صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






گیلان هشت هزار شهید و 22 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان اظهار کرد: استان گیلان، ۲/۳درصد شهدا، ۹/۵ درصد جانبازان و ۶/۶ درصد آزادگان کل کشور را به خود اختصاص داده است.  احمد اسماعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه گیلان هشت هزار شهید و 22 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، به خبرنگار […]

کد خبر : 1974 | 7:15 ق.ظ | ۱۱ اردیبهشت , ۱۳۹۲

اسماعیلی احمد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان اظهار کرد: استان گیلان، ۲/۳درصد شهدا، ۹/۵ درصد جانبازان و ۶/۶ درصد آزادگان کل کشور را به خود اختصاص داده است.

 احمد اسماعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه گیلان هشت هزار شهید و 22 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، به خبرنگار شبستان گفت: این خطه از شمال کشور 2/3 درصد شهدا، 9/5 درصد جانبازان و 606 درصد آزادگان کل کشور را به خود اختصاص داده است.

 وی افزود: با توجه به فاصله یک هزار کیلومتری استان گیلان تا مناطق عملیاتی جنوب کشور، این تعداد شهید و جانباز، نشان از ولایتمداری مردمان این دیار است.

 اسماعیلی در ادامه به طرح ساماندهی گلزارهای شهدای گیلان اشاره کرد و گفت: گلزار شهدا باید یک مکان زیارتی و فرهنگی تلقی شود.

 وی همچنین از وجود یک هزار و 284 گلزار شهید در استان خبر داد و افزود: تاکنون 94 درصد این گلزارها ساماندهی شده‌اند.

 اسماعیلی در ادامه به مقوله اشتغال فرزندان شهدا اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه قانون برنامه پنجم فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا نیز می‌توانند از سهمیه 25 درصدی اشتغال در دستگاه‌های اجرایی بهره مند شوند.

 مدیرکل بنیاد شهید گیلان به بیکاری یک هزار و 700 فرزند شهید و جانباز در استان اشاره کرد و افزود: بر اساس این قانون، سازمان ‌ها و دستگاه‌‌های اجرایی موظفند 25 درصد سهمیه استخدام را به فرزندان شاهد، جانبازان 25 درصد به بالا و آزادگان اختصاص دهند.

 اسماعیلی تصریح کرد: فرزندان شهید، جانباز و آزاده که دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند باید مشاوره شغلی شوند تا بتوانند در قالب وام‌های خود اشتغالی به کسب و کار در جامعه اهتمام ورزند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد