صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اساس انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران بر تکلیف مداری است

معاون اول قوه قضائیه با اعلام اینکه اساس انتخابات در نظام جمهوری اسلامی بر تکلیف مداری است، گفت: انتخابات در ایران با انتخابات سایر کشورهای در دنیا تفاوت اساسی دارد. حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در همایش “نقش روحانیون و مساجد در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ”  افزود: در نظام جمهوری […]

کد خبر : 2133 | 8:07 ق.ظ | ۱۴ اردیبهشت , ۱۳۹۲

رئسی ابراهیم

معاون اول قوه قضائیه با اعلام اینکه اساس انتخابات در نظام جمهوری اسلامی بر تکلیف مداری است، گفت: انتخابات در ایران با انتخابات سایر کشورهای در دنیا تفاوت اساسی دارد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در همایش “نقش روحانیون و مساجد در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ”  افزود: در نظام جمهوری اسلامی هم رای دهندگان و هم داوطلبان انتخابات باید بر اساس تکلیف عمل کنند.

وی همچنین با بیان اینکه انتخاب نامزد اصلح باید بر اساس تکلیف مدارانه باشد، اظهارداشت: انتخابات در ایران اسلامی جدا از دیگر فرایض دینی نیست به عبارتی تعریف انتخابات در ضمن تعریف دیگر اعمال عبادی است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه انتخابات تکلیف مدارانه نمی تواند بدون معرفت، شناخت، بصیرت و اراده جدی باشد، گفت: حماسه نیز توام با عقلانیت، شناخت وظیفه، دین مداری، شناخت دشمن و تکلیف مداری تحقق پیدا می کند.

وی بر ضرورت تحقق حماسه سیاسی در کشور تاکید کرد و افزود: جلوه یک حماسه سیاسی (انتخابات) خود یک مجاهدت در سنگر دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.

رئیسی با تصریح اینکه توجه جدی دولتمردان باید دغدغه معیشتی مردم باشد، اظهارداشت: انتخابات نباید مانع کم توجهی دولتمردان به دغدغه مردم شود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات همواره حضوری پر صلابت است، گفت:  دولتمردان نباید به گونه ای رفتار کنند که تشویش در دل مردم ایجاد شود بلکه باید به مردم آرامش دهند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه انتخابات پیشرو از زوایایی مختلف مورد هدف دشمن است، افزود: لحظه به لحظه این انتخابات از سوی دشمنان رصد می شود بنابراین هر سخنی هر اقدامی و هر سمت گیری که باعث تشویش خاطر مردم و عوام فریبی شود بدون شک یک خیانت نابخشودگی  است.

وی بر لزوم انتخابات با نشاط و پرشور در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: حضور جلوه های ویژه حماسه سیاسی با  تبیین بیشتر تکلیف مداری و وظفیه شناسی در جامعه محقق خواهد شد.

رئیسی همچنین به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: با ستیز 400 ساله غرب با خدا و دین امروز معنویت خواهی به ویژه گرایش اسلام خواهی در بین جوانان غربی موج می زند.

وی افزود: سه شاخصه مهم  از قبیل مبارزه با استبداد  داخلی، مبارزه با استعمار خارجی و اسلام خواهی در بیداری اسلامی منطقه وجود دارد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: دشمنان برای مصادره کردن انقلاب مردم در لیبی، مصر، تونس و سایر کشورهای منطقه از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهند بود.

وی عنوان کرد: غرب به دنبال مصادره کردن انقلاب اسلامی ملت ایران هم بود اما به برکت رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بیدار به رغم تمامی توطئه ها موفق نشد.

رئیسی ادامه داد: علی رغم همه توطئه های که علیه روحانیت شده است امروز در بین تمامی گروه های مرجع اجتماعی، سیاسی و غیره مطمئن ترین گروه مرجع در بین گروه های مرجع  ” روحانیت ” است.

وی بیان داشت: این مهم در پرتو تقوا، دلدادگی، سلوک و رفتار، تکلیف مدارانه، خدامدارانه، توجه به مردم و زندگی مردم حاصل شده است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه جایگاه روحانیت جایگاه انبیایی است،گفت: دشمن امروز متوجه جایگاه تاثیرگذاری روحانیت شده است بنابراین باید هوشیارانه ها در تمامی عرصه ها رفتار کرد.

وی همچنین با اعلام اینکه امروز جامعه از ناحیه دشمن تهدید می شود، افزود: از روزی که ناتو و آمریکایی ها به افغانستان آمدند مواد مخدر سنتی تبدیل به مواد مخدر صنعتی شده است.

رئیسی با تصریح اینکه طبق آمار سازمان ملل امروز مواد مخدر صنعتی 40 برابر در دنیا  تولید می شود، اظهارداشت: اگر امروز یک دادگاه بین المللی عادل در دنیا بود آمریکا، ناتو و نظام سطله باید به عنوان جنایتکار علیه بشریت محاکه می شد، متاسفانه چنین دادگاهی در دنیا وجود ندارد.

وی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در جایگاه مدعی و غرب در جایگاه متهم است غرب نمی توان مدعی حقوق انسان باشد چون بزرگترین ناقض حقوق بشر به شمار می رود.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه یاد آورشد: اراده جدی امروز در دستگاه قضایی برای برخورد مفاسد اقتصادی، اجتماعی و غیره وجود دارد.ش






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد