صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






قرآن برای تمام دوره‎های زندگی بشر طراحی شده است

  یکی از علمای برجسته استان گیلان تاکید کرد: در واقع قرآن کریم برنامه حقیقی زندگی انسان است که برای تمام دوره‎های زندگی بشر طراحی شده اما متاسفانه قرآن تا سال‌های زیادی تنها برای خواندن صِرف استفاده می‌شده است. آیت الله سید مجتبی رودباری، از علمای برجسته گیلانی در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان رشت گفت: هرگاه […]

کد خبر : 1551 | 9:08 ق.ظ | ۲۷ فروردین , ۱۳۹۲

 roodbari.m

یکی از علمای برجسته استان گیلان تاکید کرد: در واقع قرآن کریم برنامه حقیقی زندگی انسان است که برای تمام دوره‎های زندگی بشر طراحی شده اما متاسفانه قرآن تا سال‌های زیادی تنها برای خواندن صِرف استفاده می‌شده است.

آیت الله سید مجتبی رودباری، از علمای برجسته گیلانی در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان رشت گفت: هرگاه متقین به آیات تشویقی قرآن کریم برخورد می‌کنند زود از آن نمی‌گذرند و برای اینکه از مصادیق آن آیه شمرده شوند دوست دارند آن کار نیک مربوط به آیه را انجام دهند.

 وی ادامه داد: اگر متقین به آیات عذاب الهی در قرآن برخورد کنند گوش‌هایشان به گونه‌ای تیز می‌شود که گویی زبانه‌های آتش در جانشان شنیده می‌شود.

 این عضو شورای مدیریت حوزه علمیه گیلان تصریح کرد: هر چند تلاوت قرآن و خواندن آیات الهی دارای ثواب و ارزش است اما تدبر و و تفکر در آیات قرآن بسیار با ارزش‌تر و باعث کمال انسان است.

 آیت الله رودباری با اشاره به اینکه قرآن عهدنامه ای گرانقدر بین انسان و خداست و بسیار لازم است که انسان این عهدنامه را زیاد تکرار و مرور کند، گفت: بی‌تردید غالب گناهان انسان ناشی از غفلت از یاد خداست زیرا هرگاه انسان متوجه ایمانش باشد هرگز مرتکب گناهان و معاصی نمی‌شود.

 رئیس مدرسه علمیه جامع شهرستان رشت با تاکید بر اینکه تعالیم بسیار متعالی و ارزشمند قرآن برای تمام دوره‌های زندگی بشر طراحی شده است، خاطرنشان کرد: در واقع قرآن کریم برنامه حقیقی زندگی انسان است اما متاسفانه قرآن تا سال‌های زیادی تنها برای خواندن صِرف استفاده می‌شده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد