان مردم عصر خود باشد و فکر و اندیشه مردم را به تصویر بکشد و به زبان بیاورد و آن را به‌سراید و ماندگاری شیون فومنی نیز مردمی بودن اشعار اوست.

وی با اشاره به اینکه دغدغه مردم دغدغه هنرمند است، گفت: این امر تکلیف او را سنگین‌تر می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی گردنه‌های خطرناکی را گذرانده‌اند، افزود: دشمن روزانه سناریوهای تخریبی زیادی برای ایران طراحی می‌کند و یک روز فیلم دروغین می‌سازد و روز دیگر وارد بازار ارز می‌شود و روز بعد به صورت تحریم اقتصادی ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهد و اینها گردنه‌های خطرناکی است که ما با آن مواجه هستیم و دشمن در هیچ‌کدام از توطئه‌های خود به منابع و اهداف مورد نظر خود نرسیده است.

وی با تصریح بر اینکه دشمن با وجود در اختیار داشتن تمام رسانه‌های دنیا و تجهیزات حرف منطقی برای گفتن ندارد، افزود: استکبار جهانی هرگز در طول تاریخ پایبند حقوق بشر و دموکراسی نمانده و با وجود اینکه در عصر تکنولوژی، فناوری اطلاعات و عصر دیجیتال قرار داریم اقدام‌های عصر کهن را انجام می‌دهد و حرکت‌های غیر انسانی از او سر می‌زند که این نشان دهنده تضعیف قدرت نرم و نابودی منافع آن است.

حاذق‌نیکرو با اشاره به اینکه در این شرایط تمام مردم باید مراقب حرکت‌های شیطانی دشمن باشند، ادامه داد: در شرایط فعلی باید از طرف آحاد مردم مراقبت صورت بگیرد که این امر بیشتر مربوط به مسئولان است که برای معرفی رسول اکرم (ص) و مقدسات خود چه کارهایی انجام می‌دهند و چگونه به مسایل فرهنگی می‌پردازند.

وی شعر را هنری ماندگار دانست و گفت: شعر، هنری عمیق تاریخی است و ایران همواره خاستگاه شاعران بزرگ جهان بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ به تحرکات دشمن در حوزه فرهنگی را وظیفه هنرمندان دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان با جهت‌دهی به آثار خود به طرف اسلام ناب محمدی (ص) پاسخ عمیق فرهنگی به حرکت‌های غیر بشری و دروغین دشمن دهند.

به گزارش فارس، این بزرگداشت با اجرای موسیقی سنتی، مراسم شعر خوانی و مقاله‌خوانی همراه بود و 11 شاعر استان برای گرامیداشت یاد و خاطره شاعر گیلانی شیون فومنی به شعر خوانی پرداختند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد