صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مستند بر آستان نجابت دریا در گیلان رونمایی می‌شود

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از رونمایی مستند «بر آستان نجابت دریا» با مشارکت ناوگان دریای شمال و گرامیداشت یاد شهید موسی نامجو وزیر دوران دفاع مقدس خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلایی پیش از ظهر امروز در جلسه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های […]

کد خبر : 15 | 8:28 ب.ظ | ۳ مهر , ۱۳۹۱

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از رونمایی مستند «بر آستان نجابت دریا» با مشارکت ناوگان دریای شمال و گرامیداشت یاد شهید موسی نامجو وزیر دوران دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلایی پیش از ظهر امروز در جلسه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان رونمایی از مستند مذکور را به دلیل پاسداشت یاد و خاطره شهید «موسی نامجو» وزیر دفاع دوران دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: مستند بر آستان نجابت در یا به مناسبت هفته دفاع مقدس با مشارکت ناوگان دریای شمال در انزلی رونمایی می‌شود.

وی مستند مذکور را با تهیه کنندگی و تولید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان و کارگردانی الله‌‌کرم رضایی‌زاده ذکر کرد و افزود: این مستند روایتی از زندگی امیر سرلشکر شهید موسی نامجو وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش فارس، شهید سرلشکر موسی نامجو در سال 1317 در بندر انزلی متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه به تحصیل در دانشکده افسری ادامه داد و در سال 49 ازدواج کرد.

از سال 50 فعالیت‌های سیاسی این شهید در ارتش آغاز شد به گونه‌ای که اگر انقلاب اسلامی به وقوع نمی‌پیوست اعدام او حتمی بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی شهید نامجو زندگی خود را وقف انقلاب کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه شهیدان محمد منتظری و کلاهدوز و تعداد دیگری از دوستانش اقدام به تاسیس سپاه پاسداران کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت‌هایی مانند عضو هیئت علمی و فرماندهی دانشکده افسری و نیز در دوره رئیس جمهوری شهید ر جایی در تاریخ 26 شهریور سال 60 به سمت وزیر دفاع منصوب شد.

وزیر دفاع دوران دفاع مقدس در شامگاه هفتم مهر سال 60 در حادثه هواپیمایی C130 به همراه دیگر سرنشینان این هواپیما به درجه رفیع شهادت نایل آمد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد